Bakalářská práce je zaměřena na oblast kompetencí. Teoretická část obsahuje charakteris-tiku kompetencí, popis kognitivní složky kompetencí, dále se věnuje multikulturním kom-petencím, multikulturní výchově a dalším zdrojům, které přispívají k rozvoji kognitivních kompetencí. Na teoretické poznatky navazuje část praktická, která má formu kvantitativní-ho výzkumu a využívá didaktického testu s několika dotazníkovými otázkami. Cílem vý-zkumu je zjistit rozsah vědomostí o historii, kultuře, zvycích, symbolech, hodno-tách?romské menšiny u majoritní společnosti
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the competencies. The theoretical part contains characteristic competencies, a description of the cognitive components of competence, also deals the multicultural competencies, multicultural education and other resources that contribute to the development of cognitive skills. The theoretical knowledge followed by the practical part, which takes the form of quantitative research, and it uses a didactic test with several questionnaire questions. The aim of the research establish the extent of knowledge about the history, culture, customs, symbols, values... the Roma minority in mainstream society.
Bakalářská práce je zaměřena na oblast kompetencí. Teoretická část obsahuje charakteris-tiku kompetencí, popis kognitivní složky kompetencí, dále se věnuje multikulturním kom-petencím, multikulturní výchově a dalším zdrojům, které přispívají k rozvoji kognitivních kompetencí. Na teoretické poznatky navazuje část praktická, která má formu kvantitativní-ho výzkumu a využívá didaktického testu s několika dotazníkovými otázkami. Cílem vý-zkumu je zjistit rozsah vědomostí o historii, kultuře, zvycích, symbolech, hodno-tách?romské menšiny u majoritní společnosti
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the competencies. The theoretical part contains characteristic competencies, a description of the cognitive components of competence, also deals the multicultural competencies, multicultural education and other resources that contribute to the development of cognitive skills. The theoretical knowledge followed by the practical part, which takes the form of quantitative research, and it uses a didactic test with several questionnaire questions. The aim of the research establish the extent of knowledge about the history, culture, customs, symbols, values... the Roma minority in mainstream society.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti kompetencí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou didaktického testu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti kompetencí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou didaktického testu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHUDÝ, Štefan, ed. Hledání kořenů výchovy v současné společnosti: kompetence, úvahy, názory a dilemata. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-131-6.
REICHL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6.
VETEŠKA, Jiří a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
VETEŠKA, Jiří a Michaela TURECKIOVÁ. Vzdělávání a rozvoj podle kompetencí: kompetence v andragogice, pedagogice a řízení. Praha: Univerzita J. A. Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-54-9.
Seznam doporučené literatury
CHUDÝ, Štefan, ed. Hledání kořenů výchovy v současné společnosti: kompetence, úvahy, názory a dilemata. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-131-6.
REICHL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6.
VETEŠKA, Jiří a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
VETEŠKA, Jiří a Michaela TURECKIOVÁ. Vzdělávání a rozvoj podle kompetencí: kompetence v andragogice, pedagogice a řízení. Praha: Univerzita J. A. Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-54-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci, zodpověděla na otázky oponenta a vedoucího práce.
Proběhla diskuse nad tématem práce a nevhodnou formulací některých otázek v dotazníku. "Z jakých zdrojů vycházíte při formulaci otázek?" (doc. PhDr. Lenka Haburajová Ilavská, Ph.D.). Studentka se oprírala převážně o historické prameny.