Diplomová práce se zabývá motivací zaměstnanců Úřadu práce ve Zlínském kraji k dalšímu vzdělávání. V teoretické části je uváděna charakteristika základních pojmů z oblasti vzdělávání a učení dospělých a zvláštní pozornost je pak věnována vzdělávání zaměstnanců a zejména jejich motivaci k dalšímu vzdělávání. Představení jednotlivých motivačních teorií, motivačních a brzdících faktorů. V praktické části práce je popsána konkrétní organizace a provedeno výzkumné šetření s cílem zjistit co zaměstnance motivuje k dalšímu vzdělávání. Jsou zde obsaženy výsledky a vyhodnocení dotazníkového šetření a kvalitativních rozhovorů získaných od výzkumného vzorku, zaměstnanců Úřadu práce.
Anotace v angličtině
Diploma thesis is evaluating the motivation for further education of the employees in the Employment Office of Zlín region. Theoretical part describes the characteristics of the basic concepts from the area of the education and studies of adults. Special attention is given to the issue of the motivation of employees and to their motivation for further educa-tion. Motivation theories are introduced including the retarding factors. In the practical part, there is employment office organization described and study performed. Study results are evaluated with the aim to identify what motivates the employees for further education. Analyzed are results obtained from questionnaires and qualitative interviews got from the investigated sample of employees in the Employment Office.
lifetime education, andragogy, education activities, motivation of employees, motivator
Rozsah průvodní práce
96 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá motivací zaměstnanců Úřadu práce ve Zlínském kraji k dalšímu vzdělávání. V teoretické části je uváděna charakteristika základních pojmů z oblasti vzdělávání a učení dospělých a zvláštní pozornost je pak věnována vzdělávání zaměstnanců a zejména jejich motivaci k dalšímu vzdělávání. Představení jednotlivých motivačních teorií, motivačních a brzdících faktorů. V praktické části práce je popsána konkrétní organizace a provedeno výzkumné šetření s cílem zjistit co zaměstnance motivuje k dalšímu vzdělávání. Jsou zde obsaženy výsledky a vyhodnocení dotazníkového šetření a kvalitativních rozhovorů získaných od výzkumného vzorku, zaměstnanců Úřadu práce.
Anotace v angličtině
Diploma thesis is evaluating the motivation for further education of the employees in the Employment Office of Zlín region. Theoretical part describes the characteristics of the basic concepts from the area of the education and studies of adults. Special attention is given to the issue of the motivation of employees and to their motivation for further educa-tion. Motivation theories are introduced including the retarding factors. In the practical part, there is employment office organization described and study performed. Study results are evaluated with the aim to identify what motivates the employees for further education. Analyzed are results obtained from questionnaires and qualitative interviews got from the investigated sample of employees in the Employment Office.
lifetime education, andragogy, education activities, motivation of employees, motivator
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti motivace zaměstnanců, rozvoje osobnosti, přístupu a postojů ke vzdělávání v oblasti dalšího vzdělávání zaměstnanců.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu, realizovaného výzkumnými metodami dotazník a rozhovor (kvantitativní a kvalitativní výzkum).
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti motivace zaměstnanců, rozvoje osobnosti, přístupu a postojů ke vzdělávání v oblasti dalšího vzdělávání zaměstnanců.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu, realizovaného výzkumnými metodami dotazník a rozhovor (kvantitativní a kvalitativní výzkum).
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0469-2.
BENEŠ, Milan. Úvod do andragogiky. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-381-4.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-168-3.
NAKONEČNÝ, Milan. Psychologie osobnosti. Praha: Academia 1997. ISBN 80-200-0628-1.
SMÉKAL, Vladimír. Pozvání do psychologie osobnosti. Praha: Barrister a Principal, 2002. ISBN 80-85947-80-3.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0469-2.
BENEŠ, Milan. Úvod do andragogiky. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-381-4.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-168-3.
NAKONEČNÝ, Milan. Psychologie osobnosti. Praha: Academia 1997. ISBN 80-200-0628-1.
SMÉKAL, Vladimír. Pozvání do psychologie osobnosti. Praha: Barrister a Principal, 2002. ISBN 80-85947-80-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci, zaměřila se zejména na výzkumnou část.Zodpověděla otázku vedoucího i oponenta.