Práce se zabývá analýzou faktorů ovlivňující rozhodovací proces zákazníka při nákupu potravin. Cílem práce bylo navrhnout vhodnou marketingovou strategii českým výrobcům potravin. Návrh strategie byl proveden na základě zjištěných údajů z dotazníkového šetření a jejich vyhodnocení formou ověření nebo zamítnutí hypotéz.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se zabývá nákupním chováním a faktory, které nákupní chování ovlivňují. Dále se věnuje strategii mar-ketingové komunikace, komunikačním mixem a nástroji komunikačního mixu. V praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření na nákupní chování spotřebitele. Zjištěná data byla vyhodnocena jak statisticky pomocí ověření hypotéz, tak graficky a popisem.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the research of factors that influence consumer´s decision-making process when purchasing food. The aim was to offer an appropriate marketing strategy for Czech food producers. The draft strategy was based on findings from the survey data and their evaluation in the form of verification or rejection of hypotheses.
The theoretical part deals with shopping behavior and the factors that influence buying behavior. It also contains the strategy of marketing communications, communication mix and its tools. In the practical part was used a questionnaire method on the topic of consum-er´s behavior when buying things. The observed data were statistically evaluated using as test hypotheses, and so graphical descriptions.
Klíčová slova
Nákupní chování, marketingový výzkum, dotazník, potraviny, spotřebitelé, české potraviny
Práce se zabývá analýzou faktorů ovlivňující rozhodovací proces zákazníka při nákupu potravin. Cílem práce bylo navrhnout vhodnou marketingovou strategii českým výrobcům potravin. Návrh strategie byl proveden na základě zjištěných údajů z dotazníkového šetření a jejich vyhodnocení formou ověření nebo zamítnutí hypotéz.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se zabývá nákupním chováním a faktory, které nákupní chování ovlivňují. Dále se věnuje strategii mar-ketingové komunikace, komunikačním mixem a nástroji komunikačního mixu. V praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření na nákupní chování spotřebitele. Zjištěná data byla vyhodnocena jak statisticky pomocí ověření hypotéz, tak graficky a popisem.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the research of factors that influence consumer´s decision-making process when purchasing food. The aim was to offer an appropriate marketing strategy for Czech food producers. The draft strategy was based on findings from the survey data and their evaluation in the form of verification or rejection of hypotheses.
The theoretical part deals with shopping behavior and the factors that influence buying behavior. It also contains the strategy of marketing communications, communication mix and its tools. In the practical part was used a questionnaire method on the topic of consum-er´s behavior when buying things. The observed data were statistically evaluated using as test hypotheses, and so graphical descriptions.
Klíčová slova
Nákupní chování, marketingový výzkum, dotazník, potraviny, spotřebitelé, české potraviny
Zpracujte kritickou literární rešerši na téma marketingové strategie a nákupního chování na spotřebním trhu.
II. Praktická část
Analyzujte faktory ovlivňující rozhodovací proces zákazníka při nákupu potravin.
Na základě provedené analýzy navrhněte doporučení marketingové strategie českým výrobcům potravin.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte kritickou literární rešerši na téma marketingové strategie a nákupního chování na spotřebním trhu.
II. Praktická část
Analyzujte faktory ovlivňující rozhodovací proces zákazníka při nákupu potravin.
Na základě provedené analýzy navrhněte doporučení marketingové strategie českým výrobcům potravin.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2008. 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
HES, Aleš. Chování spotřebitele při nákupu potravin. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008. 156 s. ISBN 978-80-87197-20-2.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 2006. 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
PŘIBOVÁ, Marie. Marketingový výzkum v praxi. Praha: Grada, 1996. 238 s. ISBN 80-716-9299-9.
SCHIFFMAN, Leon G. Consumer behavior. Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Prentice Hall, 2007. 561 s. ISBN 0-13-186960-4.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2008. 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
HES, Aleš. Chování spotřebitele při nákupu potravin. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008. 156 s. ISBN 978-80-87197-20-2.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 2006. 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
PŘIBOVÁ, Marie. Marketingový výzkum v praxi. Praha: Grada, 1996. 238 s. ISBN 80-716-9299-9.
SCHIFFMAN, Leon G. Consumer behavior. Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Prentice Hall, 2007. 561 s. ISBN 0-13-186960-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Počet bodů vedoucího: 57
Počet bodů oponenta: 50
Otázky vedoucího:
1. Podle hypotézy H3 (str. 47) jste potvrdil, že spotřebitelé dávají přednost českým potravinám. Domníváte se, že existuje dostatečná zemědělská produkce v České republice, aby tyto požadavky českých spotřebitelů byly splněny? Vysvětlete, prosím, svůj názor na tuto problematiku.
Otázky oponenta:
1. Jaký je názor studenta na tvrzení, které vyplynulo z realizovaného kvantitativního výzkumu: ?co je české, je dobré??
2. Čím si student vysvětluje 83,9 % návratnost svých dotazníků?
3. Jako jedno z doporučení, které student uvedl, je podpora prodeje. V rámci ní uvedl prezentaci daného produktu, a to ochutnávku a odborný výklad bez superlativů a zbytečného chválení. Skutečně si myslí, že je tato myšlenka v dnešní, velmi konkurenční době schopná reality?
Otázky obhajoba:
doc. Belás: výtka k povrchním formulacím, obsažených v práci
dokt. Dolejšová: zohlednění použitých statistických metod
Vedoucí práce navrhuje práci na ocenění.