Cílem mé bakalářské práce bylo v praktické části definovat dětskou obezitu, určit její typy, zmínit prevenci, příčiny a rizikové faktory vzniku dětské obezity a definovat životní styl. Dále jsem se zabývala hodnocením obezity a správnou výživou. Hlavním bodem praktické části bylo zjištění, zda souvisí hodnota BMI s denním režimem dětí z vybraných škol Zlín-ského kraje. V neposlední řadě jsem zjišťovala, rozdíly ve stravovacích návycích u dívek a chlapců.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor work was in teoretical part to define childhood obesity, to deter-mine its types, to mention prevention, causes and risk factors of chilhood obesity and to define a lifestyle. Further I have been conceming with evaluation of obesity and correct nutrition The point of the practical part was to determine, whether the BMI value relates to the regime of children from selected schools in Zlin?s region. Last but not least I tried to find out the differences of dietary habits between girls and boys.
Klíčová slova
Klíčová slova: dětská obezita, BMI, životní styl, prevence, rizikové faktory
Cílem mé bakalářské práce bylo v praktické části definovat dětskou obezitu, určit její typy, zmínit prevenci, příčiny a rizikové faktory vzniku dětské obezity a definovat životní styl. Dále jsem se zabývala hodnocením obezity a správnou výživou. Hlavním bodem praktické části bylo zjištění, zda souvisí hodnota BMI s denním režimem dětí z vybraných škol Zlín-ského kraje. V neposlední řadě jsem zjišťovala, rozdíly ve stravovacích návycích u dívek a chlapců.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor work was in teoretical part to define childhood obesity, to deter-mine its types, to mention prevention, causes and risk factors of chilhood obesity and to define a lifestyle. Further I have been conceming with evaluation of obesity and correct nutrition The point of the practical part was to determine, whether the BMI value relates to the regime of children from selected schools in Zlin?s region. Last but not least I tried to find out the differences of dietary habits between girls and boys.
Klíčová slova
Klíčová slova: dětská obezita, BMI, životní styl, prevence, rizikové faktory
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti dětské obezity, její prevence a příčiny, BMI
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti dětské obezity, její prevence a příčiny, BMI
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
FOŘT, Petr. Stop dětské obezitě: co vědět, aby nebylo pozdě 1. Praha: Ikar, 2004. 206 s. ISBN 8024904187.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000. 522 s. ISBN 80-7178-308-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
HANREICH, Ingeborg. Jídlo a pití malých dětí. Praha: Grada, 2001. 106 s. ISBN 80-247-0100-6.
FOŘT, Petr. Tak co mám jíst?. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 424 s. ISBN 978-80-247-1459-2.
Seznam doporučené literatury
FOŘT, Petr. Stop dětské obezitě: co vědět, aby nebylo pozdě 1. Praha: Ikar, 2004. 206 s. ISBN 8024904187.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000. 522 s. ISBN 80-7178-308-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
HANREICH, Ingeborg. Jídlo a pití malých dětí. Praha: Grada, 2001. 106 s. ISBN 80-247-0100-6.
FOŘT, Petr. Tak co mám jíst?. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 424 s. ISBN 978-80-247-1459-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická a výzkumná východiska své práce. Shrnula závěry bakalářské práce. Následně zodpověděla dotazy veoucího a oponenta práce. Proč jste si vybrala tuto cílovou skupinu? Z vlastní zkušenosti. Byla upozorněna na nižší propojení se sociální pedagogikou.