Teoretická část bakalářské práce je zaměřena především na program Erasmus. Popisuje jeho strukturu a působení v Evropě. Další část se věnuje objasnění základního pojmosloví souvisejícího s multikulturalismem a multikulturní společností. Praktická část dokazuje, že absolventi programu Erasmus jsou připraveni žít v multikulturní společnosti. Především jsou obohaceni o nové zkušenosti a respektují cizince i odlišné kultury. Výzkum je proveden dotazníkovým šetřením mezi absolventy programu Erasmus v České republice i v zahraničí.
Anotace v angličtině
The theoretical part of bachelor´s thesis is focused on Erasmus programme. The bachelor´s thesis describes the structure of Erasmus Programme and its activities in Europe. Another part clarifies the basic terminology associated with multiculturalism and multicultural society. In the practical part I prove that graduates of Erasmus programme are prepared to live to live in a multicultural society. Particularly, they are enchired by new experiences and respect foreigners and different cultures. The research is perfomed by questionnaire survey among graduates of Erasmus programme in Czech Republic and abroad.
Klíčová slova
Erasmus, multikulturní společnost, interkulturní komunikace, interkulturní psychologie, sociální skupina, multikulturní výchova
Teoretická část bakalářské práce je zaměřena především na program Erasmus. Popisuje jeho strukturu a působení v Evropě. Další část se věnuje objasnění základního pojmosloví souvisejícího s multikulturalismem a multikulturní společností. Praktická část dokazuje, že absolventi programu Erasmus jsou připraveni žít v multikulturní společnosti. Především jsou obohaceni o nové zkušenosti a respektují cizince i odlišné kultury. Výzkum je proveden dotazníkovým šetřením mezi absolventy programu Erasmus v České republice i v zahraničí.
Anotace v angličtině
The theoretical part of bachelor´s thesis is focused on Erasmus programme. The bachelor´s thesis describes the structure of Erasmus Programme and its activities in Europe. Another part clarifies the basic terminology associated with multiculturalism and multicultural society. In the practical part I prove that graduates of Erasmus programme are prepared to live to live in a multicultural society. Particularly, they are enchired by new experiences and respect foreigners and different cultures. The research is perfomed by questionnaire survey among graduates of Erasmus programme in Czech Republic and abroad.
Klíčová slova
Erasmus, multikulturní společnost, interkulturní komunikace, interkulturní psychologie, sociální skupina, multikulturní výchova
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikultury.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikultury.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BURYÁNEK, J a kol. Interkulturní vzdělávání: příručka nejen pro středoškolské pedagogy. Praha: Člověk v tísni, 2002. ISBN: 80-7106-614-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PRŮCHA, Jan. Interkulturní psychologie. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-280-5.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: teorie, praxe, výzkum. 1.vyd. Praha: ISV, 2002. ISBN: 80-7106-614-1.
WOLF, J. Lidské rasy a rasismus v dějinách a v současnosti. Praha: Karolinum, 2000. ISBN: 80-246-0099-4.
Seznam doporučené literatury
BURYÁNEK, J a kol. Interkulturní vzdělávání: příručka nejen pro středoškolské pedagogy. Praha: Člověk v tísni, 2002. ISBN: 80-7106-614-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PRŮCHA, Jan. Interkulturní psychologie. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-280-5.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: teorie, praxe, výzkum. 1.vyd. Praha: ISV, 2002. ISBN: 80-7106-614-1.
WOLF, J. Lidské rasy a rasismus v dějinách a v současnosti. Praha: Karolinum, 2000. ISBN: 80-246-0099-4.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zkušební komisi představila teoretická a výzkumná východiska své práce. Prezentovala nejdůležitější závěry diplomové práce. Adekvátně zodpověděla dotazy vedoucího a oponenta práce.