Šikana patří v dnešní době mezi rozsáhlé a často diskutované téma. Bakalářská práce se zabývá šikanou na druhém stupni základní školy, kde se šikana vyskytuje velmi často. V teoretické části práce definuje a charakterizuje základní pojmy, popisuje vývojová stádia šikany a její projevy. Dále popisuje následky a navrhuje možná preventivní opatření, včet-ně trestně ? právního postihu. Praktická část práce prezentuje výsledky výzkumu s poznatky a názory z praxe, které následně vyhodnocuje, analyzuje a komentuje.
Anotace v angličtině
Bullying is among the most extensive and debated issues today . This bachelor thesis deals with bullying in secondary schools where bullying is known to occur very often. The theo-retical part defines and describes the basic concept of bullying, describing the developmen-tal stage and its manifestations. It also suggests possible preventive measures including criminal - legal recourse. The practical part presents the results and of the research along with analysis, comments and evaluation.
the bullying, the cyberbullying, the aggression, the aggressor, the victim, the prevention
Rozsah průvodní práce
72 s. (83 339 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Šikana patří v dnešní době mezi rozsáhlé a často diskutované téma. Bakalářská práce se zabývá šikanou na druhém stupni základní školy, kde se šikana vyskytuje velmi často. V teoretické části práce definuje a charakterizuje základní pojmy, popisuje vývojová stádia šikany a její projevy. Dále popisuje následky a navrhuje možná preventivní opatření, včet-ně trestně ? právního postihu. Praktická část práce prezentuje výsledky výzkumu s poznatky a názory z praxe, které následně vyhodnocuje, analyzuje a komentuje.
Anotace v angličtině
Bullying is among the most extensive and debated issues today . This bachelor thesis deals with bullying in secondary schools where bullying is known to occur very often. The theo-retical part defines and describes the basic concept of bullying, describing the developmen-tal stage and its manifestations. It also suggests possible preventive measures including criminal - legal recourse. The practical part presents the results and of the research along with analysis, comments and evaluation.
the bullying, the cyberbullying, the aggression, the aggressor, the victim, the prevention
Zásady pro vypracování
Vyhledání, prostudování a zpracování odborné tematicky zaměřené literatury.
Formulace cílů práce a zvolení odpovídajících hypotéz.
Volba a zpracování vhodné metodiky pro praktickou část práce.
Výběr škol, na kterých bude výzkum probíhat, a žáků těchto škol jako respondentů.
Realizace pedagogického výzkumu ke zvolenému tématu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat z výzkumného šetření a jejich interpretace.
Vyhodnocení hypotéz a přijetí odpovídajících závěrů.
Doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Vyhledání, prostudování a zpracování odborné tematicky zaměřené literatury.
Formulace cílů práce a zvolení odpovídajících hypotéz.
Volba a zpracování vhodné metodiky pro praktickou část práce.
Výběr škol, na kterých bude výzkum probíhat, a žáků těchto škol jako respondentů.
Realizace pedagogického výzkumu ke zvolenému tématu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat z výzkumného šetření a jejich interpretace.
Vyhodnocení hypotéz a přijetí odpovídajících závěrů.
Doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha : Portál, 2001. 256 s. ISBN 80-7178-513-X.
KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování ve školách. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. 127 s. ISBN 80-7178-123-1.
MACHÁČKOVÁ, P. Kyberšikana: ubližování bez hranic?. Psychologie dnes. 2007, roč. 13, č. 9, s. 50-53. ISSN 1212-9607
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů, Praha : Karolinum 2007. ISBN 978-80-7184-569-0
ŘÍČAN, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Jak dát dětem ve škole bezpečí. 1. vydání. Praha: Portál, 1995. 95 s. ISBN 80-7178-049-9.
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha : Portál, 2001. 256 s. ISBN 80-7178-513-X.
KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování ve školách. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. 127 s. ISBN 80-7178-123-1.
MACHÁČKOVÁ, P. Kyberšikana: ubližování bez hranic?. Psychologie dnes. 2007, roč. 13, č. 9, s. 50-53. ISSN 1212-9607
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů, Praha : Karolinum 2007. ISBN 978-80-7184-569-0
ŘÍČAN, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Jak dát dětem ve škole bezpečí. 1. vydání. Praha: Portál, 1995. 95 s. ISBN 80-7178-049-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval svou práci. Komise vytkla formulaci hypotéz a vyzvala studenta k přeformulování. Student to zvládl částečně, s dopomocí komise.