Má práce je zaměřena na problematiku vlivu psychomotoriky na interpersonální vztahy u dětí předškolního věku. Zabývá se i tím, jak jsou učitelky seznámeny s psychomotorikou a zda ji využívají i v samotné praxi. Teoretická část vymezuje pojmy a teoretická východiska z oblasti dítě předškolního věku a psychomotoriky. V praktické části byl realizován výzkum v prostředí mateřské školy, kde byl proveden experiment v podobě deseti lekcí psy-chomotorických činností.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis focuses on the problematics of the influence of psychomotorics on interpersonal relations of preschool children. It also deals with how teachers are familiar with psychomotorics and if they use it in practice. The theoretical part describes the basics and basic theories in the area of preschool children and psychomotorics. The practical part consists of research in kindergartens, where there was executed an experiment in the form of ten lessons of psychomotoric activities.
Klíčová slova
zdraví, pohyb, předškolní věk, psychomotorické hry, interpersonální vztahy
Má práce je zaměřena na problematiku vlivu psychomotoriky na interpersonální vztahy u dětí předškolního věku. Zabývá se i tím, jak jsou učitelky seznámeny s psychomotorikou a zda ji využívají i v samotné praxi. Teoretická část vymezuje pojmy a teoretická východiska z oblasti dítě předškolního věku a psychomotoriky. V praktické části byl realizován výzkum v prostředí mateřské školy, kde byl proveden experiment v podobě deseti lekcí psy-chomotorických činností.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis focuses on the problematics of the influence of psychomotorics on interpersonal relations of preschool children. It also deals with how teachers are familiar with psychomotorics and if they use it in practice. The theoretical part describes the basics and basic theories in the area of preschool children and psychomotorics. The practical part consists of research in kindergartens, where there was executed an experiment in the form of ten lessons of psychomotoric activities.
Klíčová slova
zdraví, pohyb, předškolní věk, psychomotorické hry, interpersonální vztahy
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti psychomotoriky u dětí předškolního věku.
Příprava metodiky výzkumné části. Výběr mateřské školy pro realizaci pedagogického experimentu s náplní psychomotorických aktivit.
Realizace výzkumného projektu. Vstupní šetření u vybraného souboru dětí předškolního věku - testy pozornosti, osobnostní anketa a realizace pedagogického experimentu s náplní psychomotorických aktivit. Výstupní šetření - testy pozornosti. Rozhovory s rodiči a s učitelkami MŠ.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti psychomotoriky u dětí předškolního věku.
Příprava metodiky výzkumné části. Výběr mateřské školy pro realizaci pedagogického experimentu s náplní psychomotorických aktivit.
Realizace výzkumného projektu. Vstupní šetření u vybraného souboru dětí předškolního věku - testy pozornosti, osobnostní anketa a realizace pedagogického experimentu s náplní psychomotorických aktivit. Výstupní šetření - testy pozornosti. Rozhovory s rodiči a s učitelkami MŠ.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BLAHUTKOVÁ, Marie. Psychomotorika. Vyd. 2. Brno: PdF MU, 2007.
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 1.Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X
DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-693-4
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Vyd. 2. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-7315-185-0.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3
SZABOVÁ, Magdaléna. Cvičení pro rozvoj psychomotoriky. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-276-9
Seznam doporučené literatury
BLAHUTKOVÁ, Marie. Psychomotorika. Vyd. 2. Brno: PdF MU, 2007.
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 1.Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X
DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-693-4
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Vyd. 2. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-7315-185-0.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3
SZABOVÁ, Magdaléna. Cvičení pro rozvoj psychomotoriky. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-276-9
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Doc. Wiegerová se studentky tázala, co myslí pod pojmem "zábrana" ve svém výzkumné cíli. - studentka adekvátně neobjasnila
Studentka odpověděla na dotazy vedoucí i oponentky.
Prof. Gavora se studentky tázal na metodologii výzkumného šetření, studentka na jeho otázky nereagovala.
Dr. Szimethová upozornila studentku na to, aby v práci byla teoretická a praktická část v souladu.