Ve své bakalářské práci se zabývám syndromem vyhoření a jeho prevencí u osobních asis-tentů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou.
V teoretické části se zaměřuji v prvé řadě na vymezení pojmu syndromu vyhoření, také na jeho příznaky či rizikové faktory, ale také na vývoj procesu syndromu vyhoření a odlišení syndromu vyhoření od jiných psychických stavů. Věnuji se i tématu prevence syndromu vyhoření. Zde uvádím jednak prevenci u jednotlivce či organizace, ale i samotnou supervizi. Velmi důležitou součástí teoretické části je také vymezení služby osobní asistence, pracovní náplň osobního asistenta či kvalifikační, osobnostní a zdravotní požadavky na osobního asistenta.
Praktická část je postavena na dotazníkovém šetření a rozhovorech s osobními asistenty. Výzkum jsem realizovala v organizaci Podané ruce, o. s. ? Projekt OsA.
Anotace v angličtině
In my thesis I deal with burn-out and its prevention by personal assistansts. The work is divided into theoretical and practical.
In the theoretical section, I focus primarily on defining the concept of burn-out, onement in his symptoms or risk factors, but also the development process, differentiate burn-out and burnout-tion from other psychological states. He has been on prevention of burn-out. Here are both prevention for individuals or organizations, but also its own supervision. A very important part of the theory is the definition of personal assistance services, personal as-sistant job descripiton and qualifications, personality and health requirements for personal assistant. The practical part is based on questionnaires and interviews with the personal assistant. Research was carried out in the organization Podané ruce, o. s. Projekt OsA.
Klíčová slova
syndrom vyhoření, prevence syndromu vyhoření, osobní asistence
Klíčová slova v angličtině
burn-out syndrome, prevention of burn-out, personal assistance
Rozsah průvodní práce
102 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se zabývám syndromem vyhoření a jeho prevencí u osobních asis-tentů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou.
V teoretické části se zaměřuji v prvé řadě na vymezení pojmu syndromu vyhoření, také na jeho příznaky či rizikové faktory, ale také na vývoj procesu syndromu vyhoření a odlišení syndromu vyhoření od jiných psychických stavů. Věnuji se i tématu prevence syndromu vyhoření. Zde uvádím jednak prevenci u jednotlivce či organizace, ale i samotnou supervizi. Velmi důležitou součástí teoretické části je také vymezení služby osobní asistence, pracovní náplň osobního asistenta či kvalifikační, osobnostní a zdravotní požadavky na osobního asistenta.
Praktická část je postavena na dotazníkovém šetření a rozhovorech s osobními asistenty. Výzkum jsem realizovala v organizaci Podané ruce, o. s. ? Projekt OsA.
Anotace v angličtině
In my thesis I deal with burn-out and its prevention by personal assistansts. The work is divided into theoretical and practical.
In the theoretical section, I focus primarily on defining the concept of burn-out, onement in his symptoms or risk factors, but also the development process, differentiate burn-out and burnout-tion from other psychological states. He has been on prevention of burn-out. Here are both prevention for individuals or organizations, but also its own supervision. A very important part of the theory is the definition of personal assistance services, personal as-sistant job descripiton and qualifications, personality and health requirements for personal assistant. The practical part is based on questionnaires and interviews with the personal assistant. Research was carried out in the organization Podané ruce, o. s. Projekt OsA.
Klíčová slova
syndrom vyhoření, prevence syndromu vyhoření, osobní asistence
Klíčová slova v angličtině
burn-out syndrome, prevention of burn-out, personal assistance
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblastí syndromu vyhoření a jeho prevence.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu mezi osobními asistenty.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblastí syndromu vyhoření a jeho prevence.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu mezi osobními asistenty.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARTOŠÍKOVÁ, Ivana. O syndromu vyhoření pro zdravotní sestry. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2006. ISBN 80-7013-439-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Praha : Grada, 2007. ISBN 978- 80-247-1369-4.
KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese : s předmluvou Jiřiny Šiklové. Vyd. 5. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-6.
MATOUŠEK, Oldřich. Slovník sociální práce. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-549-0.
UZLOVÁ, Iva. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním : praktický průvodce pro osobní a pedagogické asistenty. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-764-0.
Seznam doporučené literatury
BARTOŠÍKOVÁ, Ivana. O syndromu vyhoření pro zdravotní sestry. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2006. ISBN 80-7013-439-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Praha : Grada, 2007. ISBN 978- 80-247-1369-4.
KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese : s předmluvou Jiřiny Šiklové. Vyd. 5. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-6.
MATOUŠEK, Oldřich. Slovník sociální práce. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-549-0.
UZLOVÁ, Iva. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním : praktický průvodce pro osobní a pedagogické asistenty. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-764-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka adekvátně zodpověděla otázky vedoucího i oponenta uvedené v posudcích.
Vysvětlete v práci uvedené proměnné (závislá, nezávislá). Z čeho jste při jejich stanovení vycházela? (Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.)
- Studentka vycházela z publikace Chrásky. Proběhla diskuse. Studentka proměnné měla stanovit až v případě stanovení hypotéz.