Tato bakalářská práce se zaměřuje na ,,Analýzu cestovního ruchu na Olomoucku??. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V části teoretické jsou popsány základní cha-rakteristiky cestovního ruchu, jeho typologie, dále marketing cestovního ruchu a analytické metody, které jsou použité v části praktické. Praktická část nejprve definuje mikroregion Olomoucko, a dále popisuje historii města Olomouce. Následně praktická část obsahuje analýzy poptávky, nabídky, SWOT analýzu a dotazníkové šetření. Poslední částí je vyhod-nocení provedených analýz a navrhnutí dílčích doporučení.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the,, Analysis of tourism in the Olomouc region''. The work isdivided into theoretical and practical. The theoretical part describes the basiccharacteristics of tourism, its typology, as well as tourism marketing and analyticalmethods that are used in the practical part. Practical part first defines mikroregion Olomoucko and describes the history of the city of Olomouc. The practical part contains the analysis of demand, supply, SWOT analysis and survey. The last part is evaluation of made analysis and proposal of sectional recommendation.
Tourism, marketing of tourism, demand, supply, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
61 s. (11127)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na ,,Analýzu cestovního ruchu na Olomoucku??. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V části teoretické jsou popsány základní cha-rakteristiky cestovního ruchu, jeho typologie, dále marketing cestovního ruchu a analytické metody, které jsou použité v části praktické. Praktická část nejprve definuje mikroregion Olomoucko, a dále popisuje historii města Olomouce. Následně praktická část obsahuje analýzy poptávky, nabídky, SWOT analýzu a dotazníkové šetření. Poslední částí je vyhod-nocení provedených analýz a navrhnutí dílčích doporučení.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the,, Analysis of tourism in the Olomouc region''. The work isdivided into theoretical and practical. The theoretical part describes the basiccharacteristics of tourism, its typology, as well as tourism marketing and analyticalmethods that are used in the practical part. Practical part first defines mikroregion Olomoucko and describes the history of the city of Olomouc. The practical part contains the analysis of demand, supply, SWOT analysis and survey. The last part is evaluation of made analysis and proposal of sectional recommendation.
Tourism, marketing of tourism, demand, supply, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte a zpracujte dostupnou literaturu o cestovním ruchu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu cestovního ruchu na Olomoucku.
Proveďte průzkum trhu a zhodnoťte dotazníkové šetření.
Na základě provedené analýzy navrhněte řešení ke zlepšení cestovního ruchu na Olomoucku.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte a zpracujte dostupnou literaturu o cestovním ruchu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu cestovního ruchu na Olomoucku.
Proveďte průzkum trhu a zhodnoťte dotazníkové šetření.
Na základě provedené analýzy navrhněte řešení ke zlepšení cestovního ruchu na Olomoucku.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DROBNÁ, Daniela a MORÁVKOVÁ, Eva. Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost. Praha: Fortuna, 2004. 208 s. ISBN 80-7168-901-7.
HESKOVÁ, Marie a kol. Cestovní ruch pro vyšší odborné školy a vysoké školy. Praha: Fortuna, 2006. 224 s. ISBN 80-7168-948-3.
MALÁ, Vlasta, et al. Základy cestovního ruchu. Praha: Oeconomica, 2002. 98 s. ISBN 80-245-0439-1.
PETRŮ, Zdena a HOLUBOVÁ, Jaromíra. Ekonomika cestovního ruchu. 3. vyd. Praha: IDEA Servis, 1994. 94 s. ISBN 1866-017-94.
ZELENKA, Josef a PÁSKOVÁ, Martina. Cestovní ruch: Výkladový slovník. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj, 2002. 448 s. ISBN 80-239-0152-4.
Seznam doporučené literatury
DROBNÁ, Daniela a MORÁVKOVÁ, Eva. Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost. Praha: Fortuna, 2004. 208 s. ISBN 80-7168-901-7.
HESKOVÁ, Marie a kol. Cestovní ruch pro vyšší odborné školy a vysoké školy. Praha: Fortuna, 2006. 224 s. ISBN 80-7168-948-3.
MALÁ, Vlasta, et al. Základy cestovního ruchu. Praha: Oeconomica, 2002. 98 s. ISBN 80-245-0439-1.
PETRŮ, Zdena a HOLUBOVÁ, Jaromíra. Ekonomika cestovního ruchu. 3. vyd. Praha: IDEA Servis, 1994. 94 s. ISBN 1866-017-94.
ZELENKA, Josef a PÁSKOVÁ, Martina. Cestovní ruch: Výkladový slovník. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj, 2002. 448 s. ISBN 80-239-0152-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucí:
1. Jakým způsobem jste vybrala Vámi uvedených 100 respondentů pro dotazníkové šetření?- zodpovězeno zcela 2. Co nového doporučujete vykonat v oblastech lázeňství a cykloturistiky v řešené lokalitě?- zodpovězeno zcela
Otázky oponent:
1. Jakou statistickou metodu byste mohla využít v rámci své analytické části?- zodpovězeno zcela 2. S kým jste v rámci své analytické části spolupracovala a jakou formou?- zodpovězeno zcela 3. Jakou formou financování byste zvolila pro svá dílčí řešení?- zodpovězeno zcela 4. Jakou příležitost vidíte ve vybudování další vysoké školy ve městě Olomouc?- zodpovězeno zcela
Otázky komise:
1. Popište mi Váš postup při sestavování SWOT analýzy.- zodpovězeno částečně 2. Co představují příležitosti a hrozby ve SWOT analýze- zodpovězeno částečně 3. Jakou má vypovídací hodnotu Vaše dotazníkové šetření- podle způsobu výběru vzorku. Jedná se o dotazník nebo anketu?- zodpovězeno částečně 4. Jaký je rozdíl mezi anketou a dotazníkem?- nezodpovězeno 5. Zvažovala jste finanční náročnost Vašeho opatření v závisloti na efekt?- zodpovězeno zcela 6. Nemyslíte si, že by bylo adekvátní dát dotazník většímu vzorku turistů, když se jich hlavně Vaše práce týká?- zodpovězeno zcela 7. Máte ve slabých stránkách, že v Olomouci chybí ekonomické obory- myslíte, že by Vámi navrhovaná škola měla úspěšnost?- zodpovězeno částečně 8. Proč jste v analýze vůbec neuvažovala o politickém okolí?- nezodpovězeno