Bakalářská práce je zaměřena na problematiku kyberšikany na základních školách. Teoretická část je věnována rozboru ?klasické? šikany, jejímu definování a základnímu rozdělení. Poté definuje samotný pojem kyberšikany, vztah kyberšikany a školy, kyberšikany a rodiny a také právní stránky kyberšikany. Teoretická část práce je uzavřena skutečnými příběhy obětí kyberšikany.
Praktická část práce je věnována výzkumu provedenému dotazníkovým šetřením na základních školách ve městě a na vesnici v okrese Vsetín, Česká republika. Práce je zaměřena na žáky 4. 5. 8. a 9. tříd. Součástí tohoto výzkumu je prezentace jeho výsledků a jejich shrnutí.
Anotace v angličtině
The baccalaureate thesis focuses on the issue of cyberbullying in primary schools. The theoretical part first analyses bullying in its traditional meaning, presents its definition and describes its basic types. The theoretical part then defines cyberbullying and analyzes in detail its relationship with both, school and family, as well as the legal aspects of it. The theoretical part ends with real-life stories of the victims of cyberbullying.
The practical part of the thesis consists of a survey on cyberbullying conducted in the elementary schools in the city and wider area of Vsetin, in the Czech Republic. The survey is aimed at pupils in their 4th, 5th, 8th and 9th school year who filled in a research questionnaire which results are analysed and summarised in this part of the thesis.
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku kyberšikany na základních školách. Teoretická část je věnována rozboru ?klasické? šikany, jejímu definování a základnímu rozdělení. Poté definuje samotný pojem kyberšikany, vztah kyberšikany a školy, kyberšikany a rodiny a také právní stránky kyberšikany. Teoretická část práce je uzavřena skutečnými příběhy obětí kyberšikany.
Praktická část práce je věnována výzkumu provedenému dotazníkovým šetřením na základních školách ve městě a na vesnici v okrese Vsetín, Česká republika. Práce je zaměřena na žáky 4. 5. 8. a 9. tříd. Součástí tohoto výzkumu je prezentace jeho výsledků a jejich shrnutí.
Anotace v angličtině
The baccalaureate thesis focuses on the issue of cyberbullying in primary schools. The theoretical part first analyses bullying in its traditional meaning, presents its definition and describes its basic types. The theoretical part then defines cyberbullying and analyzes in detail its relationship with both, school and family, as well as the legal aspects of it. The theoretical part ends with real-life stories of the victims of cyberbullying.
The practical part of the thesis consists of a survey on cyberbullying conducted in the elementary schools in the city and wider area of Vsetin, in the Czech Republic. The survey is aimed at pupils in their 4th, 5th, 8th and 9th school year who filled in a research questionnaire which results are analysed and summarised in this part of the thesis.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti psychologie.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti psychologie.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV, 2003. ISBN 80-86642-08-9.
CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice: základy kvantitativně orientovaného výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého. 2003. ISBN 80-2440-765-5.
MAHDALÍČKOVÁ, J. Trestní odpovědnost pedagogů a žáků v praxi. Žďár nad Sázavou: Fakta, 2011. ISBN 978-80-903823-5-0.
ROGERS, V., VÁGNER, O. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-984-2.
VÁGNEROVÁ, K., BAJEROVÁ, M. praktické rady pro rodiče. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-611-7.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV, 2003. ISBN 80-86642-08-9.
CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice: základy kvantitativně orientovaného výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého. 2003. ISBN 80-2440-765-5.
MAHDALÍČKOVÁ, J. Trestní odpovědnost pedagogů a žáků v praxi. Žďár nad Sázavou: Fakta, 2011. ISBN 978-80-903823-5-0.
ROGERS, V., VÁGNER, O. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-984-2.
VÁGNEROVÁ, K., BAJEROVÁ, M. praktické rady pro rodiče. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-611-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval téma, které je velmi zajímavé - kyberšikana. Komise upozornila na problémy v teoretické části práce - náměty na doplnění kapitol a možnosti jiného směřování výzkumu. Student byl na obhajobu připravený a regoval na otázky oponentky i školitelky.