Tato bakalářská práce se zabývá společenskou a obchodní etiketou. Popisuje vybraná témata, relevantní hlavně pro manažery a další osoby pohybující se v manažerském a obchodním prostředí. Jejím cílem je připomenout, zdůraznit a vyzdvihnout důležitost korektního chování v konkrétních situacích týkajících se nejen každodenního, ale i profesního života. Třetí část práce je věnována jazykové příručce, jejímž cílem je být užitečným a hlavně praktickým zdrojem informací pro manažery s pokročilou znalostí anglického jazyka.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis deals with social and business etiquette. It describes chosen topics, relevant mainly for managers and other individuals working in a business field. Its aim is to remind, highlight and emphasize the importance of correct behaviour in concrete situations of professional and everyday life. The third part of the Thesis is dedicated to a phrasebank, the aim of which is to act as a useful and practical source of information for managers with an advanced level of English.
Klíčová slova
společenská etiketa, obchodní etiketa, jazyková příručka
Klíčová slova v angličtině
Social Etiquette, Business Etiquette, Phrasebank
Rozsah průvodní práce
46s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá společenskou a obchodní etiketou. Popisuje vybraná témata, relevantní hlavně pro manažery a další osoby pohybující se v manažerském a obchodním prostředí. Jejím cílem je připomenout, zdůraznit a vyzdvihnout důležitost korektního chování v konkrétních situacích týkajících se nejen každodenního, ale i profesního života. Třetí část práce je věnována jazykové příručce, jejímž cílem je být užitečným a hlavně praktickým zdrojem informací pro manažery s pokročilou znalostí anglického jazyka.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis deals with social and business etiquette. It describes chosen topics, relevant mainly for managers and other individuals working in a business field. Its aim is to remind, highlight and emphasize the importance of correct behaviour in concrete situations of professional and everyday life. The third part of the Thesis is dedicated to a phrasebank, the aim of which is to act as a useful and practical source of information for managers with an advanced level of English.
Klíčová slova
společenská etiketa, obchodní etiketa, jazyková příručka
Klíčová slova v angličtině
Social Etiquette, Business Etiquette, Phrasebank
Zásady pro vypracování
Zpracování a studium literatury
Teoretická část - vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti společenské a obchodní etikety
Praktická část - sestavení jazykové příručky
Závěr
Zásady pro vypracování
Zpracování a studium literatury
Teoretická část - vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti společenské a obchodní etikety
Praktická část - sestavení jazykové příručky
Závěr
Seznam doporučené literatury
Gullová, Soňa. Mezinárodní obchodní a diplomatický protokol: 2., přepracované vydání a doplněné Praha: Grada Publishing a.s., 2011.
Morgan, John. Debrett's New Guide to Etiquette & Modern Manners: the Indispensable Handbook. 1st U.S. ed. New York: Thomas Dunne Books, 2001.
Post, Emily. Etiquette: In Society, in Business, in Politics and at Home. New York: Cosimo, Inc., 2007
Post, Peggy, and Peter Post. Emily Post's The Etiquette Advantage in Business: Personal Skills For Professional Success. 2nd ed. New York: William Morrow, 2005.
Špaček, Ladislav. Nová velká kniha etikety. Praha: Mladá Fronta, 2008.
Seznam doporučené literatury
Gullová, Soňa. Mezinárodní obchodní a diplomatický protokol: 2., přepracované vydání a doplněné Praha: Grada Publishing a.s., 2011.
Morgan, John. Debrett's New Guide to Etiquette & Modern Manners: the Indispensable Handbook. 1st U.S. ed. New York: Thomas Dunne Books, 2001.
Post, Emily. Etiquette: In Society, in Business, in Politics and at Home. New York: Cosimo, Inc., 2007
Post, Peggy, and Peter Post. Emily Post's The Etiquette Advantage in Business: Personal Skills For Professional Success. 2nd ed. New York: William Morrow, 2005.
Špaček, Ladislav. Nová velká kniha etikety. Praha: Mladá Fronta, 2008.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q, Valíková: In your paper you deal with social and business etiquette mainly in Anglophone countries. Would you say that your findings are equally applicable in Czech social and business environment? A: Would say so, much different in the sphere from the Czech one. Universal. Diffence is that the English are more focused on what they say. E.g. introducing friends to friends.
Q, Atcheson: Learning etiquette is a part of everyday experience with culture you live in. How can young students of Business English practice skills needed for the proper professional behaviour? A: From own experience, learning by doing, students learn from others.
Q, Atcheson: What are some conversational taboos in formal business settings? A: Money, religion, sexual orientation.