Předmětem této práce je zjištění, jaké postoje zaujímají žáci třetích ročníků středních škol v daných modelových situacích vůči příslušníkům romské menšiny a zda se tyto postoje po projekci filmu Bastardi liší.
V teoretické části práce se zabývám médii-druhy médií a jejich funkcí v životě člověka, jak média obecně prezentují romskou menšinu; filmem-počátky filmu ve světě a u nás; filmovým snímkem Bastardi-obsah děje, herecké obsazení, recenze, komentáře diváků a nakonec uvádím pojmy, které k romské problematice neodmyslitelně patří-menšina, rasismus, xenofobie, stereotypy a předsudky.
V praktické části se zabývám tím, jaké postoje žáci třetích ročníků středních škol vůči příslušníkům romské menšiny zaujímají v daných modelových situacích a zda má filmový snímek Bastardi na tyto postoje nějaký vliv.
Anotace v angličtině
The subject of my thesis is the research about the attitudes showed by the students of the third grade at high schools within the model situations to the members of Roma minority and whether these attitudes appear as different after the projection of the movie Bastards.
Within the theoretical part of my thesis I am dealing by media ? different types of them and their function in people´s lives, how the Roma minority is being generally presented or displayed, in the field of movies - the beginnings of the movies in the world concept and also in our country; the movie of Bastards - the story, the cast, reviews, comments of the audience and finally I am stating the terms inherently belonging to Roma issues - the minority, racism, xenophobia, stereotypes and prejudices.
Moreover, within the practical part, I am also dealing with the kinds of attitudes showed by the students of the third grades of high schools to the members of the Roma minority in model situations given and whether the movie Bastards has any influence on these attitudes.
Předmětem této práce je zjištění, jaké postoje zaujímají žáci třetích ročníků středních škol v daných modelových situacích vůči příslušníkům romské menšiny a zda se tyto postoje po projekci filmu Bastardi liší.
V teoretické části práce se zabývám médii-druhy médií a jejich funkcí v životě člověka, jak média obecně prezentují romskou menšinu; filmem-počátky filmu ve světě a u nás; filmovým snímkem Bastardi-obsah děje, herecké obsazení, recenze, komentáře diváků a nakonec uvádím pojmy, které k romské problematice neodmyslitelně patří-menšina, rasismus, xenofobie, stereotypy a předsudky.
V praktické části se zabývám tím, jaké postoje žáci třetích ročníků středních škol vůči příslušníkům romské menšiny zaujímají v daných modelových situacích a zda má filmový snímek Bastardi na tyto postoje nějaký vliv.
Anotace v angličtině
The subject of my thesis is the research about the attitudes showed by the students of the third grade at high schools within the model situations to the members of Roma minority and whether these attitudes appear as different after the projection of the movie Bastards.
Within the theoretical part of my thesis I am dealing by media ? different types of them and their function in people´s lives, how the Roma minority is being generally presented or displayed, in the field of movies - the beginnings of the movies in the world concept and also in our country; the movie of Bastards - the story, the cast, reviews, comments of the audience and finally I am stating the terms inherently belonging to Roma issues - the minority, racism, xenophobia, stereotypes and prejudices.
Moreover, within the practical part, I am also dealing with the kinds of attitudes showed by the students of the third grades of high schools to the members of the Roma minority in model situations given and whether the movie Bastards has any influence on these attitudes.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti problematiky romské menšiny.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti problematiky romské menšiny.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BEZDÍČEK , Viktor a Petr ŽANTOVSKÝ. Média a moc. Praha: Votobia, 2000. ISBN 80-7220-085-2.
HNILICA, Karel. Stereotypy, předsudky, diskriminace (pojmy, měření, teorie). Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1776-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JAKOUBEK, Marek. Romové - konec (ne)jednoho mýtu. Praha: BMSS-Start, 2004. ISBN 80-86140-21-0.
NAVRÁTIL, Pavel a kol. Romové v české společnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-741-8.
Seznam doporučené literatury
BEZDÍČEK , Viktor a Petr ŽANTOVSKÝ. Média a moc. Praha: Votobia, 2000. ISBN 80-7220-085-2.
HNILICA, Karel. Stereotypy, předsudky, diskriminace (pojmy, měření, teorie). Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1776-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JAKOUBEK, Marek. Romové - konec (ne)jednoho mýtu. Praha: BMSS-Start, 2004. ISBN 80-86140-21-0.
NAVRÁTIL, Pavel a kol. Romové v české společnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-741-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická a výzkumná východiska své práce. Zodpověděla adekvátně dotazy vedoucího a oponenta práce. Některé závěry byly zavádějící, zjednodušující.