Cieľom bakalárskej práce je zanalyzovanie súčasného stavu financovania neziskovej organi-zácie AkSen a navrhnutie prípadnej zmeny v získavaní finančných prostriedkov na jej chod.
Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Teoretická časť je venovaná problematike fundraisingu a jeho postavenie v Slovenskej republike a Českej republike v súčasnosti. Tak-tiež obsahuje rôzne metódy a postupy používané vo fundraisingu.
V praktickej časti sú teoretické poznatky aplikované do praxe. Na základe účtovných a in-terných výkazov je analyzovaný stav financií v organizácií Aj s pomocou vypracovaného dotazníku záujmu seniorov o kurzy a krúžky sú kalkulované výdaje spojené s rozširovaním jej štruktúr. Pomocou vypracovaného dotazníku v oblasti darcovstva sú zanalyzované jed-notlivé skupiny darcov a ich vlastnosti v sponzorovaní. Na základe týchto informácií sú na-vrhnuté zlepšenia súčasného stavu financovania organizácie.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is to analyse actual status of funding of non-profit organiza-tion AkSen and to suggest eventual changes in finance for its operation.
Thesis is divided into theoretical and practical part. Theoretical part is dedicated to fundrai-sing and its role in Slovek Republic and Czech Republic in presence.
Theoretical knowledges are applied to the practice in the practical part. On the basis of ac-counting and internal records is analysed the actual statement of finance in the organization. Cost of extension of the organization is calculated with informations gained from answer sheet aimed at interests of the seniors in the courses. Different groups of donors with diffe-rent characteristics are analysed with informations gained from answer sheet aimed on spon-soring. The proposals for improving the current state of company?s finance are designed on the basis of these information.
fundraising, senior, finance statemnet analysis, analysis of potencial donors
Rozsah průvodní práce
s. 65 (86 278 znakov)
Jazyk
SK
Anotace
Cieľom bakalárskej práce je zanalyzovanie súčasného stavu financovania neziskovej organi-zácie AkSen a navrhnutie prípadnej zmeny v získavaní finančných prostriedkov na jej chod.
Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Teoretická časť je venovaná problematike fundraisingu a jeho postavenie v Slovenskej republike a Českej republike v súčasnosti. Tak-tiež obsahuje rôzne metódy a postupy používané vo fundraisingu.
V praktickej časti sú teoretické poznatky aplikované do praxe. Na základe účtovných a in-terných výkazov je analyzovaný stav financií v organizácií Aj s pomocou vypracovaného dotazníku záujmu seniorov o kurzy a krúžky sú kalkulované výdaje spojené s rozširovaním jej štruktúr. Pomocou vypracovaného dotazníku v oblasti darcovstva sú zanalyzované jed-notlivé skupiny darcov a ich vlastnosti v sponzorovaní. Na základe týchto informácií sú na-vrhnuté zlepšenia súčasného stavu financovania organizácie.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is to analyse actual status of funding of non-profit organiza-tion AkSen and to suggest eventual changes in finance for its operation.
Thesis is divided into theoretical and practical part. Theoretical part is dedicated to fundrai-sing and its role in Slovek Republic and Czech Republic in presence.
Theoretical knowledges are applied to the practice in the practical part. On the basis of ac-counting and internal records is analysed the actual statement of finance in the organization. Cost of extension of the organization is calculated with informations gained from answer sheet aimed at interests of the seniors in the courses. Different groups of donors with diffe-rent characteristics are analysed with informations gained from answer sheet aimed on spon-soring. The proposals for improving the current state of company?s finance are designed on the basis of these information.
fundraising, senior, finance statemnet analysis, analysis of potencial donors
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky
týkající se neziskových organizací a fundraisingu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav financování občanského sdružení.
Na základě provedené analýzy občanského sdružení vymezte potenciální okruh nových darců a možnosti jejich spolupráce.
Navrhněte doporučení pro fundraisingovou strategii pro toto sdružení.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky
týkající se neziskových organizací a fundraisingu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav financování občanského sdružení.
Na základě provedené analýzy občanského sdružení vymezte potenciální okruh nových darců a možnosti jejich spolupráce.
Navrhněte doporučení pro fundraisingovou strategii pro toto sdružení.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. 1. vyd. Zlín:
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2006,
155 s. ISBN 8073184362.
NORTON, Michael. Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové
organizace. Praha: Nadace VIA, 2003, 165s. ISBN 567-98-6592-430-4.
POLAČKOVA, Zuzana. Fundraisingové aktivity. Jak získat finanční
prostředky od místní komunity. Praha: Portál, 2005, 119 s. ISBN 80-7178-694-2.
ŠIMKOVÁ, E. Management a marketing v praxi neziskových organizací. 4.
aktualizované vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009, 174 s. ISBN
978-80-7435-012-2.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Fundraising. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě,
2010, 78 s. ISBN 978-80-7368-750-2.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. 1. vyd. Zlín:
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2006,
155 s. ISBN 8073184362.
NORTON, Michael. Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové
organizace. Praha: Nadace VIA, 2003, 165s. ISBN 567-98-6592-430-4.
POLAČKOVA, Zuzana. Fundraisingové aktivity. Jak získat finanční
prostředky od místní komunity. Praha: Portál, 2005, 119 s. ISBN 80-7178-694-2.
ŠIMKOVÁ, E. Management a marketing v praxi neziskových organizací. 4.
aktualizované vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009, 174 s. ISBN
978-80-7435-012-2.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Fundraising. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě,
2010, 78 s. ISBN 978-80-7368-750-2.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucí:
1. Uvádíte, že hlavními zákazníky organizace jsou senioři bydlící ve městech. Postupem času se mobilita seniorů zvyšuje, můžete navrhnout, jakým způsobem byste oslovil právě seniory z vesnic?(odpovězeno částečně)
2. Ve svých doporučeních navrhujete otevřít nové regionální centrum ve spádové oblasti Košicích, můžete idenfikovat hrozby, které by mohly dopadnout na celou organizaci v případě, že se nenaplní očekávání při otevření daného centra?
(odpovězeno částečně)
3. Jaké jsou hlavní výhody/nevýhody fundraisingu pro firmy (dárce) na Slovensku?(odpovězeno částečně)
Otázky oponent:
Opíšte konkrétne fundraisingové akcie, ktoré budete organizovať Vy alebo spoločně se so svojin spolupracovníkmi na financovánie rozvoja o.z. AkSen. Zároveň uveďte aj dóvody prečo práve tento typ akcie ste zvolili. (odpovězeno částečně)
Otázky komise:
Doc. Lipták: Proč neuvádíte jednotky v tabulkách.(odpovězeno částečně)
Dr. Mikeska: Co je podstatou fundraisingu.(odpovězeno částečně)
Ing. Fialová: Vysvětlete náklady a výdaje.(odpovězeno částečně)