Bakalářská práce se zabývá problematikou nezralého novorozence. Je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zaměřuje na klasifikaci novorozence, a to znaky, reflexy a screeningová vyšetření. Podrobněji se zabývá problematikou nezralého novorozence, především problémy způsobenými předčasným narozením dítěte. V praktické části chceme zjistit metodou polostrukturovaného rozhovoru pocity a prožívání matek. S výsledky šetření seznámíme odbornou veřejnost.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the problems of premature newborn. The thesis is divided into two parts. The theoretical part is focused on a newborn´s classification, namely characteristics, reflexes and screening examinations. It concerns in detail with the problems of premature newborns, especially those caused by a preterm birth. In the practical part we intend to detect the feelings and experiencies of mothers with premature newborns by a method of a semi-structured interview. A professional public will be informed about the research results.
Keywords
Nezralý novorozenec, předčasný porod, klasifikace novorozence, problémy předčasně narozených novorozenců, pocity a prožívání matek
Keywords in English
Premature newborn, preterm birth, newborn´s classification, problems of premature newborns, feelings and experiencies of mothers
Length of the covering note
56 s.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá problematikou nezralého novorozence. Je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zaměřuje na klasifikaci novorozence, a to znaky, reflexy a screeningová vyšetření. Podrobněji se zabývá problematikou nezralého novorozence, především problémy způsobenými předčasným narozením dítěte. V praktické části chceme zjistit metodou polostrukturovaného rozhovoru pocity a prožívání matek. S výsledky šetření seznámíme odbornou veřejnost.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the problems of premature newborn. The thesis is divided into two parts. The theoretical part is focused on a newborn´s classification, namely characteristics, reflexes and screening examinations. It concerns in detail with the problems of premature newborns, especially those caused by a preterm birth. In the practical part we intend to detect the feelings and experiencies of mothers with premature newborns by a method of a semi-structured interview. A professional public will be informed about the research results.
Keywords
Nezralý novorozenec, předčasný porod, klasifikace novorozence, problémy předčasně narozených novorozenců, pocity a prožívání matek
Keywords in English
Premature newborn, preterm birth, newborn´s classification, problems of premature newborns, feelings and experiencies of mothers
Research Plan
V teoretické části vysvětlit pojem nezralý novorozenec, seznámit se s klasifikací, znaky, reflexy, screeningovým vyšetřením, příčinami předčasného porodu, problémy předčasně narozených dětí a péčí po porodu, poukázat na problémy rodičů, především matek, těchto předčasně narozených dětí.
V praktické části metodou polostrukturovaného rozhovoru zjistit potřeby matek a jejich pocity po narození dítěte (jaké mají matky očekávání od sester) a zjistit, jak skutečnost předčasně narozeného dítěte ovlivní celou rodinu.
Analyzovat výsledky šetření a s výsledky seznámit odbornou veřejnost.
Research Plan
V teoretické části vysvětlit pojem nezralý novorozenec, seznámit se s klasifikací, znaky, reflexy, screeningovým vyšetřením, příčinami předčasného porodu, problémy předčasně narozených dětí a péčí po porodu, poukázat na problémy rodičů, především matek, těchto předčasně narozených dětí.
V praktické části metodou polostrukturovaného rozhovoru zjistit potřeby matek a jejich pocity po narození dítěte (jaké mají matky očekávání od sester) a zjistit, jak skutečnost předčasně narozeného dítěte ovlivní celou rodinu.
Analyzovat výsledky šetření a s výsledky seznámit odbornou veřejnost.
Recommended resources
BOREK, Ivo et al., 2001. Vybrané kapitoly z neonatologie a ošetřovatelské péče.
2. doplněné vydání. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví v Brně. ISBN 80-7013-338-4.
DOKOUPILOVÁ, Milena et al., 2009. Narodilo se předčasně: průvodce péčí o nedonošené děti. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-552-3.
FENDRYCHOVÁ, Jaroslava et al., 2007. Intenzivní péče o novorozence. Brno: Mikadapress. ISBN 978-80-7013-447-4.
FENDRYCHOVÁ, Jaroslava et al., 2009. Vybrané kapitoly z ošetřovatelské péče v pediatrii: péče o novorozence. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů. ISBN 978-80-7013-489-4.
LEIFER, Gloria, 2004. Úvod do porodnického a pediatrického ošetřovatelství. Praha: Grada. ISBN 80-247-0668-7.
Recommended resources
BOREK, Ivo et al., 2001. Vybrané kapitoly z neonatologie a ošetřovatelské péče.
2. doplněné vydání. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví v Brně. ISBN 80-7013-338-4.
DOKOUPILOVÁ, Milena et al., 2009. Narodilo se předčasně: průvodce péčí o nedonošené děti. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-552-3.
FENDRYCHOVÁ, Jaroslava et al., 2007. Intenzivní péče o novorozence. Brno: Mikadapress. ISBN 978-80-7013-447-4.
FENDRYCHOVÁ, Jaroslava et al., 2009. Vybrané kapitoly z ošetřovatelské péče v pediatrii: péče o novorozence. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů. ISBN 978-80-7013-489-4.
LEIFER, Gloria, 2004. Úvod do porodnického a pediatrického ošetřovatelství. Praha: Grada. ISBN 80-247-0668-7.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Jak je zajištěná diskrétnost získaných informací? (dr. Krátká)
Nastala během některého rozhovoru situace, která Vás zaskočila? (dr. Krátká)
Když hodnotíte svou práci s odstupem času, jak byste komentovala použitou metodologii (formulaci výzkumného cíle / cílů, výběr cílové skupiny, použitou metodu, zpracování dat a jejich vyhodnocení)? Udělala byste dnes něco jinak? Pokud ano, co a jak? (doc. Cichá)
V čem je podle Vás Vaše práce přínosná ve vztahu k vzdělávání budoucích sester? (doc. Cichá)
Obhajoba bakalářské práce byla přesvědčivá a úplná. Na otázky vedoucího, oponenta a komise studentka odpovídala pohotově, věcně a správně.