Diplomová práce svým pojetím zachycuje postavení bilingvního žáka ve školní třídě, vymezuje jej v jeho identitě, vymezuje specifikum národnostně smíšené rodičovské výchovy a pedagogického přístupu k dvojjazyčným dětem.
Anotace v angličtině
This thesis shows the position of bilingual pupil in the classroom, defines it in his identity, defines the specific of ethnically mixed parenting and educational approach to bilingual children.
Diplomová práce svým pojetím zachycuje postavení bilingvního žáka ve školní třídě, vymezuje jej v jeho identitě, vymezuje specifikum národnostně smíšené rodičovské výchovy a pedagogického přístupu k dvojjazyčným dětem.
Anotace v angličtině
This thesis shows the position of bilingual pupil in the classroom, defines it in his identity, defines the specific of ethnically mixed parenting and educational approach to bilingual children.
Zpracování rešeře a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní a bilingvní výchovy.
Příprava metodiky vyzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu metodou rozhovoru,obsahovou analýzou dokumentů, sociometrií.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešeře a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní a bilingvní výchovy.
Příprava metodiky vyzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu metodou rozhovoru,obsahovou analýzou dokumentů, sociometrií.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAKER, C. The Care and Education of Young Bilinguals. Great Britain: Cambrian Printers Ltd., 2002.
BIALYSTOK, E. Language processing in bilingual children. Cambridge: Cambridge University Press., 2000.
GROSJEAN, F. Life with two languages. Cambridge, Mass: Harvard University Press, 1982. ISBN 0-674-53091-8.
HARDING-EDITH, E. RILEY, P. Bilingvní rodina. Praha: Portál, s.r.o., 2008. ISBN 978-80-7367-358-1.
ŠTEFÁNIK, J. Antalógia bilingvizmu. Bratislava: Academic Electronic Press, 2004.ISBN 80-88880-54-8.
Seznam doporučené literatury
BAKER, C. The Care and Education of Young Bilinguals. Great Britain: Cambrian Printers Ltd., 2002.
BIALYSTOK, E. Language processing in bilingual children. Cambridge: Cambridge University Press., 2000.
GROSJEAN, F. Life with two languages. Cambridge, Mass: Harvard University Press, 1982. ISBN 0-674-53091-8.
HARDING-EDITH, E. RILEY, P. Bilingvní rodina. Praha: Portál, s.r.o., 2008. ISBN 978-80-7367-358-1.
ŠTEFÁNIK, J. Antalógia bilingvizmu. Bratislava: Academic Electronic Press, 2004.ISBN 80-88880-54-8.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka na otázky vedoucího a oponenta odpověděla již v rámci prezentace.
Záměrně jste kvantifikovala kvalitativní data? (dr. Kroutilová) Studentka odpověděla, že to pojala následovně pro přehlednost.
Dr. Kroutilová uvádí, že výběr vzorku nebyl zcela kompaktní. Studentka informace upřesnila.