Diplomová práce pojednává o problematice domácího násilí, které se vyskytuje se všemi svými specifiky také v partnerských vztazích teenagerů. Teoretická část je zaměřena na období dospívání, navazování prvních partnerských vztahů, vliv násilí na osobnost jedince, jeho možné příčiny a prevenci. Ve výzkumné části jsou ověřována teoretická východiska v praxi. Zkoumány jsou názory a zkušenosti dospívajících v rámci problematiky domácího násilí.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with issues of domestic violence, which occurs (with all specifics) in the relationships of teenagers. The theoretical part is focused on the adolescence period, establishment of first relationships, violence influence on the individual personality and its potential cause and prevention. The theoretical resources in practise are verified in the experimental part of the thesis. The opinions and experiences of adolescents within the domestic violence are examined.
Klíčová slova
domácí násilí, oběť, agresor, teenager, genderové stereotypy, mýty o domácím násilí
Diplomová práce pojednává o problematice domácího násilí, které se vyskytuje se všemi svými specifiky také v partnerských vztazích teenagerů. Teoretická část je zaměřena na období dospívání, navazování prvních partnerských vztahů, vliv násilí na osobnost jedince, jeho možné příčiny a prevenci. Ve výzkumné části jsou ověřována teoretická východiska v praxi. Zkoumány jsou názory a zkušenosti dospívajících v rámci problematiky domácího násilí.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with issues of domestic violence, which occurs (with all specifics) in the relationships of teenagers. The theoretical part is focused on the adolescence period, establishment of first relationships, violence influence on the individual personality and its potential cause and prevention. The theoretical resources in practise are verified in the experimental part of the thesis. The opinions and experiences of adolescents within the domestic violence are examined.
Klíčová slova
domácí násilí, oběť, agresor, teenager, genderové stereotypy, mýty o domácím násilí
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z dané problematiky (domácí násilí, období dospívání, genderové stereotypy).
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z dané problematiky (domácí násilí, období dospívání, genderové stereotypy).
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BUSKOTTE, A. Z pekla ven. Žena v domácím násilí. Praha: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1786-6
GJURIČOVÁ, Š., KOCOURKOVÁ, J., KOUTEK, J. Podoby násilí v rodině. Praha: Vyšehrad, 2001. ISBN 80-7021-416-3
HRONOVÁ, M. Násilí ve vztazích teenagerů. Praha: Sondy s.r.o., 2009.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4
MACEK, P., LACINOVÁ, L. Vztahy v dospívání. Brno: Barister & Principal, 2006. ISBN 80-7364-034-1
Seznam doporučené literatury
BUSKOTTE, A. Z pekla ven. Žena v domácím násilí. Praha: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1786-6
GJURIČOVÁ, Š., KOCOURKOVÁ, J., KOUTEK, J. Podoby násilí v rodině. Praha: Vyšehrad, 2001. ISBN 80-7021-416-3
HRONOVÁ, M. Násilí ve vztazích teenagerů. Praha: Sondy s.r.o., 2009.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4
MACEK, P., LACINOVÁ, L. Vztahy v dospívání. Brno: Barister & Principal, 2006. ISBN 80-7364-034-1
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka adekvátně odpověděla na dotazy vedoucího i oponenta.
Dr. Kroutilová a dr. Machů studentku upozornily na "sugestivní" otázky v dotazníku (např. otázka č. 6) - studentka na výtky reagovala