Diplomová práce je zaměřena na problematiku výchovy člověka v jeho přirozeném prostředí ve vztahu k místním folklorním tradicím. Folklorními tradicemi jsou myšleny zvyky a obyčeje slováckého venkova, konkrétně obce Vlčnov. Účelem této práce je prověřit míru vlivu folklorních tradic v přirozeném prostředí výchovy a zjistit, do jaké míry jsou folklorní tradice pro občany obce důležité, jakou pro ně hrají výchovnou roli a jak přispívají k pocitu sounáležitosti v rámci rodiny, vrstevníků a vztahu k obci.
Anotace v angličtině
The study isfocused on education of people in their natural enviroment in fluenced by localtradition. Folk customs situated in Southern part of Moravia called " Slovácko", in village Vlčnov.
There was studied the effect of folk customs to upbringing and was observed the importance of folk customs for local people related to togetherness, the same age people and patriotism.
Klíčová slova
kultura, folklor, výchova, lidová tradice, rodina, vrstevníci, mezilidské vztahy, lokální prostředí
Diplomová práce je zaměřena na problematiku výchovy člověka v jeho přirozeném prostředí ve vztahu k místním folklorním tradicím. Folklorními tradicemi jsou myšleny zvyky a obyčeje slováckého venkova, konkrétně obce Vlčnov. Účelem této práce je prověřit míru vlivu folklorních tradic v přirozeném prostředí výchovy a zjistit, do jaké míry jsou folklorní tradice pro občany obce důležité, jakou pro ně hrají výchovnou roli a jak přispívají k pocitu sounáležitosti v rámci rodiny, vrstevníků a vztahu k obci.
Anotace v angličtině
The study isfocused on education of people in their natural enviroment in fluenced by localtradition. Folk customs situated in Southern part of Moravia called " Slovácko", in village Vlčnov.
There was studied the effect of folk customs to upbringing and was observed the importance of folk customs for local people related to togetherness, the same age people and patriotism.
Klíčová slova
kultura, folklor, výchova, lidová tradice, rodina, vrstevníci, mezilidské vztahy, lokální prostředí
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti kultury, rodiny, vrstevnických skupin, prostředí a výchovy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu prostřednictvím dotazníku, rozhovorů, případových studií.
Zpracování, analýza a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti kultury, rodiny, vrstevnických skupin, prostředí a výchovy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu prostřednictvím dotazníku, rozhovorů, případových studií.
Zpracování, analýza a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BUDIL, I. Mýtus, jazyk a kulturní antropologie. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-321-0.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, B. Člověk, prostředí, výchova. Praha: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: SLON, 1997. ISBN 80-85850-24-9.
MURPHY, R. F. Úvod do kulturní a sociální antropologie. Praha: Slon, 2006. ISBN 80-86429-25-3.
Seznam doporučené literatury
BUDIL, I. Mýtus, jazyk a kulturní antropologie. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-321-0.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, B. Člověk, prostředí, výchova. Praha: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: SLON, 1997. ISBN 80-85850-24-9.
MURPHY, R. F. Úvod do kulturní a sociální antropologie. Praha: Slon, 2006. ISBN 80-86429-25-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Dotazník, který jste použila, jste sestavila sama? (doc. Wiegerová) Ano.
Ověřovala jste nějak otázky v dotazníku? (doc. Wiegerová) Otázky jsem si neověřovala.
Doc. Wiegerová uvádí, že nekteré otázky v dotazníku nejsou dobře sestaveny (predují odpověď).
Studentka adekvátně odpověděla na otázku vedoucí, od otázky oponentky bylo upuštěno.