Tato bakalářská práce se zabývá problematikou product placementu a skryté reklamy na televizní obrazovce. První, teoretická část práce, se věnuje definicemi hlavních témat a koncepty product placementu a skryté reklamy, stejně jako legislativou s nimi spojenou. Zkoumá se zde product placement jako marketingový nástroj, jeho klady, zápory, efektivi-ta a faktory, jej ovlivňující. Teoretická část práce je zaměřena také na umístění product placementu do konkrétních televizních stanic, přičemž autorka se snaží najít ideální aplika-ci. V druhé, praktické části se na základě provedeného výzkumu studuje product placent na ČT 1, vyhodnocuje jeho využití, efektivnost, zadavatelé a konečný dopad na diváka.
Anotace v angličtině
The bachelors thesis deals with the problematic of product placement and hidden adverti-sement in television broadcast. The first, theoretical, part deals with definitions of primary terms and concepts of hidden advertisement and producet placement as well as related le-gislation. The theoretical part examines product placement as marketing tool, its assets, negatives, efectivness and factors affecting product placement. First part of thesis also fo-cuses on assignment of product placement to concrete television program and author tries to search for its ideal application. In the second, practical, part author study product place-ment on the ČT 1, its ordering party and final impact of product placement on viewer.
Klíčová slova
Product placement, umístění produktu, skrytá reklama, reklamní sdělení, zadavatelé, legislativa, televize, Focus group
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou product placementu a skryté reklamy na televizní obrazovce. První, teoretická část práce, se věnuje definicemi hlavních témat a koncepty product placementu a skryté reklamy, stejně jako legislativou s nimi spojenou. Zkoumá se zde product placement jako marketingový nástroj, jeho klady, zápory, efektivi-ta a faktory, jej ovlivňující. Teoretická část práce je zaměřena také na umístění product placementu do konkrétních televizních stanic, přičemž autorka se snaží najít ideální aplika-ci. V druhé, praktické části se na základě provedeného výzkumu studuje product placent na ČT 1, vyhodnocuje jeho využití, efektivnost, zadavatelé a konečný dopad na diváka.
Anotace v angličtině
The bachelors thesis deals with the problematic of product placement and hidden adverti-sement in television broadcast. The first, theoretical, part deals with definitions of primary terms and concepts of hidden advertisement and producet placement as well as related le-gislation. The theoretical part examines product placement as marketing tool, its assets, negatives, efectivness and factors affecting product placement. First part of thesis also fo-cuses on assignment of product placement to concrete television program and author tries to search for its ideal application. In the second, practical, part author study product place-ment on the ČT 1, its ordering party and final impact of product placement on viewer.
Klíčová slova
Product placement, umístění produktu, skrytá reklama, reklamní sdělení, zadavatelé, legislativa, televize, Focus group
Stanovte teoretická východiska v oblasti skryté reklamy a product placementu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu product placementu a skryté reklamy vybrané televizní stanice.
Realizujte výzkum zaměřený na rozsah a komunikační cíle product placementu.
Určete segmenty zadavatelů a podíl product placementu na celkovém vysílání.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Stanovte teoretická východiska v oblasti skryté reklamy a product placementu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu product placementu a skryté reklamy vybrané televizní stanice.
Realizujte výzkum zaměřený na rozsah a komunikační cíle product placementu.
Určete segmenty zadavatelů a podíl product placementu na celkovém vysílání.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FREY, Petr. Marketingová komunikace: To nejlepší z nových trendů. 2. vyd. Praha: Management Press, 2008. 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7.
KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Markting management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
LEHU, Jean-Marc. Branded Entertainment: Product Placement Brand Strategy in the Entertainment Business. 1st ed. London: Kogan Page, 2007. 266 s. ISBN 978-0-7494-4940-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a MIKEŠ Jiří. Reklama: Jak dělat reklamu. 3. vyd. Praha: Grada, 2010. 208 s. ISBN 978-80-247-3492-7.
Seznam doporučené literatury
FREY, Petr. Marketingová komunikace: To nejlepší z nových trendů. 2. vyd. Praha: Management Press, 2008. 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7.
KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Markting management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
LEHU, Jean-Marc. Branded Entertainment: Product Placement Brand Strategy in the Entertainment Business. 1st ed. London: Kogan Page, 2007. 266 s. ISBN 978-0-7494-4940-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a MIKEŠ Jiří. Reklama: Jak dělat reklamu. 3. vyd. Praha: Grada, 2010. 208 s. ISBN 978-80-247-3492-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Počet bodů vedoucího: 49
Počet bodů oponenta: 38
Otázky vedoucího:
1. Uveďte příklad vydařené PP kampaně na tuzemském trhu včetně faktorů jako sledovanost pořadu, cílová skupina, provedení kampaně. Názorně předveďte videoukázku.
2. Kde vidíte hlavní rizika a příčiny neúspěchu PP kampaní?
3. Považujete nárazový a nekontinuální PP za efektivní nástroj MK?
4. Znáte pořad/film psaný na míru komunikaci konkrétní značky/produktu?
Otázky oponenta:
1. Na základě čeho jste vybírala respondenty pro focus group a myslíte si, že je tento vzorek dostatečně reprezentativní?
2. Objevila se na ČT1 ve sledovaném období i skrytá reklama?
3. Proč firmy nevyužily možnost dlouhodobé spolupráce s ČT1 ohledně product placementu?
Otázky obhajoba:
prof. Porvazník: porovnání PP na komerčních a veřejnoprávních stanicích (veřejnoprávní: zdroj příjmů, komerční: příliš využíván není)
dokt. Dolejšová: formální výtka k výsečovým grafům
dokt. Pastuszková: identifikace PP za sledované období (pozorování)