Cílem mé práce je přispět ke zlepšení služeb poskytovaných knihovnami ve Zlínském kraji, pomocí vytvoření návrhu na vzdělávací kurzy pro pracovníky knihoven.
Zaměřila jsem se na čtyři nejvýznamnější knihovny ve Zlínském kraji (Krajská knihovna Františka Bartoše, Knihovna Kroměřížska, Knihovna Bedřicha Beneše Buchlovana Uherské Hradiště a Masarykovu veřejnou knihovnu Vsetína), které jsem podrobně analyzovala.
V knihovnách jsem postupně provedla skryté pozorování, Mystery shopping a dotazníková šetření, pomocí nichž jsem analyzovala úroveň poskytovaní služeb, současný stav vzdělání, chování pracovníků knihoven a jejich potřeby vzdělávání.
Z výsledků výzkumu jsem vyvodila závěry v podobě navrhovaných kurzů vzdělávání pro pracovníky knihovny a také další návrhy na zlepšení poskytovaných služeb.
Annotation in English
The main aim of my bachelor thesis is to offer a proposal of educational training courses in accordance of the needs of the four main libraries in the Zlín district (Krajská knihovna Františka Bartoše, Knihovna Kroměřížska, Knihovna Bedřicha Beneše Buchlovana Uherské Hradiště a Masarykova veřejná knihovna Vsetín) and provide them with more efficient services.In the first theoretical part of the bachelor thesis can be found general findings from theoretical literature connected with this topic such as providing services, educating and marketing research.The practical part was identifying the specific educational needs, which was marketing research it consisted of discreet observations, mystery shopping and questionnaires. From the results of my gathering methods I was able to conclude which courses of education would be relevant and other things, which could be, improve the libraries services.
Keywords
Vzdělávání, poskytování služeb, dotazníkové šetření, Mystery shopping, skryté pozorování
Keywords in English
Education, poviding of services, questionairre, Mystery shopping, discreet observations
Length of the covering note
66 s., 6 s. obr. příloh.
Language
CZ
Annotation
Cílem mé práce je přispět ke zlepšení služeb poskytovaných knihovnami ve Zlínském kraji, pomocí vytvoření návrhu na vzdělávací kurzy pro pracovníky knihoven.
Zaměřila jsem se na čtyři nejvýznamnější knihovny ve Zlínském kraji (Krajská knihovna Františka Bartoše, Knihovna Kroměřížska, Knihovna Bedřicha Beneše Buchlovana Uherské Hradiště a Masarykovu veřejnou knihovnu Vsetína), které jsem podrobně analyzovala.
V knihovnách jsem postupně provedla skryté pozorování, Mystery shopping a dotazníková šetření, pomocí nichž jsem analyzovala úroveň poskytovaní služeb, současný stav vzdělání, chování pracovníků knihoven a jejich potřeby vzdělávání.
Z výsledků výzkumu jsem vyvodila závěry v podobě navrhovaných kurzů vzdělávání pro pracovníky knihovny a také další návrhy na zlepšení poskytovaných služeb.
Annotation in English
The main aim of my bachelor thesis is to offer a proposal of educational training courses in accordance of the needs of the four main libraries in the Zlín district (Krajská knihovna Františka Bartoše, Knihovna Kroměřížska, Knihovna Bedřicha Beneše Buchlovana Uherské Hradiště a Masarykova veřejná knihovna Vsetín) and provide them with more efficient services.In the first theoretical part of the bachelor thesis can be found general findings from theoretical literature connected with this topic such as providing services, educating and marketing research.The practical part was identifying the specific educational needs, which was marketing research it consisted of discreet observations, mystery shopping and questionnaires. From the results of my gathering methods I was able to conclude which courses of education would be relevant and other things, which could be, improve the libraries services.
Keywords
Vzdělávání, poskytování služeb, dotazníkové šetření, Mystery shopping, skryté pozorování
Keywords in English
Education, poviding of services, questionairre, Mystery shopping, discreet observations
Research Plan
Vypracujte rešerži odborné literatury v oblasti vzdělávání pracovníků a poskytování služeb.
Proveďte průzkum současného vzdělání a chování pracovníků knihoven, spokojenosti zákazníků.
Vyhodnoťte výsledky průzkumu, proveďte jejich analýzu.
Na základě výsledků navrhněte kurzy vzdělání pro pracovníky knihoven a další návrhy na zlepšení poskytovaných služeb.
Research Plan
Vypracujte rešerži odborné literatury v oblasti vzdělávání pracovníků a poskytování služeb.
Proveďte průzkum současného vzdělání a chování pracovníků knihoven, spokojenosti zákazníků.
Vyhodnoťte výsledky průzkumu, proveďte jejich analýzu.
Na základě výsledků navrhněte kurzy vzdělání pro pracovníky knihoven a další návrhy na zlepšení poskytovaných služeb.
Recommended resources
[1] BÁRTOVÁ, H., KOUDELKA, J. Kapitoly k chování spotřebitele a výzkumu trhu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1994. ISBN 80-7079-460-7.
[2] HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management press, Ringier ČR, 1996. ISBN 80-85943-07-7.
[3] HESKETT, J. L., SASSER, W.E., HART, JR.CH.W.L. Služby - cesta k úspěchu. Praha: Viktoria Publishing, ISBN 80-85605-36-8.
[4] KOTLER, P. Marketing Management. 9. vydání, Praha: Viktoria Publishing, 1999, ISBN 80-85605-08-2.
Recommended resources
[1] BÁRTOVÁ, H., KOUDELKA, J. Kapitoly k chování spotřebitele a výzkumu trhu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1994. ISBN 80-7079-460-7.
[2] HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management press, Ringier ČR, 1996. ISBN 80-85943-07-7.
[3] HESKETT, J. L., SASSER, W.E., HART, JR.CH.W.L. Služby - cesta k úspěchu. Praha: Viktoria Publishing, ISBN 80-85605-36-8.
[4] KOTLER, P. Marketing Management. 9. vydání, Praha: Viktoria Publishing, 1999, ISBN 80-85605-08-2.