Tato bakalářská práce se zabývá firemními vzdělávacími akcemi a jejich vnímáním různými generačními skupinami. Práce je rozdělena na dvě části ? teoretickou a praktickou část. Teoretická část je změřena na firemní vzdělávací akce, jejich realizaci a různé metody. Dále se zaměřuji na motivaci, a v neposlední řadě také na tři různé generační skupiny. Cílem praktické části je popsat firemní vzdělávací akci a zjistit, zdali se vnímání firemních vzdělávacích akcí liší mezi různými generačními skupinami lidí, kteří se pravidelně účastní a mezi širokou veřejností.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with corporate training programs and its perception by different groups of generations. The thesis is divided into two parts ? theoretical and practical part. The theoretical part is focused on corporate training programs, its realization and various types of methods. The next part is about motivation, and last but not least are three different generational groups. The aim of the analysis is to describe a corporate training action and find out whether the perception of corporate training programs varies in different generational groups among employees who take part in it regularly, and the general public.
Klíčová slova
firemní vzdělávací akce, teambuilding, učení zážitkem, koučink, outdoor, motivace, generační vnímání, Baby boomers, Generace X, Generace Y, Millennials
Klíčová slova v angličtině
corporate training programs, team building, learning by an experience, coaching, outdoor, motivation, generational perception, Baby boomers, Generation X, Generation Y, Millennials
Rozsah průvodní práce
51 s. (79 181)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá firemními vzdělávacími akcemi a jejich vnímáním různými generačními skupinami. Práce je rozdělena na dvě části ? teoretickou a praktickou část. Teoretická část je změřena na firemní vzdělávací akce, jejich realizaci a různé metody. Dále se zaměřuji na motivaci, a v neposlední řadě také na tři různé generační skupiny. Cílem praktické části je popsat firemní vzdělávací akci a zjistit, zdali se vnímání firemních vzdělávacích akcí liší mezi různými generačními skupinami lidí, kteří se pravidelně účastní a mezi širokou veřejností.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with corporate training programs and its perception by different groups of generations. The thesis is divided into two parts ? theoretical and practical part. The theoretical part is focused on corporate training programs, its realization and various types of methods. The next part is about motivation, and last but not least are three different generational groups. The aim of the analysis is to describe a corporate training action and find out whether the perception of corporate training programs varies in different generational groups among employees who take part in it regularly, and the general public.
Klíčová slova
firemní vzdělávací akce, teambuilding, učení zážitkem, koučink, outdoor, motivace, generační vnímání, Baby boomers, Generace X, Generace Y, Millennials
Klíčová slova v angličtině
corporate training programs, team building, learning by an experience, coaching, outdoor, motivation, generational perception, Baby boomers, Generation X, Generation Y, Millennials
Zásady pro vypracování
Teoretická část
Prostudování odborné literatury
Zpracování teoretických poznatků
Praktická část
Analýza firemní vzdělávací akce a její vnímání generačními skupinami
Vyvození závěru a zhodnocení zjištěných výsledků
Zásady pro vypracování
Teoretická část
Prostudování odborné literatury
Zpracování teoretických poznatků
Praktická část
Analýza firemní vzdělávací akce a její vnímání generačními skupinami
Vyvození závěru a zhodnocení zjištěných výsledků
Seznam doporučené literatury
Hayes, Nicky. 2002. Managing teams: a strategy for success. 2nd ed. London: Thomson Learning.
Zahrádková, Eva. 2005. Teambuilding - cesta k efektivní spolupráci. 1st ed. Praha: Portál.
Palleschi, Patricia, and Patricia Heim. 1980. "The Hidden Barriers to Team Building." Training & Development Journal 34, no. 7: 14. Business Source Complete, EBSCOhost (accessed October 16, 2011).
Payne, Vivette. 2001. The Team-building Workshop: a Trainer's Guide. New York: AMACOM.
Imons, Alison. 2009. "Changing Workplace Demographics: T + B + Y + X = Opportunity." CPA Practice Management Forum 5, no. 5: 15-23. Business Source Complete, EBSCOhost (accessed February 7, 2012).
Seznam doporučené literatury
Hayes, Nicky. 2002. Managing teams: a strategy for success. 2nd ed. London: Thomson Learning.
Zahrádková, Eva. 2005. Teambuilding - cesta k efektivní spolupráci. 1st ed. Praha: Portál.
Palleschi, Patricia, and Patricia Heim. 1980. "The Hidden Barriers to Team Building." Training & Development Journal 34, no. 7: 14. Business Source Complete, EBSCOhost (accessed October 16, 2011).
Payne, Vivette. 2001. The Team-building Workshop: a Trainer's Guide. New York: AMACOM.
Imons, Alison. 2009. "Changing Workplace Demographics: T + B + Y + X = Opportunity." CPA Practice Management Forum 5, no. 5: 15-23. Business Source Complete, EBSCOhost (accessed February 7, 2012).
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q, Vondřejcová: In your opinion, is age the only factor that affects the perception of corporate training programs? A: Its not, depends on motivators, people dont like when they have to do something.
Q, Vondřejcová: Which methods were used in the analyzed corporate training program? A: Done by the learning by experience, one team-building activity.
Q, Semotamová: Which type of the methods you mention is the most useful and why? Use your personal opinion as well as academic evidence to support your argument. A: Own experience, the most useful method is learning from experience.
Q, Semotamová: The number of women (44) and men (25) in the questionnaire is not balanced as well as the number of respondents in different groups (18, 18, 33). Can you explain this? A: An online questionaire, women are more willing to answer question. The last generation was Y, they spend more time on the internet than others.
Committee
Q, Pilík: For whome was the questionaire? A: General public.