Bakalářská práce pojednává o kritériích rodičů, která si stanovují při výběru předškolní instituce pro své dítě. Teoretická část je věnována předškolnímu věku dítěte, vývojovým specifikám, která se vztahují k předškolnímu věku, legislativě předškolního vzdělávání, nabídce předškolního vzdělávání v České republice. Další část je věnována rodině, rodičům a vztahu dítěti s rodiči. Závěr teoretické části je věnován konkrétním kritériím, která si rodiče stanovují při výběru předškolní instituce, a také samotnému výběru předškolní instituce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the parent´s criteria which they have for selection of pre-school institutions for their child. The theoretical part is devoted to pre-school age, developmental specifics of pre-school age, legislation of pre-school eduction, range of choice of pre-school education in the Czech Republic. Further part is devoted to family, parents and child relationship with their parents.The end of theoretical part is devoted to the selection of pre-school institution and to specific criteria which parents set to while selecting pre-school institutions.
Klíčová slova
předškolní vzdělávání, předškolní instituce, postoj rodičů k předškolnímu vzdělávání, kritéria rodičů při výběru předškolní instituce
Klíčová slova v angličtině
: pre-school education, pre-school institutions, parents attitude to the pre-school education, parents criteria for selection of pre-school institutions
Rozsah průvodní práce
81 s. (18959 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o kritériích rodičů, která si stanovují při výběru předškolní instituce pro své dítě. Teoretická část je věnována předškolnímu věku dítěte, vývojovým specifikám, která se vztahují k předškolnímu věku, legislativě předškolního vzdělávání, nabídce předškolního vzdělávání v České republice. Další část je věnována rodině, rodičům a vztahu dítěti s rodiči. Závěr teoretické části je věnován konkrétním kritériím, která si rodiče stanovují při výběru předškolní instituce, a také samotnému výběru předškolní instituce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the parent´s criteria which they have for selection of pre-school institutions for their child. The theoretical part is devoted to pre-school age, developmental specifics of pre-school age, legislation of pre-school eduction, range of choice of pre-school education in the Czech Republic. Further part is devoted to family, parents and child relationship with their parents.The end of theoretical part is devoted to the selection of pre-school institution and to specific criteria which parents set to while selecting pre-school institutions.
Klíčová slova
předškolní vzdělávání, předškolní instituce, postoj rodičů k předškolnímu vzdělávání, kritéria rodičů při výběru předškolní instituce
Klíčová slova v angličtině
: pre-school education, pre-school institutions, parents attitude to the pre-school education, parents criteria for selection of pre-school institutions
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti předškolní pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti předškolní pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Jan. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie 2. aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
MOŽNÝ, Ivo. Sociologie rodiny. Praha: SLON, 2002. ISBN 80-86429-05-9.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-977-1.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Jan. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie 2. aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
MOŽNÝ, Ivo. Sociologie rodiny. Praha: SLON, 2002. ISBN 80-86429-05-9.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-977-1.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci, vyjádřila se ke všem otázkám vedoucího i oponenta. Hovořila souvisle a samostatně.