Tato diplomová práce se zaměřuje na mediální výchovu v základním vzdělávání a její vymezení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. První kapitola teoretické části práce popisuje obecné cíle ve vzdělávání, kompetence žáků a průřezová témata v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Druhá kapitola je zaměřena na vzdělávací oblasti v základním vzdělávání a Školní vzdělávací program základního vzdělávání. V závěru teoretické části je charakterizována mediální výchova a její vymezení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Praktická část práce je věnována kvalitativnímu výzkumu v podobě obsahové analýzy dokumentu. Předmětem výzkumu je zjištění obsahového vymezení mediální výchovy na základní škole.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on Media Education in Basic Education and its definition in The Framework Educational Programme for Basic Education.
The first chapter of the theoretical part of the thesis describes the general objectives in the education, the pupils competences and the principal themes in The Framework Educational Programme for Basic Education. The second chapter is focused on educational areas in the basic education and The School Educational Programme of Basic Education. Final theoretical part is characterizes the media education and its definition in The Framework Educational Programme for Basic Education. The practical part is dedicates to the qualitative research presented as the content analysis document. The subject of the research is the determination content definition of the media education on the elementary school.
Klíčová slova
vzdělávání, vzdělávací oblast, mediální výchova, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
education, educational area, Media Education, The framework educational programme, The school educational programme
Rozsah průvodní práce
90 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zaměřuje na mediální výchovu v základním vzdělávání a její vymezení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. První kapitola teoretické části práce popisuje obecné cíle ve vzdělávání, kompetence žáků a průřezová témata v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Druhá kapitola je zaměřena na vzdělávací oblasti v základním vzdělávání a Školní vzdělávací program základního vzdělávání. V závěru teoretické části je charakterizována mediální výchova a její vymezení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Praktická část práce je věnována kvalitativnímu výzkumu v podobě obsahové analýzy dokumentu. Předmětem výzkumu je zjištění obsahového vymezení mediální výchovy na základní škole.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on Media Education in Basic Education and its definition in The Framework Educational Programme for Basic Education.
The first chapter of the theoretical part of the thesis describes the general objectives in the education, the pupils competences and the principal themes in The Framework Educational Programme for Basic Education. The second chapter is focused on educational areas in the basic education and The School Educational Programme of Basic Education. Final theoretical part is characterizes the media education and its definition in The Framework Educational Programme for Basic Education. The practical part is dedicates to the qualitative research presented as the content analysis document. The subject of the research is the determination content definition of the media education on the elementary school.
Klíčová slova
vzdělávání, vzdělávací oblast, mediální výchova, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
education, educational area, Media Education, The framework educational programme, The school educational programme
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části-pojmosloví
Zpracování teoretické části-specifikace problému
Zpracování metodologie výzkumu
Zpracování výzkumu-realizace
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, jejich interpretace
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části-pojmosloví
Zpracování teoretické části-specifikace problému
Zpracování metodologie výzkumu
Zpracování výzkumu-realizace
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, jejich interpretace
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
BĚLECKÝ, Zdeněk et al. Klíčové kompetence v základním vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2007. ISBN 978-80-87000-07-6.
JIRÁK, Jan a Radim WOLÁK. Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Praha: Radioservis, 2007. ISBN 978-80-86212-58-6.
POSPÍŠIL, Jan a Lucie Sára ZÁVODNÁ. Mediální výchova. Kralice na Hané: Computer Media, 2009-2010. ISBN 978-80-7402-022-3.
ŠEĎOVÁ, Klára. Děti a rodiče před televizí: rodinná socializace dětského televizního diváctví. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-149-2.
Seznam doporučené literatury
BĚLECKÝ, Zdeněk et al. Klíčové kompetence v základním vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2007. ISBN 978-80-87000-07-6.
JIRÁK, Jan a Radim WOLÁK. Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Praha: Radioservis, 2007. ISBN 978-80-86212-58-6.
POSPÍŠIL, Jan a Lucie Sára ZÁVODNÁ. Mediální výchova. Kralice na Hané: Computer Media, 2009-2010. ISBN 978-80-7402-022-3.
ŠEĎOVÁ, Klára. Děti a rodiče před televizí: rodinná socializace dětského televizního diváctví. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-149-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Prezentace práce studentky neobsahovala analýzu a interpretaci výsledků výzkumu. Doc. Haburajová Ilavská se zeptala proč si studentka zvolila dané téma způsob výzkumu. Studentka odpověděla. Mgr. Růžičková měla výtku k relevantnosti kódování. Studentka uvedla, že užila nesprávné pojmenování způsobu zpracování. Podle komise jednala intuitivně, užitý způsob není metodologií.