Bakalářská práce pojednává o primární prevenci rizikového chování žáků. Cílem této práce bylo především zhodnotit úlohy školy právě při prevenci rizikového chování. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů, zejména prevence, dále legislativního rámce této problematiky a v neposlední řadě taky popisem vybraných forem rizikového chování.
Praktická část této práce se zabývá analýzou dotazníků, vyhodnocením a interpretací dat vý-skytu vybraných forem rizikového chování žáků na vybrané základní škole.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with primary prevention of student´s risk behaviour. The aim of this study was to evaluate the role of school, currently in the prevention of risk behaviour. The theoretical part focuses on the definition of basic concepts, especially prevention, as well as the legislative framework of these issues and finally, a description of selected forms of the risk behaviour.
The practical part of this work deals with the analysis of questionnaires, data evaluation and interpretation of selected forms of the risk behaviour of pupils in selected primary school.
Bakalářská práce pojednává o primární prevenci rizikového chování žáků. Cílem této práce bylo především zhodnotit úlohy školy právě při prevenci rizikového chování. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů, zejména prevence, dále legislativního rámce této problematiky a v neposlední řadě taky popisem vybraných forem rizikového chování.
Praktická část této práce se zabývá analýzou dotazníků, vyhodnocením a interpretací dat vý-skytu vybraných forem rizikového chování žáků na vybrané základní škole.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with primary prevention of student´s risk behaviour. The aim of this study was to evaluate the role of school, currently in the prevention of risk behaviour. The theoretical part focuses on the definition of basic concepts, especially prevention, as well as the legislative framework of these issues and finally, a description of selected forms of the risk behaviour.
The practical part of this work deals with the analysis of questionnaires, data evaluation and interpretation of selected forms of the risk behaviour of pupils in selected primary school.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti prevence a rizikového chování dospívajících.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu na téma zhodnocení úlohy školy při prevenci rizikového chování žáků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti prevence a rizikového chování dospívajících.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu na téma zhodnocení úlohy školy při prevenci rizikového chování žáků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
FISCHER, Slavomil; ŠKODA, Jiří. Sociální patologie : analýza příčin a
možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Vyd. 1. Praha :
Grada, 2009. 218 s. ISBN 978-80-247-2781-3.
KOLÁŘ, Michal.Bolest šikanování.Praha: Portál, 2001, 256 s. ISBN
80-7178-513-X.
KUNÁK, Stanislav. Vybrané možnosti primárnej prevencie negatívnych vplyvov
na deti a mládež. Bratislava : Iris, 2007. 145 s. ISBN 978-80-89256-10-5.
KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Vyd. 1. Praha :
Portál, 2005. 151 s. ISBN 80-7178-945-3.
Rizikové chování dospívajících a jeho prevence : 4. odborný seminář, 6.-8.
října 2003, SZÚ Praha. Praha : Free Teens Press, 2003. 264 s. ISBN
8090289835.
Seznam doporučené literatury
FISCHER, Slavomil; ŠKODA, Jiří. Sociální patologie : analýza příčin a
možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Vyd. 1. Praha :
Grada, 2009. 218 s. ISBN 978-80-247-2781-3.
KOLÁŘ, Michal.Bolest šikanování.Praha: Portál, 2001, 256 s. ISBN
80-7178-513-X.
KUNÁK, Stanislav. Vybrané možnosti primárnej prevencie negatívnych vplyvov
na deti a mládež. Bratislava : Iris, 2007. 145 s. ISBN 978-80-89256-10-5.
KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Vyd. 1. Praha :
Portál, 2005. 151 s. ISBN 80-7178-945-3.
Rizikové chování dospívajících a jeho prevence : 4. odborný seminář, 6.-8.
října 2003, SZÚ Praha. Praha : Free Teens Press, 2003. 264 s. ISBN
8090289835.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jaký byl věk respondentů? (Mgr. Řeháčková) Studentka - v mém věku.
Opovězte na otázky oponenta (dr. Hrbáčková). Studentka - výsledky si vysvětluju jako silný emoční zážitek. Taky uplynula dlouhá doba od vlastního šetření. Podle mne nemají lidi potřebuju už dotazník zkreslovat.
Jaká byla subjektivní motivace pro výzkum? (Mgr. Řeháčková) Studentka - jsem nekuřák, zajímalo mne, zda prevence působí.