Bakalářská práce je zaměřena na problematiku fotbalového chuligánství. Teoretická část se zabývá fotbalem, fotbalovým fanděním, které někdy přerůstá až k fotbalovému chuligánství. Praktickou část jsem realizovala kvantitativním výzkumem formou dotazníkového šetření. Cílem bylo zjistit, zda mají diváci na utkání strach v přítomnosti Hooligans.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focuses on the issue of football hooliganism. The theoretical part of the thesis deals with football as such and cheering which sometimes leads to football hooliganism. The practical consists of quantitative research questionnaires. The aim of this research was to find out whether the spectators far the presence of the Hooligans.
Klíčová slova
Hooligans, fotbalové chuligánství, extremismus, sociální skupiny, subkultury, legislativa
Klíčová slova v angličtině
Hooligans, hooliganism, extremism, social groups, the subculture, legislation.
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku fotbalového chuligánství. Teoretická část se zabývá fotbalem, fotbalovým fanděním, které někdy přerůstá až k fotbalovému chuligánství. Praktickou část jsem realizovala kvantitativním výzkumem formou dotazníkového šetření. Cílem bylo zjistit, zda mají diváci na utkání strach v přítomnosti Hooligans.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focuses on the issue of football hooliganism. The theoretical part of the thesis deals with football as such and cheering which sometimes leads to football hooliganism. The practical consists of quantitative research questionnaires. The aim of this research was to find out whether the spectators far the presence of the Hooligans.
Klíčová slova
Hooligans, fotbalové chuligánství, extremismus, sociální skupiny, subkultury, legislativa
Klíčová slova v angličtině
Hooligans, hooliganism, extremism, social groups, the subculture, legislation.
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů z oblasti fotbalu a fotbalového chuligánství.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů z oblasti fotbalu a fotbalového chuligánství.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MAREŠ, M., J. SMOLÍK a J. SUCHÁNEK. Fotbaloví chuligáni. Brno: Centrum strategických studií, 2004. ISBN 80-903333-0-3.
MASOPUST, Josef a Jiří MAGNUSEK. Fotbal. Průvodce nejoblíbenější hrou. Ostrava-Mariánské hory: LIBREX, 2003. ISBN 80-7228-417-7.
SMOLÍK, Josef. Fotbalové chuligánství. Historie, teorie a politizace fenoménu. Karlovy Vary: Zdeněk Plachý, 2008. ISBN 978-80-903556-3-7.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MAREŠ, M., J. SMOLÍK a J. SUCHÁNEK. Fotbaloví chuligáni. Brno: Centrum strategických studií, 2004. ISBN 80-903333-0-3.
MASOPUST, Josef a Jiří MAGNUSEK. Fotbal. Průvodce nejoblíbenější hrou. Ostrava-Mariánské hory: LIBREX, 2003. ISBN 80-7228-417-7.
SMOLÍK, Josef. Fotbalové chuligánství. Historie, teorie a politizace fenoménu. Karlovy Vary: Zdeněk Plachý, 2008. ISBN 978-80-903556-3-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jak souvisí působení sociálního pedagoga s Vaší bakalářskou prací? (doc. PhDr. Lenka Haburajová Ilavská Ph.D.)
- Studentka vhodně nevysvětlila. Proběhla diskuze k obsahu práce vzhledem k vybranému tématu a oblastí sociální pedagogiky, k zaměření a pojetí výzkumu. Komise vyjádřila nesouhlas s uchopením tématu v kontextu sociální pedagogiky. (Mgr. Eva Machů, Ph.D., Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.)
Studentka nedokázala adekvátně a odborně reagovat na otázky komise. Obhajoba práce byla na nízké úrovni.