Práce se zabývá lidskou komunikací a překážkami, které tuto komunikaci mohou narušovat. Jde o komunikační bariéry vyskytující se u dětí z problémových rodin. Dále se práce věnuje rodině, funkcím, které by měla plnit, výchovnými styly v rodině a vymezení dysfunkcí rodiny a problémové rodiny.
Výzkumná část zkoumá názor učitelek ve Zlínském kraji na komunikační bariéry u dětí z problémových rodin.
Anotace v angličtině
This Thesis deals focuses on human communication and obstructions which may disrupt it. They are communication barriers appearing at children from problematic families. Furthermore, the Thesis concentrates on family, functions which it should be fullfilling, the definition of family dysfunctions and problematic family. The practical part analyzes the opinions of Zlín region teachers about communication barriers at children from problematic families. The methodology of the research are semi-structtured interviews with teachers from selected Kindergartens.
Klíčová slova
komunikace, komunikační bariéry, rodina, problémová rodina
Klíčová slova v angličtině
communication, communication barriers, family, problematic family
Rozsah průvodní práce
57 s. (114 827 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá lidskou komunikací a překážkami, které tuto komunikaci mohou narušovat. Jde o komunikační bariéry vyskytující se u dětí z problémových rodin. Dále se práce věnuje rodině, funkcím, které by měla plnit, výchovnými styly v rodině a vymezení dysfunkcí rodiny a problémové rodiny.
Výzkumná část zkoumá názor učitelek ve Zlínském kraji na komunikační bariéry u dětí z problémových rodin.
Anotace v angličtině
This Thesis deals focuses on human communication and obstructions which may disrupt it. They are communication barriers appearing at children from problematic families. Furthermore, the Thesis concentrates on family, functions which it should be fullfilling, the definition of family dysfunctions and problematic family. The practical part analyzes the opinions of Zlín region teachers about communication barriers at children from problematic families. The methodology of the research are semi-structtured interviews with teachers from selected Kindergartens.
Klíčová slova
komunikace, komunikační bariéry, rodina, problémová rodina
Klíčová slova v angličtině
communication, communication barriers, family, problematic family
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti překážek v komunikaci a problémové rodiny.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu zaměřeného na zjišťování nejčastějších komunikačních bariér.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti překážek v komunikaci a problémové rodiny.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu zaměřeného na zjišťování nejčastějších komunikačních bariér.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DOHERTY-SNEDDON, Gwyneth. Neverbální komunikace dětí:jak porozumět dítěti z jeho gest a mimiky. Praha : Portál, 2005. 208 s. ISBN 80-7367-043-7.
PRŮCHA, Jan. Dětská řeč a komunikace:poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha:Grada, 2011. 200 s. ISBN 978-80-247-3181-0
SOBOTKOVÁ, I. Psychologie rodiny. 1. vyd. Praha:Portál, 2001. 176 s. ISBN 80-7178-559-8
ŠVAŘÍČEK, Roman; ŠEĎOVÁ, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha:Portál, 2007. 384 s. ISBN 978-80-7367-313-0
VYBÍRAL, Zdeněk. Psychologie komunikace. Praha:Portál, 2005. 320s. ISBN 80-7178-998-4
Seznam doporučené literatury
DOHERTY-SNEDDON, Gwyneth. Neverbální komunikace dětí:jak porozumět dítěti z jeho gest a mimiky. Praha : Portál, 2005. 208 s. ISBN 80-7367-043-7.
PRŮCHA, Jan. Dětská řeč a komunikace:poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha:Grada, 2011. 200 s. ISBN 978-80-247-3181-0
SOBOTKOVÁ, I. Psychologie rodiny. 1. vyd. Praha:Portál, 2001. 176 s. ISBN 80-7178-559-8
ŠVAŘÍČEK, Roman; ŠEĎOVÁ, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha:Portál, 2007. 384 s. ISBN 978-80-7367-313-0
VYBÍRAL, Zdeněk. Psychologie komunikace. Praha:Portál, 2005. 320s. ISBN 80-7178-998-4
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka odpověděla na otázky vedoucí i oponentky.
Z jaké metodologické literatury jste čerpala pro odpovědi otázek oponentky? (doc. Wiegerová) Z přednášek od paní Kutnohorské, měla jsem kvantitativní výzkum od - studentka nedokončila
Co je to problémová rodina ve vašem výzkumu? (prof. Gavora) - studentka odpověděla, prof. Gavora reagoval, že na základě uvedeného vymezení je každá rodina problémová