Diplomová práce si klade za cíl seznámit čtenáře s připraveností dětí vyrůstajících v dětském domově. Zkoumá, jak jsou tyto děti připravované, zda využívají nabídky organizací zabývajících se přípravou dětí z dětských domovů a jak jsou po odchodu schopné začlenit se do společnosti.
V praktické části diplomové práce zjišťuji připravenost dětí z dětského domova v Uherském Hradišti a pro porovnání i z jiných dětských domovů ve zlínském kraji.
Anotace v angličtině
This thesis aims to acquaint readers with the readiness of children growing up in children´s home. It examines how they are prepared and how they are able to integrate into society.
In the practical part of the thesis I find the readiness of children from children´s home in Uherské Hradiště and for comparison children from other children´s home in the Zlín region.
Klíčová slova
ústavní výchova, dětský domov, profesionální pěstounská péče, vychovatel, domy na půl cesty.
Klíčová slova v angličtině
institutional care, children's home, foster care professional, educator, halfway houses
Rozsah průvodní práce
94 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce si klade za cíl seznámit čtenáře s připraveností dětí vyrůstajících v dětském domově. Zkoumá, jak jsou tyto děti připravované, zda využívají nabídky organizací zabývajících se přípravou dětí z dětských domovů a jak jsou po odchodu schopné začlenit se do společnosti.
V praktické části diplomové práce zjišťuji připravenost dětí z dětského domova v Uherském Hradišti a pro porovnání i z jiných dětských domovů ve zlínském kraji.
Anotace v angličtině
This thesis aims to acquaint readers with the readiness of children growing up in children´s home. It examines how they are prepared and how they are able to integrate into society.
In the practical part of the thesis I find the readiness of children from children´s home in Uherské Hradiště and for comparison children from other children´s home in the Zlín region.
Klíčová slova
ústavní výchova, dětský domov, profesionální pěstounská péče, vychovatel, domy na půl cesty.
Klíčová slova v angličtině
institutional care, children's home, foster care professional, educator, halfway houses
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Zpracování teoretických východisek z oblasti náhradní rodinné péče, života v dětském domově a problematiky odchodu z dětského domova.
Analýza konkrétních projektů ve Zlínském kraji zaměřených na přípravu dětí z dětského domova na život.
Zpracování projektu výzkumu.
Realizace projektu kvalitativního výzkumu.
Zpracování dat kvalitativního výzkumu.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Zpracování teoretických východisek z oblasti náhradní rodinné péče, života v dětském domově a problematiky odchodu z dětského domova.
Analýza konkrétních projektů ve Zlínském kraji zaměřených na přípravu dětí z dětského domova na život.
Zpracování projektu výzkumu.
Realizace projektu kvalitativního výzkumu.
Zpracování dat kvalitativního výzkumu.
Seznam doporučené literatury
DUNOVSKÝ, J., DYTRYCH, Z., MATĚJČEK, Z., Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha:Grada, 1995. ISBN 80-7169-192-5.
MATĚJČEK, Z. O rodině vlastní, nevlastní a náhradní. Praha:Portál, 1994. ISBN 80-85282-83-6.
MATOUŠEK, O. Ústavní péče, Praha: Sociologické nakladatelství, 1995, ISBN 80-85850-76-1.
PREKOPOVÁ, J. Děti jsou hosté, kteří hledají cestu, Praha:Portál, 1993, ISBN 80-85282-77-1.
ŠKOVIERA, A Dilemata náhradní výchovy, Praha:Portál, 2007, ISBN978-80-7367-318-5.
VOCILKA, M. Dětské domovy v ČR, Aula: Praha, 1999, ISBN 80-902667-6-2.
KAUFMANN, J.-C. Chápající rozhovor. Praha: SLON, 2010. ISBN 978-80-7419-033-9.
Seznam doporučené literatury
DUNOVSKÝ, J., DYTRYCH, Z., MATĚJČEK, Z., Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha:Grada, 1995. ISBN 80-7169-192-5.
MATĚJČEK, Z. O rodině vlastní, nevlastní a náhradní. Praha:Portál, 1994. ISBN 80-85282-83-6.
MATOUŠEK, O. Ústavní péče, Praha: Sociologické nakladatelství, 1995, ISBN 80-85850-76-1.
PREKOPOVÁ, J. Děti jsou hosté, kteří hledají cestu, Praha:Portál, 1993, ISBN 80-85282-77-1.
ŠKOVIERA, A Dilemata náhradní výchovy, Praha:Portál, 2007, ISBN978-80-7367-318-5.
VOCILKA, M. Dětské domovy v ČR, Aula: Praha, 1999, ISBN 80-902667-6-2.
KAUFMANN, J.-C. Chápající rozhovor. Praha: SLON, 2010. ISBN 978-80-7419-033-9.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka se při prezentaci své práce zaměřila na výzkumnou část. Studentka vyzvána k objasnění a ukázání kodování ve svém výzkumu. Komise vytkla způsob výzkumu, uzavřenost otázek, nepřínosnost výzkumu pro praxi.