Práce je zaměřena na faktory, které ovlivňují analýzu a interpretaci neverbálních signálů druhých osob. Je zde kladen důraz na důležitost komunikace a to především komunikace neverbální. Neverbální komunikaci a především jejím složkám je věnována značná část teoretické části bakalářské práce.
Praktická část zjišťuje pomocí dotazníkového šetření faktory ovlivňující analýzu a interpretaci neverbálních projevů druhých osob.
Anotace v angličtině
This work is focused on factors that affect the analysis and interpretation of non verbalsignal of other people. There is an emphasis on the importance of communication, especially nonverbal communication. Nonverbal communication and especially components is mainly devoted much of the theoretical part of the thesis.
Practical part determined with using a questionnaire survey factors influencing analysis and interpretation nonverbal expressions of others.
verbal communication, nonverbal communication, haptics, gesture, expression, eye move-ments, attitude of the body, body language
Rozsah průvodní práce
63 s. (84 260 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na faktory, které ovlivňují analýzu a interpretaci neverbálních signálů druhých osob. Je zde kladen důraz na důležitost komunikace a to především komunikace neverbální. Neverbální komunikaci a především jejím složkám je věnována značná část teoretické části bakalářské práce.
Praktická část zjišťuje pomocí dotazníkového šetření faktory ovlivňující analýzu a interpretaci neverbálních projevů druhých osob.
Anotace v angličtině
This work is focused on factors that affect the analysis and interpretation of non verbalsignal of other people. There is an emphasis on the importance of communication, especially nonverbal communication. Nonverbal communication and especially components is mainly devoted much of the theoretical part of the thesis.
Practical part determined with using a questionnaire survey factors influencing analysis and interpretation nonverbal expressions of others.
verbal communication, nonverbal communication, haptics, gesture, expression, eye move-ments, attitude of the body, body language
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti komunikace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti komunikace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0650-4.
TEGZE, O. Neverbální komunikace. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-429-X.
VENGLÁŘOVÁ, M., MAHROVÁ, G. Komunikace pro zdravotní sestry. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1262-8.
VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-291-2.
VYMĚTAL, J. Průvodce úspěšnou komunikací. Efektivní komunikace v praxi. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2614-4.
Seznam doporučené literatury
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0650-4.
TEGZE, O. Neverbální komunikace. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-429-X.
VENGLÁŘOVÁ, M., MAHROVÁ, G. Komunikace pro zdravotní sestry. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1262-8.
VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-291-2.
VYMĚTAL, J. Průvodce úspěšnou komunikací. Efektivní komunikace v praxi. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2614-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jakým způsobem jste vyhodnocovala hypotézy? (otázka vedoucí práce uvedená v posudku). Studentka neodpověděla relevantně. Komise poukázala na špatnou formulaci hypotéz. (Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D., doc. PhDr. Lenka Haburajová Ilavská Ph.D.) Studentka poznamenala, že metodologii příliš neovládá.
Operacionalizujte ve své hypotéze pojem "lépe". Studentka relevantně nedokázala. Komise uvážila, že cíle výzkumu nebyly zcela naplněny, předala další doporučení. (Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.)
Na otázky oponenta práce studentka odpověděla neodborně.