Diplomová práce se zabývá tématem hry a hračky v období předškolního věku. Teoretická část se opírá o poznatky z literatury a je rozdělena do tří kapitol. První kapitola je zaměřena na charakteristiku období předškolního věku z hlediska fyzického a psychického vývoje dítěte. Pozornost je také věnována socializaci. Druhá kapitola popisuje hru, její historii, funkce, klasifikaci. Následuje kapitola zaměřena na důležitou součást hry ? hračku. Zde je popsána historie a současnost hračky, důraz je kladen na výběr správné hračky pro děti v předškolním období.
Praktická část se věnuje výzkumnému šetření. Cílem praktické části je získání informací o tom, jaká kritéria člověka ovlivňují při nákupu hračky.
Annotation in English
The thesis deals with the theme of games and toys in the period of pre-school age. The theoretical part is based on the knowledge of the literature, and is divided into three chapters. The first chapter is focused on the characteristics of the pre-school period in terms of physical and mental development of the child. Attention is also paid to the socialization. The second chapter describes the game, its history, functions, classification. This is followed by a chapter focused on an important part of the game - toy. Here is described the history and present of the toys, the emphasis is on choosing the right toys for children in the pre-school period.
The practical part is dedicated to the research of the investigation. The aim of the practical part is to obtain information about what criteria affect the person when buying toys.
Keywords
dítě, předškolní věk, socializace, hra, hračka
Keywords in English
child, pre-school age, socialization, game, toy
Length of the covering note
78 s. (příloha 13 s.)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá tématem hry a hračky v období předškolního věku. Teoretická část se opírá o poznatky z literatury a je rozdělena do tří kapitol. První kapitola je zaměřena na charakteristiku období předškolního věku z hlediska fyzického a psychického vývoje dítěte. Pozornost je také věnována socializaci. Druhá kapitola popisuje hru, její historii, funkce, klasifikaci. Následuje kapitola zaměřena na důležitou součást hry ? hračku. Zde je popsána historie a současnost hračky, důraz je kladen na výběr správné hračky pro děti v předškolním období.
Praktická část se věnuje výzkumnému šetření. Cílem praktické části je získání informací o tom, jaká kritéria člověka ovlivňují při nákupu hračky.
Annotation in English
The thesis deals with the theme of games and toys in the period of pre-school age. The theoretical part is based on the knowledge of the literature, and is divided into three chapters. The first chapter is focused on the characteristics of the pre-school period in terms of physical and mental development of the child. Attention is also paid to the socialization. The second chapter describes the game, its history, functions, classification. This is followed by a chapter focused on an important part of the game - toy. Here is described the history and present of the toys, the emphasis is on choosing the right toys for children in the pre-school period.
The practical part is dedicated to the research of the investigation. The aim of the practical part is to obtain information about what criteria affect the person when buying toys.
Keywords
dítě, předškolní věk, socializace, hra, hračka
Keywords in English
child, pre-school age, socialization, game, toy
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti herní činnosti v předškolním věku.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti herní činnosti v předškolním věku.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D.Vývojová psychologie. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
MIŠURCOVÁ, V., SEVEROVÁ, M. Děti, hry a umění.Praha: ISV - nakladatelství, 1997. ISBN 80-85866-18-8.
MIŠURCOVÁ, V., FIŠER, J.,FIXL, V.Hra a hračka v životě dítěte. Praha: SPN, 1980.
SEVEROVÁ, M. Hry v raném dětství. Praha: Academia, 1982.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
Recommended resources
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D.Vývojová psychologie. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
MIŠURCOVÁ, V., SEVEROVÁ, M. Děti, hry a umění.Praha: ISV - nakladatelství, 1997. ISBN 80-85866-18-8.
MIŠURCOVÁ, V., FIŠER, J.,FIXL, V.Hra a hračka v životě dítěte. Praha: SPN, 1980.
SEVEROVÁ, M. Hry v raném dětství. Praha: Academia, 1982.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Dr. Kroutilová studentce sděluje, aby slide nenazývala "statistikou respondentů", ale např. charakteristikou.
Proč jste respondenty neoslovovala např. v rámci MŠ? (Mgr. Šťastná) Nezvládla jsem to, byla jsem nemocná, mám roční dceru.
Kdy probíhal Váš výzkum? (dr. Kroutilová) Březen/duben 2012.
Dr. Kroutilová studentce sdělila, že některé položky v dotazníku nejsou zcela správně položeny.
Dr. Machů studentce sdělila, že nevhodně používá pojmy ve své práci, zejména v dotazníku a že cíl výzkumu tedy neodpovídá.
Studentka neodpověděla na dotaz oponentky.
Doc. Wiegerová studentce sděluje, aby neuváděla za synonymní pojmy sociální pedagogiku a socializaci.
Studentka neodpověděla ani na dotazy vedoucí.
Studentka neměla připraveny odpovědi na otázky vedou a oponentky - např. prezetace, papír.