Bakalářská práce se zabývá problematikou zvládání zátěže a stresu v pomáhajících profesích. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
V teoretické části jsou nejdříve vymezeny definice pojmů zátěž, stres, adaptace a coping. V následující kapitole jsou obsaženy informace týkající se stresu, jeho druhy, příčiny a reakce na stres. Poslední kapitola se věnuje způsobům zvládání zátěže a stresu.
Cílem praktické části je pomocí dotazníku zjistit názory a postoje respondentů na zátěž a stres, a dále jaké strategie a techniky při zvládání zátěže a stresu využívají.
Anotace v angličtině
The main purpose of this bachelor's thesis is to investigate coping with loads and stresses in helping professions. This study is divided into theoretical and practical parts. In the theoretical part, key terms such as load, stress, adaptation and coping are defined. The following part provides an overview of stress, its types, causes and reactions to the stress. Finally, the last part examines ways of coping with loads and stresses. The major objective of the practical part is to find out about respondents´ approaches and opinions on loads and stresses by means of a questionnaire. Furthermore, strategies and techniques used to cope with loads and stresses are outlined here.
Bakalářská práce se zabývá problematikou zvládání zátěže a stresu v pomáhajících profesích. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
V teoretické části jsou nejdříve vymezeny definice pojmů zátěž, stres, adaptace a coping. V následující kapitole jsou obsaženy informace týkající se stresu, jeho druhy, příčiny a reakce na stres. Poslední kapitola se věnuje způsobům zvládání zátěže a stresu.
Cílem praktické části je pomocí dotazníku zjistit názory a postoje respondentů na zátěž a stres, a dále jaké strategie a techniky při zvládání zátěže a stresu využívají.
Anotace v angličtině
The main purpose of this bachelor's thesis is to investigate coping with loads and stresses in helping professions. This study is divided into theoretical and practical parts. In the theoretical part, key terms such as load, stress, adaptation and coping are defined. The following part provides an overview of stress, its types, causes and reactions to the stress. Finally, the last part examines ways of coping with loads and stresses. The major objective of the practical part is to find out about respondents´ approaches and opinions on loads and stresses by means of a questionnaire. Furthermore, strategies and techniques used to cope with loads and stresses are outlined here.
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek.
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru.
Provedení výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek.
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru.
Provedení výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ATKINSON, R., et al. Psychologie. Praha: Portál, 2003. 751 s. ISBN 80-7178-640-3
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak zvládat stres. Praha: Grada Avicenum, 1994. ISBN 80-7169-121-6
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. 279 s. ISBN 80-7178-551-2
MIKŠÍK, O. Psychologická charakteristika osobnosti. Praha: Karolinum, 2003. 213 s. ISBN 80-246-0240-7
Seznam doporučené literatury
ATKINSON, R., et al. Psychologie. Praha: Portál, 2003. 751 s. ISBN 80-7178-640-3
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak zvládat stres. Praha: Grada Avicenum, 1994. ISBN 80-7169-121-6
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. 279 s. ISBN 80-7178-551-2
MIKŠÍK, O. Psychologická charakteristika osobnosti. Praha: Karolinum, 2003. 213 s. ISBN 80-246-0240-7
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci stroze. Komise upozorňuje na nesoulad teoretické a praktické části práce. Autorka v teminologii nemá zpracovaný terminologický aparát, který by jí pomohl vydefinovat cíle a hypotézy výzkumu tak, jak vyžadují pravidla kvantitativního výzkumu.