Bakalářská práce se zabývá zásahem televize a televizní reklamy do života dětí předškol-ního věku.
Teoretická část pojednává o specifikách vývoje dítěte předškolního věku a uvádí faktory, které během vývoje na dítě působí. Dále pojednává o výchově v kontextu rodiny a sociali-zace. Teoretická část rovněž popisuje média obecně, jejich pozitivní a negativní stránky vlivu na dítě předškolního věku, podrobněji pak možný vliv televize a reklamy.
Cílem výzkumu bakalářské práce, který je popsán v praktické části, bylo zmapovat zásah televize a televizní reklamy do života dětí předškolního věku, a to prostřednictvím analýzy polostrukturovaných rozhovorů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the intervention of television and television commercial in preschool child´s life.
Theoretical part deals with specifics of preschool child´s development and the factors in-fluencing this development. Also deals with education in family and socialization context. Theoretical part describes media in general with their positives and negatives, then the in-fluence of television and commercial in preschool child´s life.
The aim of the research, which is described in practical part of the thesis, was chart the intervention of television and television commercial in preschool child´s life. The research was realized by analysis of the semi-structured interviews.
Klíčová slova
dítě předškolního věku,dětské televizní diváctví,rodina,výchova,socializace,média,mediální,televize,reklama
Klíčová slova v angličtině
preschool child,children television spectatorship,family,socialization,media,media education,television,commercial
Rozsah průvodní práce
80 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá zásahem televize a televizní reklamy do života dětí předškol-ního věku.
Teoretická část pojednává o specifikách vývoje dítěte předškolního věku a uvádí faktory, které během vývoje na dítě působí. Dále pojednává o výchově v kontextu rodiny a sociali-zace. Teoretická část rovněž popisuje média obecně, jejich pozitivní a negativní stránky vlivu na dítě předškolního věku, podrobněji pak možný vliv televize a reklamy.
Cílem výzkumu bakalářské práce, který je popsán v praktické části, bylo zmapovat zásah televize a televizní reklamy do života dětí předškolního věku, a to prostřednictvím analýzy polostrukturovaných rozhovorů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the intervention of television and television commercial in preschool child´s life.
Theoretical part deals with specifics of preschool child´s development and the factors in-fluencing this development. Also deals with education in family and socialization context. Theoretical part describes media in general with their positives and negatives, then the in-fluence of television and commercial in preschool child´s life.
The aim of the research, which is described in practical part of the thesis, was chart the intervention of television and television commercial in preschool child´s life. The research was realized by analysis of the semi-structured interviews.
Klíčová slova
dítě předškolního věku,dětské televizní diváctví,rodina,výchova,socializace,média,mediální,televize,reklama
Klíčová slova v angličtině
preschool child,children television spectatorship,family,socialization,media,media education,television,commercial
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti předškolní pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů s vybranými dětmi, jejich rodiči a vedoucí učitelkou v mateřské škole.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti předškolní pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů s vybranými dětmi, jejich rodiči a vedoucí učitelkou v mateřské škole.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
GRECMANOVÁ, Helena et al. Obecná pedagogika II. Olomouc: HANEX, 2003. ISBN 80-85783-24-X.
KOBIELA, Roman. Reklama: 200 tipů, které musíte znát. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2300-3.
SCHULTZ, Don E. Moderní reklama: umění zaujmout. Praha: Grada Publishing, 1995. ISBN 80-7169-062-7.
ŠEĎOVÁ, Klára. Děti a rodiče před televizí: rodinná socializace dětského televizního diváctví. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-149-2.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
GRECMANOVÁ, Helena et al. Obecná pedagogika II. Olomouc: HANEX, 2003. ISBN 80-85783-24-X.
KOBIELA, Roman. Reklama: 200 tipů, které musíte znát. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2300-3.
SCHULTZ, Don E. Moderní reklama: umění zaujmout. Praha: Grada Publishing, 1995. ISBN 80-7169-062-7.
ŠEĎOVÁ, Klára. Děti a rodiče před televizí: rodinná socializace dětského televizního diváctví. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-149-2.
Přílohy volně vložené
1 CD Rom
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Autorka kulturně prezentovala svou bakalářskou práci. precizně odpověděla na otázky školitelky i oponentky. Komise ve shodě s oponentkou upozornila na problematické části práce, které však nemají zásadní charakter.