Tato bakalářská práce je věnována rasovým a etnickým předsudkům v postojích sociálních pracovníků. V teoretické části jsou objasněny a vysvětleny základní pojmy jako jsou postoje, předsudky, stereotypy, xenofobie, rasa, rasismus, multikultura, multikulturní výchova a pojmy z oblasti sociální práce.
Druhá praktická část je zaměřena na kvantitativní pedagogický výzkum, který byl proveden dotazníkovou metodou. Výzkum se zabývá otázkou předsudků v postojích sociálních pracovníků v závislosti na délce praxe. Získané výsledky jsou prezentovány prostřednictvím tabulek a grafů.
Anotace v angličtině
This bachelor work is dedicated to racial and ethnic bias in the attitudes of social workers. In the theoretical part are clarified and explained basic concepts such as attitudes, prejudices, stereotypes, xenophobia, race, racism, multiculturalism, multicultural education and concepts of social work.
The second part is focused on teaching quantitative research that was conducted by questionnaire. The research addresses the issue of prejudice in the attitudes of social workers, depending on the length of practice. The results obtained are presented through tables and graphs.
Tato bakalářská práce je věnována rasovým a etnickým předsudkům v postojích sociálních pracovníků. V teoretické části jsou objasněny a vysvětleny základní pojmy jako jsou postoje, předsudky, stereotypy, xenofobie, rasa, rasismus, multikultura, multikulturní výchova a pojmy z oblasti sociální práce.
Druhá praktická část je zaměřena na kvantitativní pedagogický výzkum, který byl proveden dotazníkovou metodou. Výzkum se zabývá otázkou předsudků v postojích sociálních pracovníků v závislosti na délce praxe. Získané výsledky jsou prezentovány prostřednictvím tabulek a grafů.
Anotace v angličtině
This bachelor work is dedicated to racial and ethnic bias in the attitudes of social workers. In the theoretical part are clarified and explained basic concepts such as attitudes, prejudices, stereotypes, xenophobia, race, racism, multiculturalism, multicultural education and concepts of social work.
The second part is focused on teaching quantitative research that was conducted by questionnaire. The research addresses the issue of prejudice in the attitudes of social workers, depending on the length of practice. The results obtained are presented through tables and graphs.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy, předsudků, stereotypů, sociální práce.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy, předsudků, stereotypů, sociální práce.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GIDDENS, A. Sociologie. Praha: Argo, 1999. ISBN 80-7203-124-4.
KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-181-6.
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: Příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-866-2.
ŠIŠKOVÁ, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-285-8.
ÚLEHLA, I. Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 80-86429-36-9.
Seznam doporučené literatury
GIDDENS, A. Sociologie. Praha: Argo, 1999. ISBN 80-7203-124-4.
KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-181-6.
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: Příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-866-2.
ŠIŠKOVÁ, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-285-8.
ÚLEHLA, I. Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 80-86429-36-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická a výzkumná východiska své práce. Shrnula závěry. Následně zodpověděla dotazy opoennta a vedoucího bakalářské práce.