Bakalářská práce je primárně zaměřená na výchovu dětí a problémy spojené s různými vlastnostmi dětí. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsané základní pojmy, výchova, vliv prostředí na rozvoj osobnosti a specifické povahové vlastnosti a metody výchovy.
Praktická část pak rozvádí kapitolu hyperaktivních dětí a popisuje zkušenosti rodičů s výchovou hyperaktivního dítěte.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is primaly focused on raising children and the problems with children specific properties. It is divided into theoretical and practical part. Theoretical part describes the basic concepts, education, influence of environment on personality development and described specific characters traits and methods of education.
The practical part is based on chapter about hyperactive children and describes the parents experiences of hyperactive child´s upbringing.
education, education consulting, educational methods, specific personality traits, the development of children, nature, psychology of child
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je primárně zaměřená na výchovu dětí a problémy spojené s různými vlastnostmi dětí. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsané základní pojmy, výchova, vliv prostředí na rozvoj osobnosti a specifické povahové vlastnosti a metody výchovy.
Praktická část pak rozvádí kapitolu hyperaktivních dětí a popisuje zkušenosti rodičů s výchovou hyperaktivního dítěte.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is primaly focused on raising children and the problems with children specific properties. It is divided into theoretical and practical part. Theoretical part describes the basic concepts, education, influence of environment on personality development and described specific characters traits and methods of education.
The practical part is based on chapter about hyperactive children and describes the parents experiences of hyperactive child´s upbringing.
education, education consulting, educational methods, specific personality traits, the development of children, nature, psychology of child
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-945-3.
MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém?O výchovných odměnách a trestech. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-85282-00-3.
PREKOP, Jirina. Malý tyran. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-589-9.
RASER, Jamie. Jak vychovávat děti, se kterými se dá žít. Praha: Portál, 2000.
ISBN 80-7178-459-1.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-945-3.
MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém?O výchovných odměnách a trestech. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-85282-00-3.
PREKOP, Jirina. Malý tyran. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-589-9.
RASER, Jamie. Jak vychovávat děti, se kterými se dá žít. Praha: Portál, 2000.
ISBN 80-7178-459-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci, byla doc. Wiegerovou vyzvána k uvedení významných zjištění vzhledem k cílům práce, jelikož při samotné prezentaci nezazněly. Studentka odpověděla nepřesvědčivě. Otázku vedoucího práce: Jaké specifické povahové vlastnosti dětí jsou pro zvládnutí dítěte v běžné třídě zvlášť náročné a proč? nezodpověděla. Studentka působila nepřipraveným dojmem, doplňující otázky komise rovněž nebyla schopna adekvátně zodpovědět.