Cílem bakalářské práce je analýza aktuálního stavu výskytu šikany na zvolené střední školy a navrhnout určitá doporučení pro řešení šikany na základě shromážděných údajů. V teoretické části jsou shrnuty informace o šikaně a možné prevenci tohoto jevu. Praktická část je věnována vyhodnocení průzkumu a doporučení jsou předloženy k řešení tohoto pa-tologického jevu.
Anotace v angličtině
The aim of the Bachelor Thesis is an analysis of current status of the incidence of bullying in choosed high schools and is to suggest some recommendations for dealing with bullying based on the collected data. The theoretical part summarizes the information about bullying and possible prevention of this phenomenon. The practical part is devoted to the evaluation survey and recommendations are presented for the solution of this pathological phenomenon
Klíčová slova
šikana, vysoká škola, agresor, prevence
Klíčová slova v angličtině
bullying, high school, aggressor, preventiv
Rozsah průvodní práce
61 s, (66 995 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je analýza aktuálního stavu výskytu šikany na zvolené střední školy a navrhnout určitá doporučení pro řešení šikany na základě shromážděných údajů. V teoretické části jsou shrnuty informace o šikaně a možné prevenci tohoto jevu. Praktická část je věnována vyhodnocení průzkumu a doporučení jsou předloženy k řešení tohoto pa-tologického jevu.
Anotace v angličtině
The aim of the Bachelor Thesis is an analysis of current status of the incidence of bullying in choosed high schools and is to suggest some recommendations for dealing with bullying based on the collected data. The theoretical part summarizes the information about bullying and possible prevention of this phenomenon. The practical part is devoted to the evaluation survey and recommendations are presented for the solution of this pathological phenomenon
Klíčová slova
šikana, vysoká škola, agresor, prevence
Klíčová slova v angličtině
bullying, high school, aggressor, preventiv
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek z oblasti šikany a možnosti její prevence na středních školách.
Analýza současného stavu výskytu šikany na středních školách.
Interpretace výsledků analýzy. Vypracování doporučení pro prevenci šikany na SŠ.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek z oblasti šikany a možnosti její prevence na středních školách.
Analýza současného stavu výskytu šikany na středních školách.
Interpretace výsledků analýzy. Vypracování doporučení pro prevenci šikany na SŠ.
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. 1. vyd. Praha: Portál, 2011. 332 s. ISBN 978-80-7367-871-5.
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. 2. vyd. Praha: Portál, 2005. 256 s. ISBN 8073670143.
BOURCET, Stéphane; GRAVILLON, Isabelle. Šikana ve škole, na ulici, doma : jak bránit své dítě: praktický průvodce pro rodiče, pedagogy a vychovatele. 1. vyd. Praha: Albatros, 2006. 71 s. ISBN 80-00-01552-8.
BENDL, Stanislav. Prevence a řešení šikany ve škole. 1. vyd. Praha: ISV, 2003. 197 s. ISBN 80-86642-08-9.
ŘÍČAN, Pavel; JANOŠOVÁ, Pavlína. Jak na šikanu. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 155 s. ISBN 978-80-247-2991-6.
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. 1. vyd. Praha: Portál, 2011. 332 s. ISBN 978-80-7367-871-5.
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. 2. vyd. Praha: Portál, 2005. 256 s. ISBN 8073670143.
BOURCET, Stéphane; GRAVILLON, Isabelle. Šikana ve škole, na ulici, doma : jak bránit své dítě: praktický průvodce pro rodiče, pedagogy a vychovatele. 1. vyd. Praha: Albatros, 2006. 71 s. ISBN 80-00-01552-8.
BENDL, Stanislav. Prevence a řešení šikany ve škole. 1. vyd. Praha: ISV, 2003. 197 s. ISBN 80-86642-08-9.
ŘÍČAN, Pavel; JANOŠOVÁ, Pavlína. Jak na šikanu. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 155 s. ISBN 978-80-247-2991-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jak jste postupoval při konstrukci dotazníku? (dr. Hrbáčková) Student vhodně odpověděl. Existují standardizované dotazníky? Kdo se problematikou šikany u nás zabývá? (dr. Hrbáčková) Student odpověď neznal. Co je hypotéza, pracujete s nimi? (dr. Hrbáčková) Student - Zřejmě ne.