Bakalářská práce se věnuje taneční a pohybové terapii s rodiči dětí s postižením.
Cílem práce je zjistit, jak na rodiče dětí s postižením a jejich psychické obtíže, vyplývající z péče o dítě s postižením, působí prvky a směry taneční a pohybové terapie.
V teoretické části popisuji rodinu s dítětem s postižením, vliv psychických obtíží na zdraví, které jsou v důsledku péče o dítě běžné, taneční a pohybovou terapii a její směry jakožto možnost práce s touto cílovou skupinou, a další terapie zaměřené na tělo.
V praktické části zpracovávám a interpretuji výsledky pozorování tanečního setkávání a polostrukturovaných rozhovorů s matkami dětí s postižením.
Anotace v angličtině
The bachelor?s thesis focuses on dance and movement therapy with the parents of children with disabilities. The goal is to determine the effect of elements and the character of dance and movement therapy on parents with children with disabilities and their mental issues.
In the theoretical part of the thesis, I describe a family with a child with disabilities, the impact mental difficulties have on health, very common for parents taking care of their chil-dren, dance and movement therapy and their characters as well as opportunities to work with this target group, and further therapy concentrated on the body.
In the practical part of the thesis, I process and interpret the outcome of analyzing dancing sessions and semi-structured interviews conducted with the mothers of children with disabilities.
Klíčová slova
rodina, děti se zdravotním postižením, stres, duševní zdraví, psychická krize, syndrom vyhoření, taneční a pohybová terapie, psychosomatika
Klíčová slova v angličtině
family, children with disabilities, stress, mental health, psychic crisis, burn-out syndrome, dance and movement therapy, psychosomatics
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje taneční a pohybové terapii s rodiči dětí s postižením.
Cílem práce je zjistit, jak na rodiče dětí s postižením a jejich psychické obtíže, vyplývající z péče o dítě s postižením, působí prvky a směry taneční a pohybové terapie.
V teoretické části popisuji rodinu s dítětem s postižením, vliv psychických obtíží na zdraví, které jsou v důsledku péče o dítě běžné, taneční a pohybovou terapii a její směry jakožto možnost práce s touto cílovou skupinou, a další terapie zaměřené na tělo.
V praktické části zpracovávám a interpretuji výsledky pozorování tanečního setkávání a polostrukturovaných rozhovorů s matkami dětí s postižením.
Anotace v angličtině
The bachelor?s thesis focuses on dance and movement therapy with the parents of children with disabilities. The goal is to determine the effect of elements and the character of dance and movement therapy on parents with children with disabilities and their mental issues.
In the theoretical part of the thesis, I describe a family with a child with disabilities, the impact mental difficulties have on health, very common for parents taking care of their chil-dren, dance and movement therapy and their characters as well as opportunities to work with this target group, and further therapy concentrated on the body.
In the practical part of the thesis, I process and interpret the outcome of analyzing dancing sessions and semi-structured interviews conducted with the mothers of children with disabilities.
Klíčová slova
rodina, děti se zdravotním postižením, stres, duševní zdraví, psychická krize, syndrom vyhoření, taneční a pohybová terapie, psychosomatika
Klíčová slova v angličtině
family, children with disabilities, stress, mental health, psychic crisis, burn-out syndrome, dance and movement therapy, psychosomatics
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zkoumaného tématu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zkoumaného tématu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BIČ, Pavel et al. Tanečně-pohybová terapie v institucionální výchově. Olomouc: VUP, 2011. ISBN 978-80-244-2713-3.
BLÍŽKOVSKÁ, Jaroslava. Úvod do taneční terapie. Brno: MU, 1999. ISBN 80-210-2100-4.
ČÍŽKOVÁ, Klára. Tanečně-pohybová terapie. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-547-7.
STOCK, Christian. Syndrom vyhoření a jak jej zvládnout. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3553-5.
STŘEDOVÁ, Ljuba a Zdeňka MARKOVÁ. Mentálně postižené dítě v rodině. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987.
Seznam doporučené literatury
BIČ, Pavel et al. Tanečně-pohybová terapie v institucionální výchově. Olomouc: VUP, 2011. ISBN 978-80-244-2713-3.
BLÍŽKOVSKÁ, Jaroslava. Úvod do taneční terapie. Brno: MU, 1999. ISBN 80-210-2100-4.
ČÍŽKOVÁ, Klára. Tanečně-pohybová terapie. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-547-7.
STOCK, Christian. Syndrom vyhoření a jak jej zvládnout. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3553-5.
STŘEDOVÁ, Ljuba a Zdeňka MARKOVÁ. Mentálně postižené dítě v rodině. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci. Komise neměla výtek ohodnotila zajímavost tématu. Studenta odpověděla dotazy oponenta i vedoucího práce.