Tématem mé bakalářské práce je Analýza postojů spotřebitelů k privátním značkám na českém trhu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je zpra-cována literární rešerše na téma značka, privátní značka a postoje spotřebitelů ke značkám. Praktická část je zaměřena na analýzu privátních značek na českém trhu a průzkum postojů spotřebitelů k těmto značkám. Na základě dotazníkového šetření byly definovány hypoté-zy, jejichž pravdivost je v další části práce ověřována. V závěru práce je navrženo doporu-čení pro zlepšení prezentace privátních značek na českém trhu. Cílem práce je odhalit, zda český zákazník vnímá rozdíl mezi privátní značkou a značkou výrobce, a na základě výsledků navrhnout doporučení pro zlepšení prezentace privátních značek na českém trhu.
Annotation in English
The topic of my Bachelor's Thesis is the Analysis of the Attitudes of Consumers Towards Private Labels on the Czech Market. The work is divided into theoretical and practical part. In theoretical part is inspected literary research on the theme of label, private label and attitudes of consumer towards labels. The practical part focuses on analysis of the private labels on the Czech market and reseach of the attitudes of consumers towards these labels. On the basis of market survey hypothesis were defined, of which veracity was verified in the next part. In conclusion recommendations are designed to betterment of presentation of private labels on the Czech market. The aim of this study is to reveal, whether Czech consumer perceive difference between private labels and manufacturer's mark, and, on the basis of results, to suggest a reccomen-dation to betterment of presentation of private labels on the Czech market.
Keywords
privátní značka, obchodní řetězec, spotřebitel, postoj, dotazník
Tématem mé bakalářské práce je Analýza postojů spotřebitelů k privátním značkám na českém trhu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je zpra-cována literární rešerše na téma značka, privátní značka a postoje spotřebitelů ke značkám. Praktická část je zaměřena na analýzu privátních značek na českém trhu a průzkum postojů spotřebitelů k těmto značkám. Na základě dotazníkového šetření byly definovány hypoté-zy, jejichž pravdivost je v další části práce ověřována. V závěru práce je navrženo doporu-čení pro zlepšení prezentace privátních značek na českém trhu. Cílem práce je odhalit, zda český zákazník vnímá rozdíl mezi privátní značkou a značkou výrobce, a na základě výsledků navrhnout doporučení pro zlepšení prezentace privátních značek na českém trhu.
Annotation in English
The topic of my Bachelor's Thesis is the Analysis of the Attitudes of Consumers Towards Private Labels on the Czech Market. The work is divided into theoretical and practical part. In theoretical part is inspected literary research on the theme of label, private label and attitudes of consumer towards labels. The practical part focuses on analysis of the private labels on the Czech market and reseach of the attitudes of consumers towards these labels. On the basis of market survey hypothesis were defined, of which veracity was verified in the next part. In conclusion recommendations are designed to betterment of presentation of private labels on the Czech market. The aim of this study is to reveal, whether Czech consumer perceive difference between private labels and manufacturer's mark, and, on the basis of results, to suggest a reccomen-dation to betterment of presentation of private labels on the Czech market.
Keywords
privátní značka, obchodní řetězec, spotřebitel, postoj, dotazník
Zpracujte literární rešerši zaměřenou na problematiku privátní značky a postojů spotřebitelů ke značce.
II. Praktická část
Proveďte analýzu privátních značek na českém trhu.
Analyzujte postoje spotřebitelů k vybraným privátním značkám.
Navrhněte doporučení pro zlepšení prezentace privátních značek na českém trhu.
Závěr
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zaměřenou na problematiku privátní značky a postojů spotřebitelů ke značce.
II. Praktická část
Proveďte analýzu privátních značek na českém trhu.
Analyzujte postoje spotřebitelů k vybraným privátním značkám.
Navrhněte doporučení pro zlepšení prezentace privátních značek na českém trhu.
Závěr
Recommended resources
GRIFFIN, Ricky W. a Ronald J. EBERT. Business. 6th ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2002. 613 s. ISBN 0-13-090463-5.
HESKOVÁ, Marie. Category management. Praha: Profess Consulting, 2006. 184 s. ISBN 80-7259-049-9.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. 800 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. Praha: Oeconomica, 2003. 152 s. ISBN 80-245-0496-0.
Recommended resources
GRIFFIN, Ricky W. a Ronald J. EBERT. Business. 6th ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2002. 613 s. ISBN 0-13-090463-5.
HESKOVÁ, Marie. Category management. Praha: Profess Consulting, 2006. 184 s. ISBN 80-7259-049-9.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. 800 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. Praha: Oeconomica, 2003. 152 s. ISBN 80-245-0496-0.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Počet bodů vedoucího: 55
Počet bodů oponenta: 49
Otázky vedoucího:
1. V současné době má majitel značky výrobní (národní značky) možnost prodávat své produkty (ve stejné produktové kategorii) buď pod vlastní značkou výrobce nebo ve spolupráci s distributorským řetězcem, pod značkou privátní tohoto distributorského řetězce.
Domníváte se, že může tato dvojí strategie ohrozit majitele značky výrobní? Vysvětlete, prosím, svůj názor na tento problém.
Otázky oponenta:
1. Ekonomická kríza prinútila spotrebiteľov hľadať lacnejšie varianty. Pre zahraničných výrobcov je privátna značka často jedinou alternatívou ako vstúpiť na konkurenčné trhy. Prieskumy ukazujú, že cena je v prípade privátnych značiek iba dočasnou výhodou: na rozvinutých trhoch sa ich cena spravidla už približuje k značkovému tovaru. Aký vývoj je podľa Vás možné očakávať pre privátne značky do budúcna?
2. Do akej miery sa na prijímaní privátnych značiek podieľa image značky samotnej, do akej miery miera konkurencieschopnosti českého spotrebiteľa?
3. Akými spôsobmi môžu výrobcovia komerčných produktov s privátnymi značkami súťažiť? (cena to asi nebude, čo teda?....)
Otázky obhajoba:
prof. Porvazník: poznámka k prezentaci práce