Bakalářská práce posuzuje kvalitu práce asistentů pedagoga, tak jak ji hodnotí rodiče zdravotně handicapovaných dětí, které využívají jejich služeb.
Teoretická část objasňuje základní pojmy integrace. Popisuje faktory ovlivňující úspěš-nost školské integrace. Obeznamuje s individuálním vzdělávacím plánem a definuje činnosti asistenta pedagoga a možnosti jeho zřízení.
Cílem praktické části , která je prováděna pomocí kvalitativního výzkumu je zjistit, jak hodnotí práci asistenta pedagoga rodiče zdravotně handicapovaných dětí.
Anotace v angličtině
Bachelor work evaluates quality of pedagogue's assistants work, based on assesmenet of handicaped children parents, who use of their provided service.
Theoretic part clarifies basic terms of integration, describes factors influencing succes of school integration, acquaints with individual educational plan, defines activities of pedagogue's assistant and possibilities of getting assistant
Goal of practical part, which is conducted using qualitative research, is to find out, how parents of handicaped children evaluates work of pedagogue's assistant.
integration, factors influencing succes of school integration, individual educati-onal plan, pedagogue's assistant.
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce posuzuje kvalitu práce asistentů pedagoga, tak jak ji hodnotí rodiče zdravotně handicapovaných dětí, které využívají jejich služeb.
Teoretická část objasňuje základní pojmy integrace. Popisuje faktory ovlivňující úspěš-nost školské integrace. Obeznamuje s individuálním vzdělávacím plánem a definuje činnosti asistenta pedagoga a možnosti jeho zřízení.
Cílem praktické části , která je prováděna pomocí kvalitativního výzkumu je zjistit, jak hodnotí práci asistenta pedagoga rodiče zdravotně handicapovaných dětí.
Anotace v angličtině
Bachelor work evaluates quality of pedagogue's assistants work, based on assesmenet of handicaped children parents, who use of their provided service.
Theoretic part clarifies basic terms of integration, describes factors influencing succes of school integration, acquaints with individual educational plan, defines activities of pedagogue's assistant and possibilities of getting assistant
Goal of practical part, which is conducted using qualitative research, is to find out, how parents of handicaped children evaluates work of pedagogue's assistant.
integration, factors influencing succes of school integration, individual educati-onal plan, pedagogue's assistant.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti speciální pedagogiky, role asistenta pedagoga v současné škole a jeho pracovní náplně
Příprava metodiky výzkumné části
Realizace kvalitativního výzkumu metodou rozhovorů s cílem indetifikace kvality práce asistenta pedagoga
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti speciální pedagogiky, role asistenta pedagoga v současné škole a jeho pracovní náplně
Příprava metodiky výzkumné části
Realizace kvalitativního výzkumu metodou rozhovorů s cílem indetifikace kvality práce asistenta pedagoga
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
MÜLLER A KOL, Oldřich. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. 1. vydání. Olomouc : Univerzita Palackého, 2004. 289 s. ISBN 80-244-0231-9.
MICHALÍK, Jan. Školská integrace žáků s postižením na základních školách v České republice. Olomouc : Univerzita Palackého, 2005. 297 s. ISBN 80-244-1045-1.
PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 2006. 401 s. ISBN 80-7315-120-0.
ČÁP, Jan; MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2007. 655 s. ISBN 978-80-7367-273-7.
TEPLÁ, Marta; ŠMEJKALOVÁ, Hana. Základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením. 1. vydání. Praha : IPPP ČR, 2007. 32 s. ISBN 978-80-86856-35-3.
Seznam doporučené literatury
MÜLLER A KOL, Oldřich. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. 1. vydání. Olomouc : Univerzita Palackého, 2004. 289 s. ISBN 80-244-0231-9.
MICHALÍK, Jan. Školská integrace žáků s postižením na základních školách v České republice. Olomouc : Univerzita Palackého, 2005. 297 s. ISBN 80-244-1045-1.
PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 2006. 401 s. ISBN 80-7315-120-0.
ČÁP, Jan; MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2007. 655 s. ISBN 978-80-7367-273-7.
TEPLÁ, Marta; ŠMEJKALOVÁ, Hana. Základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením. 1. vydání. Praha : IPPP ČR, 2007. 32 s. ISBN 978-80-86856-35-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka obhájila svoji práci velmi dobře. Na otázky komise adekvátně odpověděla.