Tato bakalářská práce se zabývá kompetencemi nezaměstnaných osob starších 50 let, které se chtějí vrátit na trh práce a potřebují si doplnit nebo osvojit některé dovednosti, schop-nosti či znalosti. Nalezneme zde obecné pojednání o kompetencích důležitých pro získání zaměstnání, ale také se zaměříme na různé kompetenční modely vybraných autorů. Speci-fický pohled na rozvoj kompetencí v oblasti sociální, osobní i kompetence v oblasti metod nám přinese praktická část této práce, zaměřující se na vlastní hodnocení kompetencí sa-motných účastníků vzdělávacího a motivačního projektu ?Příležitost pro zkušené?, kteří své kompetence hodnotili před vstupem a po absolvování projektu. Cílem kvantitativního výzkumu je zjistit, kterou z oblastí kompetencí respondenti rozvíjeli prostřednictvím účasti v projektu ?Příležitost pro zkušené? nejvýznamněji.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the competencies of unemployed people over 50 who want to return to the labor market and need to supply or to acquire some skills, abilities or knowledge. We can find here a general discussion of the competencies which are important for the obtai-ning employment and we also concentrate on different competency models of the chosen authors. The practical part of this work brings us the specific view on the development of the social, personal and in methods competencies. This part is focused on the assessment of these competencies. The participants of educational and motivational project called "Op-portunity for experienced" assessed their own competencies before and after passing the project. The aim of quantitative research is to determine which of areas of competencies were developed the most of all through the respondents? participation in the project "Opportunity for the Experienced".
Klíčová slova
Zaměstnanost, motivace, dovednosti, klíčové kompetence, sociální kompetence, osobní kompetence, kompetence v oblasti metod, regionální individuální projekt ?Příležitost pro zkušené?.
Klíčová slova v angličtině
Employment, motivation, skills, key competencies, social competencies, personal competencies, competencies in methods, individual regional project "Opportunity for the Experienced".
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá kompetencemi nezaměstnaných osob starších 50 let, které se chtějí vrátit na trh práce a potřebují si doplnit nebo osvojit některé dovednosti, schop-nosti či znalosti. Nalezneme zde obecné pojednání o kompetencích důležitých pro získání zaměstnání, ale také se zaměříme na různé kompetenční modely vybraných autorů. Speci-fický pohled na rozvoj kompetencí v oblasti sociální, osobní i kompetence v oblasti metod nám přinese praktická část této práce, zaměřující se na vlastní hodnocení kompetencí sa-motných účastníků vzdělávacího a motivačního projektu ?Příležitost pro zkušené?, kteří své kompetence hodnotili před vstupem a po absolvování projektu. Cílem kvantitativního výzkumu je zjistit, kterou z oblastí kompetencí respondenti rozvíjeli prostřednictvím účasti v projektu ?Příležitost pro zkušené? nejvýznamněji.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the competencies of unemployed people over 50 who want to return to the labor market and need to supply or to acquire some skills, abilities or knowledge. We can find here a general discussion of the competencies which are important for the obtai-ning employment and we also concentrate on different competency models of the chosen authors. The practical part of this work brings us the specific view on the development of the social, personal and in methods competencies. This part is focused on the assessment of these competencies. The participants of educational and motivational project called "Op-portunity for experienced" assessed their own competencies before and after passing the project. The aim of quantitative research is to determine which of areas of competencies were developed the most of all through the respondents? participation in the project "Opportunity for the Experienced".
Klíčová slova
Zaměstnanost, motivace, dovednosti, klíčové kompetence, sociální kompetence, osobní kompetence, kompetence v oblasti metod, regionální individuální projekt ?Příležitost pro zkušené?.
Klíčová slova v angličtině
Employment, motivation, skills, key competencies, social competencies, personal competencies, competencies in methods, individual regional project "Opportunity for the Experienced".
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti rozvoje klíčových kompetencí nezaměstnaných osob starších 50 let.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu dotazováním.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti rozvoje klíčových kompetencí nezaměstnaných osob starších 50 let.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu dotazováním.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BELZ, Horst a Marco Siegrist. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Přeložila Dana Lisá. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
BUCHTOVÁ, Božena et al. Nezaměstnanost: Psychologický, ekonomický a sociální problém. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-9006-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela Tureckiová. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela Tureckiová. Vzdělávání a rozvoj podle kompetencí: Kompetence v andragogice, pedagogice a řízení. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-54-9.
Seznam doporučené literatury
BELZ, Horst a Marco Siegrist. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Přeložila Dana Lisá. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
BUCHTOVÁ, Božena et al. Nezaměstnanost: Psychologický, ekonomický a sociální problém. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-9006-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela Tureckiová. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela Tureckiová. Vzdělávání a rozvoj podle kompetencí: Kompetence v andragogice, pedagogice a řízení. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-54-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka brilantně prezentovala své výzkumné zjištění z bakalářské práce. Výborně reagovala na otázky komise, školitelky i oponentky. Bylo patrné, že se výzkum tvořil delší časový úsek, a že autorka sama přicházela na možné chyby při formulování hypotéz a cílů.