Má bakalářská práce se zabývá tématem ageismu, konkrétně ageismu zaměřeného proti seniorům. V teoretické části své práce se zabývám stářím a nejvýznamnějšími změnami ve všech oblastech života lidí vyššího věku. Dále se zaměřuji přímo na ageismus, jeho definice, zdroje a projevy. V praktické části své práce zjišťuji názory studentů sociální pedagogiky a všeobecného lékařství na stáří a seniory. Zajímá mě především, zda tito studenti chovají předsudky vůči seniorům.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis concentrates on the topic of ageism, namely on ageism oriented on se-nior citizens. In the theoretical part of my thesis I deal with the old age and with the most significant changes in every sphere of the elderly's life. I also focus on ageism, its definiti-ons, sources and manifestations. In the practical part of my thesis I try to find out social pedagogy and medicine students' opinions on old age and seniors. I want to find out if these students have prejudices against seniors..
ageism, discrimination, aging, old age, senior, prejudice, stereotype
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Má bakalářská práce se zabývá tématem ageismu, konkrétně ageismu zaměřeného proti seniorům. V teoretické části své práce se zabývám stářím a nejvýznamnějšími změnami ve všech oblastech života lidí vyššího věku. Dále se zaměřuji přímo na ageismus, jeho definice, zdroje a projevy. V praktické části své práce zjišťuji názory studentů sociální pedagogiky a všeobecného lékařství na stáří a seniory. Zajímá mě především, zda tito studenti chovají předsudky vůči seniorům.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis concentrates on the topic of ageism, namely on ageism oriented on se-nior citizens. In the theoretical part of my thesis I deal with the old age and with the most significant changes in every sphere of the elderly's life. I also focus on ageism, its definiti-ons, sources and manifestations. In the practical part of my thesis I try to find out social pedagogy and medicine students' opinions on old age and seniors. I want to find out if these students have prejudices against seniors..
ageism, discrimination, aging, old age, senior, prejudice, stereotype
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti ageismu, stáří a stárnutí, prevence ageismu zaměřeného vůči starým lidem.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti ageismu, stáří a stárnutí, prevence ageismu zaměřeného vůči starým lidem.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Bohuslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
VENGLÁŘOVÁ, Martina. Problematické situace v péči o seniory: Příručka pro zdravotnické a sociální pracovníky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2170-5.
VIDOVIĆOVÁ, Lucie. Stárnutí, věk a diskriminace - nové souvislosti. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4627-6.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Bohuslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
VENGLÁŘOVÁ, Martina. Problematické situace v péči o seniory: Příručka pro zdravotnické a sociální pracovníky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2170-5.
VIDOVIĆOVÁ, Lucie. Stárnutí, věk a diskriminace - nové souvislosti. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4627-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka se vyjádřila k výběru výzkumného souboru. (Mgr. Soňa Vávrová, Ph.D.)
Studentka v závěrech práce hovoří o významných zjištěných rozdílech. Jak byste zjišťovala významnost rozdílů mezi proměnnými z pohledu zpracování dat? (Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.)
- Studentka konkrétní testy neznala.
Komise se vyjádřila k vytvořenému dotazníku. Některé položky nebyly přesně specifikovány (Mgr. Eliška Zajitzová, Ph.D.), otázky byly vystavěny v pozitivním i negativním směru, přičemž nebyly blíže kategorizovány.(Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.)