Tato bakalářská práce se zabývá problematikou integrace dětí s dětskou mozkovou obrnou do základních škol. Práce je rozdělena do dvou částí, a to do části teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje základní informace týkající se dětské mozkové obrny a fenoménu zvaného integrace. Praktická část se zabývá konkrétním případem integrace dítěte s dětskou mozkovou obrnou do základní školy.
Anotace v angličtině
This bachelor work concerns the topic of integration of children with cerebral palsy into primary school system. The paper consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part gives essential information about cerebral palsy and the integration phenomenon, while the practical part shows a particular case of such integration.
cerebral palsy, integration, school integration, educating pupils with special needs
Rozsah průvodní práce
65 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou integrace dětí s dětskou mozkovou obrnou do základních škol. Práce je rozdělena do dvou částí, a to do části teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje základní informace týkající se dětské mozkové obrny a fenoménu zvaného integrace. Praktická část se zabývá konkrétním případem integrace dítěte s dětskou mozkovou obrnou do základní školy.
Anotace v angličtině
This bachelor work concerns the topic of integration of children with cerebral palsy into primary school system. The paper consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part gives essential information about cerebral palsy and the integration phenomenon, while the practical part shows a particular case of such integration.
cerebral palsy, integration, school integration, educating pupils with special needs
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti integrace dětí s dětskou mozkovou obrnou, integrace do základní školy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu současného stavu ve školství, podmínek integrace, dopadů na žáky.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti integrace dětí s dětskou mozkovou obrnou, integrace do základní školy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu současného stavu ve školství, podmínek integrace, dopadů na žáky.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
JESENSKÝ, J. Integrace ? znamení doby. Sborník. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-691-0
LESNÝ, J. Dětská mozková obrna. Praha : Avicenum, 1985. ISBN 08-088-85
MATĚJČEK, Zd. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany : H+H, 2001. ISBN 80-86022-92-7
STEJSKAL, B. V čem spočívá integrace Informatorium. Praha : Portál, 1998, č. 5. ISSN 1210-7506
VÍTKOVÁ, M. (ed.). Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9
Seznam doporučené literatury
JESENSKÝ, J. Integrace ? znamení doby. Sborník. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-691-0
LESNÝ, J. Dětská mozková obrna. Praha : Avicenum, 1985. ISBN 08-088-85
MATĚJČEK, Zd. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany : H+H, 2001. ISBN 80-86022-92-7
STEJSKAL, B. V čem spočívá integrace Informatorium. Praha : Portál, 1998, č. 5. ISSN 1210-7506
VÍTKOVÁ, M. (ed.). Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zodpověděla otázky oponenta i vedoucího.