Předloţená bakalářská práce analyzuje zavádění nepovinného předmětu projektové řízení ve středních školách Zlínského kraje. Nejprve je teoreticky zpracována problematika pro-jektu a projektového řízení. V praktické části je provedena analýza zavádění nepovinného předmětu projektové řízení ve 48 středních školách Zlínského kraje, která ověřuje v úvodní části stanovené hypotézy. Problematiku zavádění nepovinného předmětu z pohledu ředitele střední školy znázorňuje rozhovor s ředitelem Střední odborné školy Otrokovice, který uzavírá praktickou část bakalářské práce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyses implementation of an elective project management course in high schools in the Zlín region. The first part is dedicated to the theory of project and pro-ject management. This is followed by a practical analysis of an elective project manage-ment course implementation in 48 high schools in the Zlín region, which validates initially stated hypotheses. The practical part of this bachelor thesis concludes with an interview with the Director of The Vocational High School of Otrokovice, which represents a secon-dary school director?s point of view on implementation of this elective course.
Klíčová slova
Klíčová slova: projekt, typy projektů, projektové řízení, projektová příprava, projektový cyklus, strukturální fondy Evropské unie, návrh projektu, popis projektu, rozpočet projektu, realizace projektu, administrace projektu, rizika projektu
Předloţená bakalářská práce analyzuje zavádění nepovinného předmětu projektové řízení ve středních školách Zlínského kraje. Nejprve je teoreticky zpracována problematika pro-jektu a projektového řízení. V praktické části je provedena analýza zavádění nepovinného předmětu projektové řízení ve 48 středních školách Zlínského kraje, která ověřuje v úvodní části stanovené hypotézy. Problematiku zavádění nepovinného předmětu z pohledu ředitele střední školy znázorňuje rozhovor s ředitelem Střední odborné školy Otrokovice, který uzavírá praktickou část bakalářské práce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyses implementation of an elective project management course in high schools in the Zlín region. The first part is dedicated to the theory of project and pro-ject management. This is followed by a practical analysis of an elective project manage-ment course implementation in 48 high schools in the Zlín region, which validates initially stated hypotheses. The practical part of this bachelor thesis concludes with an interview with the Director of The Vocational High School of Otrokovice, which represents a secon-dary school director?s point of view on implementation of this elective course.
Klíčová slova
Klíčová slova: projekt, typy projektů, projektové řízení, projektová příprava, projektový cyklus, strukturální fondy Evropské unie, návrh projektu, popis projektu, rozpočet projektu, realizace projektu, administrace projektu, rizika projektu
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti projektového řízení.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu problematiky zavedení předmětu projektového řízení.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti projektového řízení.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu problematiky zavedení předmětu projektového řízení.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, Jaroslav: Marketingové řízení školy. Vyd. 2. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. 328 s. ISBN 978-80-7357-494-9.
PROKŮPKOVÁ, Danuše a kol.: Řízení školy 2009. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2009. 258 s. ISBN 8073574136.
MAREK, Dan; KANTOR, Tomáš: Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. Vyd. 2. Brno: Barrister & Principal, 2009. 215 s. ISBN 978-80-87029-56-5.
POLÁŠEK, Jiří; POLÁK, Pavel; ŠRÁMKOVÁ, Dagmar: Průvodce rokem ředitele střední školy včetně vzorů používaných dokumentů. Vyd. 1. Olomouc: Anag, 2003. 334 s. ISBN 80-7263-195-0.
GRECMANOVÁ, Helena; URBANOVSKÁ Eva: Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2007. 178 s. ISBN 978-8085783-73-5.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy: Bílá kniha-národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, nakladatelství Tauris, 2001. 98 s. ISBN 80-211-0372-8.
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, Jaroslav: Marketingové řízení školy. Vyd. 2. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. 328 s. ISBN 978-80-7357-494-9.
PROKŮPKOVÁ, Danuše a kol.: Řízení školy 2009. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2009. 258 s. ISBN 8073574136.
MAREK, Dan; KANTOR, Tomáš: Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. Vyd. 2. Brno: Barrister & Principal, 2009. 215 s. ISBN 978-80-87029-56-5.
POLÁŠEK, Jiří; POLÁK, Pavel; ŠRÁMKOVÁ, Dagmar: Průvodce rokem ředitele střední školy včetně vzorů používaných dokumentů. Vyd. 1. Olomouc: Anag, 2003. 334 s. ISBN 80-7263-195-0.
GRECMANOVÁ, Helena; URBANOVSKÁ Eva: Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2007. 178 s. ISBN 978-8085783-73-5.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy: Bílá kniha-národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, nakladatelství Tauris, 2001. 98 s. ISBN 80-211-0372-8.