Bakalářská práce se zabývá etickou výchovou jako jednou z možností prevence sociálně patologických jevů na základní škole. V teoretické části je popsán projekt etické výchovy, dále jsou zde rozebrány faktory působící na žáka v průběhu výuky etické výchovy. Zabývá se také vybranými sociálně patologickými jevy na základních školách a není opomenuta ani prevence sociálně patologických jevů. Praktická část se zabývá metodickým výzkumem, jehož cílem je zjistit názory pedagogů etické výchovy na etickou výchovu jako jednu z možností prevence sociálně patologických jevů.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the ethical education as a way of prevention of socially pathological phenomenas in elementary school. The theoretical part describes the project of ethical edu-cation, furthermore it analyse the factors affecting the student during ethical education training. It also concern selected socio-pathological phenomenas in elementary schools and doesn?t neglect the prevention of socially pathological phenomenas. The practical part deals with methodological research designed to determine teachers' views of ethical education as one of the ways of prevention of socially pathological phenomenas.
ethical education, prosocial behavior, personality of the teacher, social pathological phenomenas, prevention
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá etickou výchovou jako jednou z možností prevence sociálně patologických jevů na základní škole. V teoretické části je popsán projekt etické výchovy, dále jsou zde rozebrány faktory působící na žáka v průběhu výuky etické výchovy. Zabývá se také vybranými sociálně patologickými jevy na základních školách a není opomenuta ani prevence sociálně patologických jevů. Praktická část se zabývá metodickým výzkumem, jehož cílem je zjistit názory pedagogů etické výchovy na etickou výchovu jako jednu z možností prevence sociálně patologických jevů.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the ethical education as a way of prevention of socially pathological phenomenas in elementary school. The theoretical part describes the project of ethical edu-cation, furthermore it analyse the factors affecting the student during ethical education training. It also concern selected socio-pathological phenomenas in elementary schools and doesn?t neglect the prevention of socially pathological phenomenas. The practical part deals with methodological research designed to determine teachers' views of ethical education as one of the ways of prevention of socially pathological phenomenas.
ethical education, prosocial behavior, personality of the teacher, social pathological phenomenas, prevention
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti etické výchovy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti etické výchovy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
NOVÁKOVÁ, Marie et al. Učíme etickou výchovu: manuál etické výchovy pro základný a střední školy. Praha: Luxpress, 2006. ISBN 80-7130-126-4.
OLIVAR, Roberto Roche. Etická Výchova. Bratislava: Orbis Pictus Istropolitana, 1992. ISBN 80-7158-001-5.
VACEK, Pavel. Psychologie morálky a výchova charakteru žáků. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. ISBN 978-80-7435-108-2.
VACEK, Pavel. Rozvoj morálního vědomí žáků: metodické náměty k realizaci průřezových témat. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-386-4.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
NOVÁKOVÁ, Marie et al. Učíme etickou výchovu: manuál etické výchovy pro základný a střední školy. Praha: Luxpress, 2006. ISBN 80-7130-126-4.
OLIVAR, Roberto Roche. Etická Výchova. Bratislava: Orbis Pictus Istropolitana, 1992. ISBN 80-7158-001-5.
VACEK, Pavel. Psychologie morálky a výchova charakteru žáků. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. ISBN 978-80-7435-108-2.
VACEK, Pavel. Rozvoj morálního vědomí žáků: metodické náměty k realizaci průřezových témat. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-386-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jaká byla návratnost dotazníku? (Mgr. Soňa Vávrová, Ph.D.)
- Studentka zodpověděla.
Domníváte se, že by mohl být výzkumný problém uplatněn jako vztahový problém? (Mgr. Soňa Vávrová, Ph.D.)
- Studentka pojednala nepřesně.