Bakalářská práce se zabývá specifiky ve vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v základních školách praktických a jejich integrací na 1. stupeň běžných základních škol ve Zlínském kraji. Postupně jsou vysvětleny výchozí pojmy, shromážděny poznatky z odborné literatury se zaměřením na možnosti vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením, podmínky, formy a proces školní integrace a význam spolupráce s poradenskými zařízeními. Cílem bakalářské práce je zjistit pohled rodičů na vzdělávání dětí s mentálním postižením v základní škole praktické a v běžné základní škole.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the specifics in the education of students with mild mental disabilities in primary schools and their practical integration of the 1st current level of primary schools in the Zlín region. They are explained in the initial concepts, knowledge gathered from the scientific literature focusing on the educational opportunities of children with mild mental disabilities, conditions, forms and the process of school integration and the importance of cooperation with advisory devices. The aim of the thesis is to opinion on education of parents of mentally handicapped children in elementary school and practice regular elementary school.
Bakalářská práce se zabývá specifiky ve vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v základních školách praktických a jejich integrací na 1. stupeň běžných základních škol ve Zlínském kraji. Postupně jsou vysvětleny výchozí pojmy, shromážděny poznatky z odborné literatury se zaměřením na možnosti vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením, podmínky, formy a proces školní integrace a význam spolupráce s poradenskými zařízeními. Cílem bakalářské práce je zjistit pohled rodičů na vzdělávání dětí s mentálním postižením v základní škole praktické a v běžné základní škole.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the specifics in the education of students with mild mental disabilities in primary schools and their practical integration of the 1st current level of primary schools in the Zlín region. They are explained in the initial concepts, knowledge gathered from the scientific literature focusing on the educational opportunities of children with mild mental disabilities, conditions, forms and the process of school integration and the importance of cooperation with advisory devices. The aim of the thesis is to opinion on education of parents of mentally handicapped children in elementary school and practice regular elementary school.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti speciální pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti speciální pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, M., NOVOTNÝ, J. Kapitoly z psychopedie. Praha: UK, 1995. ISBN 80-7066-899-7.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada publishing a.s., 2007, ISBN 978-80-247-1369-4
KYSUČAN, J. Školní integrace dětí se zdravotním postižením. In Sborník z mezinárodní konference k pojetí integrace 6.-7. listopadu 1996. Olomouc: Katedra speciální pedagogiky PF Univerzity Palackého Olomouc,1997.
MÜLLER, O., VALENTA, M. Psychopedie. Praha: PARTA, 2003. ISBN 80-7320-039-2.
PIPEKOVÁ, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0.
ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-506-7
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, M., NOVOTNÝ, J. Kapitoly z psychopedie. Praha: UK, 1995. ISBN 80-7066-899-7.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada publishing a.s., 2007, ISBN 978-80-247-1369-4
KYSUČAN, J. Školní integrace dětí se zdravotním postižením. In Sborník z mezinárodní konference k pojetí integrace 6.-7. listopadu 1996. Olomouc: Katedra speciální pedagogiky PF Univerzity Palackého Olomouc,1997.
MÜLLER, O., VALENTA, M. Psychopedie. Praha: PARTA, 2003. ISBN 80-7320-039-2.
PIPEKOVÁ, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0.
ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-506-7
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická a výzkumná východiska své práce, shrnula její závěry. Následně zodpověděla dotazy oponenta a vedoucího práce.