Práce se zabývá působením odměn a trestů na dítě se syndromem ADHD. Teoretická část je zaměřena na syndrom ADHD, na odměny a tresty a poté na specifičnost užívání těchto výchovných prostředků u dětí s ADHD. Cílem praktické části je prostřednictvím kvalitativního výzkumu zjistit, jaký vliv mají odměny a tresty na dítě se syndromem ADHD z pohledu jeho učitele na základní škole a rodiče.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the effects of reward and punishment on children with ADHD syndrome. The theoretical part is focused on the ADHD syndrome, rewards and punishments and then on the specific use of these educational methods on children with ADHD syndrome. The goal of the practical part is to determine the effects of reward and punishment on a child with ADHD syndrome from the viewpoint of a school teacher and a parent whilst using qualitative research.
Práce se zabývá působením odměn a trestů na dítě se syndromem ADHD. Teoretická část je zaměřena na syndrom ADHD, na odměny a tresty a poté na specifičnost užívání těchto výchovných prostředků u dětí s ADHD. Cílem praktické části je prostřednictvím kvalitativního výzkumu zjistit, jaký vliv mají odměny a tresty na dítě se syndromem ADHD z pohledu jeho učitele na základní škole a rodiče.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the effects of reward and punishment on children with ADHD syndrome. The theoretical part is focused on the ADHD syndrome, rewards and punishments and then on the specific use of these educational methods on children with ADHD syndrome. The goal of the practical part is to determine the effects of reward and punishment on a child with ADHD syndrome from the viewpoint of a school teacher and a parent whilst using qualitative research.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti specifických vývojových poruch chování.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti specifických vývojových poruch chování.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a Hana ŽÁČKOVÁ. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině : základní projevy ADHD, zásady výchovného vedení, působení relaxačních technik, dospívání hyperaktivních dětí. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2697-7.
MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém? 6. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-270-6.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Seznam doporučené literatury
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a Hana ŽÁČKOVÁ. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině : základní projevy ADHD, zásady výchovného vedení, působení relaxačních technik, dospívání hyperaktivních dětí. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2697-7.
MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém? 6. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-270-6.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka uvedla teoretická a výzkumná východiska své práce. Následně provedla shrnutí závěrů. Zodpověděla dotazy vedoucího a oponenta práce.