Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním socialní inzerce ve Velké Británii a v USA. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou definovány rozdíly mezi komerční a sociální inzercí. Následuje výčet ligvistických a vizuálních prvků, které se vyskytují v reklamě. Praktická část je zaměřená na rozbor konkretních sociálních inzercí, které jsou analyzovány z hlediska lingvistického a vizualního
Anotace v angličtině
This thesis deals with a comparison of social advertising in Great Britain and the USA. It is divided into two parts. The theoretical part focuses on differences between commercial and social advertising followed by linguistic and visual aspects which are found in advertisements. The practical part concentrates on the analysis of specific social advertisements which are examined from the linguistic and the visual perspective.
Klíčová slova
komerční inzerce, sociální inzerce, lingvistické prvky, vizuální prvky
Klíčová slova v angličtině
commercial advertising, social advertising, linguistic aspects, visual aspects
Rozsah průvodní práce
55 s. (73 101 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním socialní inzerce ve Velké Británii a v USA. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou definovány rozdíly mezi komerční a sociální inzercí. Následuje výčet ligvistických a vizuálních prvků, které se vyskytují v reklamě. Praktická část je zaměřená na rozbor konkretních sociálních inzercí, které jsou analyzovány z hlediska lingvistického a vizualního
Anotace v angličtině
This thesis deals with a comparison of social advertising in Great Britain and the USA. It is divided into two parts. The theoretical part focuses on differences between commercial and social advertising followed by linguistic and visual aspects which are found in advertisements. The practical part concentrates on the analysis of specific social advertisements which are examined from the linguistic and the visual perspective.
Klíčová slova
komerční inzerce, sociální inzerce, lingvistické prvky, vizuální prvky
Klíčová slova v angličtině
commercial advertising, social advertising, linguistic aspects, visual aspects
Zásady pro vypracování
Teoretická část
Vymezení pojmu sociální reklama, rozdíly mezi sociální a komerční reklamou
Účel a druhy sociální inzerce
Lingvistická charakteristika inzerce a sociální inzerce
Inzerce a sociální inzerce z vizuálního hlediska
Praktická část
Sestavení korpusu inzerce se sociální tématikou
Rozbor inzerce z lingvistického hlediska
Analýza vizuální stránky sociální inzerce
Syntéza shromážděných informací a vyvození závěru
Zásady pro vypracování
Teoretická část
Vymezení pojmu sociální reklama, rozdíly mezi sociální a komerční reklamou
Účel a druhy sociální inzerce
Lingvistická charakteristika inzerce a sociální inzerce
Inzerce a sociální inzerce z vizuálního hlediska
Praktická část
Sestavení korpusu inzerce se sociální tématikou
Rozbor inzerce z lingvistického hlediska
Analýza vizuální stránky sociální inzerce
Syntéza shromážděných informací a vyvození závěru
Seznam doporučené literatury
Bruthiaux, Paul. 1996. The Discourse of Classified Advertising: Exploring the Nature of Linguistic Simplicity. New York: Oxford University Press.
Cook, Guy. 2007. The Language of Advertising: Major Themes in Language Studies. New York: Routledge.
Goddard, Angela. 1998. The Language of Advertising. London: Routledge.
Leiss, William, Stephen Kline, Sut Jhally, and Jacqueline Botterill. 2005. Communication in Advertising: Consumption in the Mediated Marketplace. New York: Routledge.
Rice, Ronald E., and Charles K. Atkin. 2001. Public Communication Campaigns. London: Sage Publications.
Seznam doporučené literatury
Bruthiaux, Paul. 1996. The Discourse of Classified Advertising: Exploring the Nature of Linguistic Simplicity. New York: Oxford University Press.
Cook, Guy. 2007. The Language of Advertising: Major Themes in Language Studies. New York: Routledge.
Goddard, Angela. 1998. The Language of Advertising. London: Routledge.
Leiss, William, Stephen Kline, Sut Jhally, and Jacqueline Botterill. 2005. Communication in Advertising: Consumption in the Mediated Marketplace. New York: Routledge.
Rice, Ronald E., and Charles K. Atkin. 2001. Public Communication Campaigns. London: Sage Publications.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Introduction, aim, division of social advertisements, analysis, visual aspects, conclusion
Questions: Drábková: Many people associate social advertising with donating money or helping people in poor countries, not just with health or other areas covered by the thesis. Would such advertising differ from that analyzed in the thesis? If yes, how? R: There would be included a phone number or bank account. Drábková: Is social advertising widespread in the CR? How does it differ from British/American social advertising? R: Czech people do not want to see any shocking pictures. In the US there are many non-profit organizations. Čechová: Regarding political correctness: Social advertising sometimes tend to be politically incorrect. Why do you think it is so? Is it to shock or attract attention or can you think of any other reasons? R: They want to cause feelings in the audience. They are associated with gender, class and sexual orientation. They wish to shock and attract audience.