Diplomová práce se zabývá rozvojem osobnosti dítěte v dětském domově se zaměřením na Program rozvoje osobnosti dítěte. Zaměřuji se na smysl tohoto dokumentu, na jeho využívání v dětském domově a následnou efektivitu. Teoretická část se věnuje rozvoji osobnosti dítěte pomocí a individuálního plánu rozvoje osobnosti dítěte, problematice dětských domovů a legislativě. Praktická část interpretuje výsledky získané prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů a kazuistik.
Anotace v angličtině
The thesis deals with personality development of the child in a children´s home with a focus on program of child´s personality development. I focus on the mening of this document, usage and efficiency. Theoretical part describes the personality development of the child, issue of children's homes, legislation and individual plan of personality development of the child. Practical part interprets the results obtained through interview and case studies.
Klíčová slova
Dítě, osobnost, dětský domov, rodina, program rozvoje osobnosti
Klíčová slova v angličtině
Child, personality, children´s home, family, program of personality development
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá rozvojem osobnosti dítěte v dětském domově se zaměřením na Program rozvoje osobnosti dítěte. Zaměřuji se na smysl tohoto dokumentu, na jeho využívání v dětském domově a následnou efektivitu. Teoretická část se věnuje rozvoji osobnosti dítěte pomocí a individuálního plánu rozvoje osobnosti dítěte, problematice dětských domovů a legislativě. Praktická část interpretuje výsledky získané prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů a kazuistik.
Anotace v angličtině
The thesis deals with personality development of the child in a children´s home with a focus on program of child´s personality development. I focus on the mening of this document, usage and efficiency. Theoretical part describes the personality development of the child, issue of children's homes, legislation and individual plan of personality development of the child. Practical part interprets the results obtained through interview and case studies.
Klíčová slova
Dítě, osobnost, dětský domov, rodina, program rozvoje osobnosti
Klíčová slova v angličtině
Child, personality, children´s home, family, program of personality development
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat a jejich interpretace.
Shrnutí výsledků výzkumu a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat a jejich interpretace.
Shrnutí výsledků výzkumu a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÍŽKOVÁ, Jitka. Přehled vývojové psychologie. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-0629-2.
KACHLOVÁ, Judita. Práva dětí a mládeže. Podpora vzdělanosti dětí v zařízení institucionální péči. Ostrava: Ostravská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7368-300-9.
KITZBERGEROVÁ, Michaela. "Z ústavu do života". Podpora rozvoje sociálních a komunikačních dovedností. Praha: Člověk v tísni- společnost při ČT, o.p.s., 2005. ISBN 80-903510-4-2.
MOTEJL, Otakar. Rodina a dítě. Sborník stanovisek veřejného ochránce práv 2. Brno: Kancelář veřejného ochránce práv, 2007.
NĚMČEKOVÁ, Blanka. Program rozvoje osobnosti dítěte v dětském domově a jeho příprava na vstup do samostatného života, Olomouc: UP středisko celoživotního vzdělávání, 2008.
VOCILKA, Miroslav. Dětské domovy v České republice I., Teoretická východiska, Praha: MŠMT, 1999.
Seznam doporučené literatury
ČÍŽKOVÁ, Jitka. Přehled vývojové psychologie. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-0629-2.
KACHLOVÁ, Judita. Práva dětí a mládeže. Podpora vzdělanosti dětí v zařízení institucionální péči. Ostrava: Ostravská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7368-300-9.
KITZBERGEROVÁ, Michaela. "Z ústavu do života". Podpora rozvoje sociálních a komunikačních dovedností. Praha: Člověk v tísni- společnost při ČT, o.p.s., 2005. ISBN 80-903510-4-2.
MOTEJL, Otakar. Rodina a dítě. Sborník stanovisek veřejného ochránce práv 2. Brno: Kancelář veřejného ochránce práv, 2007.
NĚMČEKOVÁ, Blanka. Program rozvoje osobnosti dítěte v dětském domově a jeho příprava na vstup do samostatného života, Olomouc: UP středisko celoživotního vzdělávání, 2008.
VOCILKA, Miroslav. Dětské domovy v České republice I., Teoretická východiska, Praha: MŠMT, 1999.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zodpověděla na otázky vedoucího i oponenta práce uvedené v posudcích vhodně, byla připravena.
Měla jste potíže dostat se k jmenovanému programu? (Mgr. Jakub Hladík, Ph.D.)
- Neměla, studentce byly poskytnuty všechny informace.
Kdo je tvůrcem rozvojových programů pro děti? (doc. PhDr. Jarmila Novotná, CSc.)
- Všichni pracovníci - vychovatel ve spolupráci s pedagogy speciální školy, zdravotní sestrou a inspekcí. Studentce byla předána další doporučení.