Tato práce popisuje sociální síť Facebook jako nejdynamičtěji rostoucí marketingový nástroj současnosti. Práce pojednává o využití této sociální sítě jako efektivního marketingového nástroje. Teoretická část vyzdvihuje důležitost sociálních sítí v dnešním marketingovém prostředí a zejména pak fenomén dnešní doby Facebook. Praktická část analyzuje marketingovou komunikaci firmy JOHASPORT s. r. o. na této sociální síti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis describes the social networking site Facebook as the fastest growing marketing tool currently and looks at how it is being used effectively. The theoretical section highlights the importance of social networks and especially the phenomenon - Facebook in today?s marketing world. On the other hand, the practical part analyzes how JOHASPORT s. r. o. communicates to its market using this social network.
Klíčová slova
Facebook, sociální síť, fan page, marketing, reklama, aplikace, nástroj, Internet
Klíčová slova v angličtině
Facebook, social network, fan page, marketing, advertising, application, tool, Internet
Rozsah průvodní práce
50
Jazyk
AN
Anotace
Tato práce popisuje sociální síť Facebook jako nejdynamičtěji rostoucí marketingový nástroj současnosti. Práce pojednává o využití této sociální sítě jako efektivního marketingového nástroje. Teoretická část vyzdvihuje důležitost sociálních sítí v dnešním marketingovém prostředí a zejména pak fenomén dnešní doby Facebook. Praktická část analyzuje marketingovou komunikaci firmy JOHASPORT s. r. o. na této sociální síti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis describes the social networking site Facebook as the fastest growing marketing tool currently and looks at how it is being used effectively. The theoretical section highlights the importance of social networks and especially the phenomenon - Facebook in today?s marketing world. On the other hand, the practical part analyzes how JOHASPORT s. r. o. communicates to its market using this social network.
Klíčová slova
Facebook, sociální síť, fan page, marketing, reklama, aplikace, nástroj, Internet
Klíčová slova v angličtině
Facebook, social network, fan page, marketing, advertising, application, tool, Internet
Zásady pro vypracování
Definice on-line sociální sítě
Popis sociální sítě Facebook z pohledu uplatnění marketingové strategie
Vymezení potenciálu této sociální sítě pro české firmy
Analýza současného počínání českých firem na Facebooku
Zásady pro vypracování
Definice on-line sociální sítě
Popis sociální sítě Facebook z pohledu uplatnění marketingové strategie
Vymezení potenciálu této sociální sítě pro české firmy
Analýza současného počínání českých firem na Facebooku
Seznam doporučené literatury
Bairakimova, Kamila. Arkvik, Isabel Quiroga. 2010. Marketing and Facebook. Colne: Lambert Academic Publishing AG & Co KG.
Ryan, Peter. 2011. Social networking (Digital & Information Literacy). New York: Rosen Central.
Funk, Tom. 2011. Social media playbook for busines: Reaching your online community with Twitter, Facebook, Linkedin, and more. Westport: Praeger Publishers Inc.
Shih, Clara. 2009. The Facebook era: Tapping online social networks to build better products, reach new audiences. Bergen County: Prentice Hall.
Shih, Clara. 2010. The Facebook era: Tapping online social networks to market, sell, and innovate. Bergen County: Prentice Hall.
Seznam doporučené literatury
Bairakimova, Kamila. Arkvik, Isabel Quiroga. 2010. Marketing and Facebook. Colne: Lambert Academic Publishing AG & Co KG.
Ryan, Peter. 2011. Social networking (Digital & Information Literacy). New York: Rosen Central.
Funk, Tom. 2011. Social media playbook for busines: Reaching your online community with Twitter, Facebook, Linkedin, and more. Westport: Praeger Publishers Inc.
Shih, Clara. 2009. The Facebook era: Tapping online social networks to build better products, reach new audiences. Bergen County: Prentice Hall.
Shih, Clara. 2010. The Facebook era: Tapping online social networks to market, sell, and innovate. Bergen County: Prentice Hall.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented his bachelor thesis.
Q, Pilík: Can you quantify how much are your recommendations in general? A: Price comparators cost the company 20000 CZK a month, Facebook brought 2000 to the online store. Budget around 8-10000 CZK.
Q, Chovancová: It is obvious - due to your Bachelor Thesis concept - that you are a fan of Facebook. Could you give some danger for the company, which may arise from the use of communication on Facebook? A: Good but even bad information is spread very fast.
Committee
Q, Pilík: Is Facebook really free? A: No, it actually is not. The account is free but the rest is not.
Q, Nemčoková: Do you think the history of Facebook as a phenomenon supports the practical part of your thesis? A: General aim was to highlight Facebook as marketing tool.