Bakalářská práce se zabývá mapováním situace v oblasti integrace žáků s tělesným posti-žením do běžných základních škol vsetínského regionu. Zjišťuje názory a postoje rodičů dětí s tělesným postižením a pedagogů základních škol k procesu integrace. Teoretická část vymezuje pojmy postižení, tělesné postižení, integrace, inkluze, vzdělávání a zasazuje je do legislativního rámce. V praktické části jsou vyhodnoceny a interpretovány výsledky dotaz-níkového šetření tří skupin oslovených respondentů.
Anotace v angličtině
The presented bachelor thesis deals with situation mapping in the field of integration of physically disabled children into regular primary schools of the Vsetín region. In it, opini-ons and attitudes of physically disabled children´s parents and teachers regarding the inte-gration process have been identified. The theoretical part defines basic terms such as "disa-bility", "physical disability", "integration", "inclusion", and "education" and sets them in the legal framework. The research part evaluates and interprets the results of a question-naire survey on the three groups of addressed respondents.
Bakalářská práce se zabývá mapováním situace v oblasti integrace žáků s tělesným posti-žením do běžných základních škol vsetínského regionu. Zjišťuje názory a postoje rodičů dětí s tělesným postižením a pedagogů základních škol k procesu integrace. Teoretická část vymezuje pojmy postižení, tělesné postižení, integrace, inkluze, vzdělávání a zasazuje je do legislativního rámce. V praktické části jsou vyhodnoceny a interpretovány výsledky dotaz-níkového šetření tří skupin oslovených respondentů.
Anotace v angličtině
The presented bachelor thesis deals with situation mapping in the field of integration of physically disabled children into regular primary schools of the Vsetín region. In it, opini-ons and attitudes of physically disabled children´s parents and teachers regarding the inte-gration process have been identified. The theoretical part defines basic terms such as "disa-bility", "physical disability", "integration", "inclusion", and "education" and sets them in the legal framework. The research part evaluates and interprets the results of a question-naire survey on the three groups of addressed respondents.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zkoumaného tématu "Integrace dětí s tělesným postižením do základních škol vsetínského regionu".
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zkoumaného tématu "Integrace dětí s tělesným postižením do základních škol vsetínského regionu".
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 2. přepracované a rozšířené vydání Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-158-4.
HÁJKOVÁ, Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.
MŮLLER, Oldřich et al.: Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0231-9.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN
978-80-247-1733-3.
UZLOVÁ, Iva. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním: praktický průvod-
ce pro osobní a pedagogické asistenty. 1. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN
978-80-7367-764-0.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 2. přepracované a rozšířené vydání Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-158-4.
HÁJKOVÁ, Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.
MŮLLER, Oldřich et al.: Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0231-9.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN
978-80-247-1733-3.
UZLOVÁ, Iva. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním: praktický průvod-
ce pro osobní a pedagogické asistenty. 1. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN
978-80-7367-764-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka reagovala na otázku oponenta a školitelky. komise pozitivně zhodnotila aplikaci 3 výzkumných metod výzkumu, ale následně ve vztahu k velikosti výzkumných souborů doporučuje spíše uvažovat o předvýzkumu.