Tato diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání Romů.
V teoretické části je kladen důraz na definici pojmů Rom a romství. Následuje popis historie Romů. Dále poskytuje informace o vzdělávání Romů.
Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem zaměřeným na vnímání vzdělávání Romů z pohledu sociálních pracovníků. Z výzkumu jsou vyvozeny závěry.
Anotace v angličtině
This diploma work deals with the education of Roma.
In the theoretical part the emphasis is on definition of terms Roma and Roma ethni-city. The following is a description of historical rie Roma. It also providesinformation on education of Roma.
The practical part deals with the qualitative research focused on the perception of Roma education from the perspective of social workers. The research conclusions are drawn.
Klíčová slova
Romové, romství, historie Romů, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Roma, Roma ethnicity, history of Roma, education
Rozsah průvodní práce
48 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání Romů.
V teoretické části je kladen důraz na definici pojmů Rom a romství. Následuje popis historie Romů. Dále poskytuje informace o vzdělávání Romů.
Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem zaměřeným na vnímání vzdělávání Romů z pohledu sociálních pracovníků. Z výzkumu jsou vyvozeny závěry.
Anotace v angličtině
This diploma work deals with the education of Roma.
In the theoretical part the emphasis is on definition of terms Roma and Roma ethni-city. The following is a description of historical rie Roma. It also providesinformation on education of Roma.
The practical part deals with the qualitative research focused on the perception of Roma education from the perspective of social workers. The research conclusions are drawn.
Klíčová slova
Romové, romství, historie Romů, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Roma, Roma ethnicity, history of Roma, education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Teoretické zpracování tématiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Teoretické zpracování tématiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, J. Výchova a vzdělávání romských žáků jako pedagogický systém. Praha: Radix, 2004. ISBN 80-86031-48-9.
NAVRÁTIL, P. Romové v české společnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 8071787418.
NEČAS, C. Romové v České republice včera a dnes. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0497-4.
ŘÍČAN, P. S Romy žít budeme-jde o to jak. Praha: Portál. 1998.
ISBN 80-7178-250-5.
ŠOTOLOVÁ, E. Vzdělávání Romů. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1524-0.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, J. Výchova a vzdělávání romských žáků jako pedagogický systém. Praha: Radix, 2004. ISBN 80-86031-48-9.
NAVRÁTIL, P. Romové v české společnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 8071787418.
NEČAS, C. Romové v České republice včera a dnes. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0497-4.
ŘÍČAN, P. S Romy žít budeme-jde o to jak. Praha: Portál. 1998.
ISBN 80-7178-250-5.
ŠOTOLOVÁ, E. Vzdělávání Romů. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1524-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka objasnila výběr tématu a nastínila obsah diplomové práce.
Studentka diplomovou práci přepracovala, změnila její název, ale nezapracovala výtky z předchozí obhajoby. Kde máte v práci uvedeny otázky polostrukturovaného rozhovoru (dr. Zajitzová)? Předložte přepisy rozhovorů? Studentka uznala, že tam otázky nejsou, nebyla je schopná vyjmenovat.
Znáte nějaké autory, kteří realizovali výzkumy na toto téma? (doc. Novotná) Studentka nereagovala.
Komise konstatuje, že práce nesplňuje potřebná kritéria kladená na obhajobu diplomové práce. Práce obsahuje řadu formálních a obsahových nedostatků. Teoretickou část tvoří kapitoly bez funkční tématické propojenosti. Autorka nepoužívá dostatek zdrojů. Zcela absentuje analýza problému a jeho následná syntéza.
V čem spočívá úspěch výzkumu (doc. Novotná) ? V realizaci, že jsem výzkum zpracovala otevřeným kódováním a vyvodila nějaké závěry. Rozsah celé práce je hraniční. Samotná obhajoba byla nedostaečná. Komise se usnela hlasováním 5:0 pro hodnocení nedostatečně F.