Bakalářská práce se zabývá problematikou luxusu a Luxury marketingu. Úvodem definuje samotný luxus, jeho historii, možné dimenze jeho vnímání a kategorie. Současně popisuje specifika luxury průmyslu, trendy, klíče k úspěchu a odvětví, kde je luxus zastoupen nejvíce. Druhá část je zaměřena na Luxury marketing a na jeho trendy, pilíře, strategie a marketingový mix. Pojednává také o tom, kdo jsou luxury zákazníci a zmiňuje nejdůležitější informace o luxusních značkách. Práce obsahuje rozbor výsledků dotazníkového šetření o vnímání luxusu, stejně jako značky Chanel, na kterou jsou následně aplikovány poznatky z Luxury marketingu.
Anotace v angličtině
Aim of this bachelor thesis is concerned about luxury and Luxury marketing. Preliminary describes luxury itself, history, dimensions of perception and categories. Thesis is also focused on specifics of luxury industry, trends, keys to success and industry where luxury is the most represented. The second part deals with Luxury marketing, trends, strategies and marketing mix. Luxury customers and the most important information about luxury brand are mentioned as well. Practical part shows analysis of questionnaire focused on perception of luxury and on Chanel as well. In the end, the main luxury marketing knowledge is applied to Chanel.
Bakalářská práce se zabývá problematikou luxusu a Luxury marketingu. Úvodem definuje samotný luxus, jeho historii, možné dimenze jeho vnímání a kategorie. Současně popisuje specifika luxury průmyslu, trendy, klíče k úspěchu a odvětví, kde je luxus zastoupen nejvíce. Druhá část je zaměřena na Luxury marketing a na jeho trendy, pilíře, strategie a marketingový mix. Pojednává také o tom, kdo jsou luxury zákazníci a zmiňuje nejdůležitější informace o luxusních značkách. Práce obsahuje rozbor výsledků dotazníkového šetření o vnímání luxusu, stejně jako značky Chanel, na kterou jsou následně aplikovány poznatky z Luxury marketingu.
Anotace v angličtině
Aim of this bachelor thesis is concerned about luxury and Luxury marketing. Preliminary describes luxury itself, history, dimensions of perception and categories. Thesis is also focused on specifics of luxury industry, trends, keys to success and industry where luxury is the most represented. The second part deals with Luxury marketing, trends, strategies and marketing mix. Luxury customers and the most important information about luxury brand are mentioned as well. Practical part shows analysis of questionnaire focused on perception of luxury and on Chanel as well. In the end, the main luxury marketing knowledge is applied to Chanel.
Zpracujte teoretické poznatky v oblasti Luxury marketingu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu využití Luxury marketingu značky Chanel.
Analyzujte obecné povědomí o značce Chanel v České republice vlastním průzkumem.
Vyhodnoťte data a uveďte nejdůležitější poznatky.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky v oblasti Luxury marketingu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu využití Luxury marketingu značky Chanel.
Analyzujte obecné povědomí o značce Chanel v České republice vlastním průzkumem.
Vyhodnoťte data a uveďte nejdůležitější poznatky.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DANZIGER, P. Let them eat cake: marketing luxury to the masses-as well as the classes. Chicago: Dearborn Trade Publishing, 2005. 299 s. ISBN 0-7931-9307-9.
HINES, T. a BRUCE, M. Fashion marketing: comtemporary issues. 2. ed. Burlington: Elsevier LTD., 2007. 324 s.
ISBN 978-0-7506-6897-2.
CHEVALIER, M. a MAZZALOVO, G. Luxury brand management: a world of privilege. Singapore: John Wiley & Sons, 2008. 423 s. ISBN 978-0-470-82326-2.
KAPFERER, J. a BASTIEN, V. The luxury strategy: break the rules of marketing to build luxury brands. London: Kogan Page, 2009. 323 s. ISBN 978-0-7494-5477-7.
KOTLER, P. a ARMSTRONG, G. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada, 2005. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
Seznam doporučené literatury
DANZIGER, P. Let them eat cake: marketing luxury to the masses-as well as the classes. Chicago: Dearborn Trade Publishing, 2005. 299 s. ISBN 0-7931-9307-9.
HINES, T. a BRUCE, M. Fashion marketing: comtemporary issues. 2. ed. Burlington: Elsevier LTD., 2007. 324 s.
ISBN 978-0-7506-6897-2.
CHEVALIER, M. a MAZZALOVO, G. Luxury brand management: a world of privilege. Singapore: John Wiley & Sons, 2008. 423 s. ISBN 978-0-470-82326-2.
KAPFERER, J. a BASTIEN, V. The luxury strategy: break the rules of marketing to build luxury brands. London: Kogan Page, 2009. 323 s. ISBN 978-0-7494-5477-7.
KOTLER, P. a ARMSTRONG, G. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada, 2005. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: Mgr. Jan Kramoliš, Ph.D. Hodnocení: 55 bodů.
Otázky k obhajobě:
1. Informovala jste oficiálního zástupce značky Chanel pro Českou republiku o Vašich výsledcích? Pokud ano, jaký zaujal postoj k naměřeným výsledkům? (zodpověděla zcela)
Oponent BP: Ing. Kamil Dobeš, Ph.D. Hodnocení: 42 bodů.
Otázky k obhajobě:
Jaké jsou přínosy Vaší bakalářské práce? (zodpověděla zcela)
doc. Ing. Roman Zámečník, Ph.D.
Respondenti jsou všichni z ČR? (zodpověděla zcela)