Diplomová práce se zabývá motivací žáků na základní umělecké škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na oblast volného času, moti-vaci, základní umělecké vzdělávání a na školní vzdělávací program. Praktická část pomocí kvalitativního a kvantitativního výzkumu seznamuje s danou oblastí, na kterou je nazíráno s pohledu žáků a jejich rodičů.
Anotace v angličtině
The dissertation is concerned with pupil?s motivation at primary school of arts. It is divided into theoretical and practical part. The theoretic one is focused on free time, motivation, elementary art education and the educational school programme. The practical part introdu-ces the sphere from the view of pupils and their parents through qualitative and quantitative research.
Klíčová slova
volný čas, základní umělecká škola, pedagog, hudba, motivace, rodina
Klíčová slova v angličtině
free time, primary school of arts, teacher, music, motivation, family
Rozsah průvodní práce
91
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá motivací žáků na základní umělecké škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na oblast volného času, moti-vaci, základní umělecké vzdělávání a na školní vzdělávací program. Praktická část pomocí kvalitativního a kvantitativního výzkumu seznamuje s danou oblastí, na kterou je nazíráno s pohledu žáků a jejich rodičů.
Anotace v angličtině
The dissertation is concerned with pupil?s motivation at primary school of arts. It is divided into theoretical and practical part. The theoretic one is focused on free time, motivation, elementary art education and the educational school programme. The practical part introdu-ces the sphere from the view of pupils and their parents through qualitative and quantitative research.
Klíčová slova
volný čas, základní umělecká škola, pedagog, hudba, motivace, rodina
Klíčová slova v angličtině
free time, primary school of arts, teacher, music, motivation, family
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti volnočasových aktivit.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního a kvantitativního výzkumu zaměřeného na motivaci žáků na základní umělecké škole.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti volnočasových aktivit.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního a kvantitativního výzkumu zaměřeného na motivaci žáků na základní umělecké škole.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BEN-TOVIM, Atarah a kol. Hudební nástroj a naše dítě. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-206-5.
HÁJEK, Bedřich a kol. Pedagogické ovlivňování volného času: Současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
LOKŠOVÁ, Irena a kol. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole: Cvičení pro rozvoj soustředění a motivace žáků. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-205-X.
PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: OL Print Šlapanice, 2002. ISBN 80-210-2033-4.
Seznam doporučené literatury
BEN-TOVIM, Atarah a kol. Hudební nástroj a naše dítě. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-206-5.
HÁJEK, Bedřich a kol. Pedagogické ovlivňování volného času: Současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
LOKŠOVÁ, Irena a kol. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole: Cvičení pro rozvoj soustředění a motivace žáků. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-205-X.
PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: OL Print Šlapanice, 2002. ISBN 80-210-2033-4.
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci, zodpověděla dotaz oponenty. Komise neměla doplňující otázky.